mobillader til cykel og god evt opladelig cykellygte {{forumTopicSubject}}
Hej naboen fik en vild ide, så jeg spørger lige her. findes der ikke en oplader til mobil til montering på cykel lidt ala til cykelcomputere med magnet på ege og modtager eller evt en dynamonav som også dur på en racer og så kabel op til modtager ved styr eller lignende hvor der så kan kobles kabel på der passer til respektive mobiler, så kan den jo bruges som cykelcomputer og gps og han kan sende data direkte via endomondo og hvis der evt findes en god kraftig lygte der til cykel gerne med link. hans ide er evt dynamonav på cykel og oplader til mobil på den måde, han har set noget på nettet engang men vi kan ikke finde det. han tænker også en god forlygte og så også lade den være genopladelig via dynamo
jeg fandt en på ca 1000 lumen, men det er vist ikke ret meget.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 15 Cykler: 1 Emner: 66 Svar: 176
Kan han gøre noget med en dynamo og lader til mobil også eller skal han droppe det og evt blot tilslutte en god powerbank til sin mobilog hvad str skal sådan en mon have
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Dernæst så husk lige at så mange lumen på en cykel blænder modkørende billister osv, og de er næppe godkendt som cykellygter til vej oveni.
jun 2008
Følgere: 13 Cykler: 10 Emner: 25 Svar: 89
Jeg er selv ved at bygge en cykel med navdynamo der skal give lys og lade tlf/gps via usb.
Hvis ikke man vil døje med opladning af både lys og powerbank hjemmefra så finder jeg det som en rigtig god løsning. Så løber man heller ikke tør for strøm til lyset når man er halvvejs hjemme..
Den smule modstand der reelt er i en navdynamo er så lidt at det vist er lige meget for en normal amatør rytter..
jun 2008
Følgere: 13 Cykler: 10 Emner: 25 Svar: 89
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Hvis man skal ud og investere 2000 kr for en fælg med navdynamo i, alene for at slippe for "bøvlet" med at oplade en telefon og lave lys, så synes jeg ikke det er prisen værd.
Men kan en navdynamo levere strøm nok, eller forlænger den bare levetiden en anelse?
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 15 Cykler: 1 Emner: 66 Svar: 176
mobillader til cykel og god evt opladelig cykellygte