{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.672 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Tilmeldt:
8. aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Justering af shimano invendige gear? {{forumTopicSubject}}

Halløj cykelfolk

Jeg smider lige et indlæg til, da jeg er stødt på en masse spændende udfordringer.

Jeg har netop skilt cassette samling fra mine 7 indvendige shimano CJ-NX10 gear, for at rense samlingen.

På shimano's hjemmeside fandt jeg så en fin PDF brugsanvisning til hvordan man samler skidtet igen, og hvordan man monterer gearkablet korrekt.

Det eneste jeg ikke kan finde på shimano's tegninger er en beskrivelse af hvordan jeg justerer mine 7 gear, for på min prøvetur viste det sig jo at de skiftede lige som de havde lyst til, som om jeg lå midt imellem gearskiftene.

Selve kablet er samlet med præcis 101 mm. længde ned ved gear-kassetten som der står i shimano-brugsanvisnigen, men nu aner jeg intet om hvordan jeg finjusterer?

Kan man gøre det oppe på gear-vrideren på mit styr. Der sidder sådan en "winder" der vrider kablet op med et klik for hvert gear.

For jeg skal vel ikke ned og finjustere kabellængden på den lille møtrik der skrues på gearkablet nede ved gear kassetten, vel? Det ville nemlig være et utrolig svært job.

(link fjernet)

og

(link fjernet)

På forhånd tak for enhver hjælp og kommentar smiley

mvh Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af shimano invendige gear?
  • Neno .
    Neno . Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 42
    #1   8. aug 2008 Sætter den i 4 gear og kig ned ved tandhjulet, der kan du se to gule/røde prikker. De skal stå overfor hinanden, hvis de ikke gør det drejer du kan gearskifteren indtil de er

  • #2   9. aug 2008 som Neno skriver i 4 gear og så kik nede ved tandhjulet så skal de to gule/røde prikker stå over for hinanden just oppe ved drejdegrebet der hvor kablet går ind, når de gør det sæt den i 7 også i 4 igen se så om de to prikker er over for hinanden

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #3   9. aug 2008 Wow, tusind tak begge 2.

    Den havde jeg aldrig regnet ud selv, jeg kaster mig straks ud i det og vender frisk tilbage smiley

    Mange hilsner Peter


  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #4   9. aug 2008 Så er gearene justeret, og de skifter heltl vildt godt!

    Dejligt nemt med Tanja's instruktion.

    1000 tak Neno og Tanja smiley Det var virkelig en stor hjælp, når man ikke kender nogen overhovedet der kan reparere cykler.

    Det en ubeskrivelig stor glæde for første gang selv at have fixet de gear, uden at skulle betale en cykelsmed flere hundrede for det.

    Mange hilsner Peter


  • Tonny R
    Tonny R Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   29. jun 2016 Hej,, mine 2 prikker ligger langt fra hinanden og når jeg drejer på justering ved styret kan jeg ikke få dem til at stå overfor hinanden,, skal jeg evt justere ved at løsne/stramme kablet

Kommentér på:
Justering af shimano invendige gear?

Annonce