{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.533 visninger | Oprettet:

Indstilling af xtr gear {{forumTopicSubject}}

Håber i kan hjælpe.
Er ved at sætte en ældre Klein mtb istand og er nået til indstilling af min bagskifter.
Kører 1x10 serup med xtr m-985 krank med 34t wolftooth foran og 11-36 xt kassette og kæde og xtr m-986 bagskifter og nye Jagwire mtb elite kabler.
Mit problem er at den klonker/hopper hårdt når jeg skifter fra store klinger ned til de små. Der er ingen problemer den anden vej.
Nogen ideer til hvad der er galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af 2 elstik + fjerne gammelt telefonstik + blændes af så der kan males over 1.200 kr.
  • Hjælp til toilet 1.150 kr.
  • Mast påsætning Lundeborg 1.000 kr.
  • Fliserens 2.300 kr.
  • Fugning af vinduer 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af xtr gear
  • #2   17. okt 2015 Nej, har ikke kørt med det setup før. Har sram x0 på min anden cykel og det skifter rigtig godt. Det burde xtr da også gøre eller er der så stor forskel på de to?

• #4   17. okt 2015 Kører lige dårligt med kobling. Tror måske kæden er for kort, den strækker noget i armen.
    Kædelængde er stor tandhjul for og bag plus to led uden at gå igennem skifter.

profilbillede
  • #7   17. okt 2015 Jo, kæde vender med tekst ud af:-) har forlænget kæden med 2 led og det hjalp lidt. Måske den bare skal ud og køres til?

• #8   17. okt 2015 KMC kæden skifter faktisk bedre end shimano og sram.

Men den der kæde ser faktisk lidt for kort ud.

• #9   17. okt 2015 Kan ikke lide kmc kæder, dårlige erfaringer både på race og mtb. Kører sram kæder smiley

• #10   17. okt 2015 Sram kæder ! Men ja kæden ser lidt for kort ud

• #11   18. okt 2015 Efter jeg satte nye led på, ser det bedre ud. Jeg har snart voldtaget denne kæde så meget med kædesprænger og 2 samleled at den jo nok skal fornyes. Så må jeg se om sram kæden skifter bedre.

profilbillede
  • #12   18. okt 2015 Kmc skifter godt. smiley

• #13   18. okt 2015 Hvilken kmc kæde skifter godt og hvilken sram? Er det bare jo dyrer jo bedre? Utroligt at ingen har noget positivt om shimano kæden, jeg troede sram og shimano var lige gode, bare hver deres mærke.
    Tak for hjælpen indtil videre, dejligt med et forum med hurtige svar og hjælp.

• #14   18. okt 2015 Generelt har jeg været glad for KMC kæder generelt, men KMC 10SL/EL på XT-kassette synes jeg har et virkeligt lækkert skifte, og er rimeligt slidstærk.
    SL er med hule pins, EL er alm. pins.

• #16   18. okt 2015 Jeg kører med X11 sl men det er jo til 11s.
    Jeg skiftede fordi sram xx1 kæden var for kontant i skiftet (og det var på tide, for at få max levetid ud af xx1 kassetten.
    .
    Kæden findes tilsvarende til 10s

• #17   19. okt 2015 Har skilt bagskifteren helt fra hinanden og rengjort og smurt koblingsdelen og de bevægelige dele og checket mit drop til skifteren. Det hjalp meget, så mon ikke med den nye kæde det bliver godt. Tak for hjælpen👍

Kommentér på:
Indstilling af xtr gear

Annonce