{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.581 visninger | Oprettet:

Vedligeholde bremskaliber, stempler {{forumTopicSubject}}

Stemplerne på min relativt nye cykel har sat sig fast, så klodserne slæber på skiverne smiley

Det gik noget hurtigere end jeg troede...

Spørgsmål:

1. hvad er den bedste opskrift på at holde sine kalibre i god stand gennem vinteren?

2. Hvordan får jeg min bremse i god stand igen? Smøre og motionere?

3. Er der nogen der kan genkende min kaliber, så jeg kan bestille nye klodser?

4. Hvad hedder det værktøj man bruger for at presse stemplerne tilbage? Jeg synes en stor flad skruetrækker er lidt for groft... Jeg har set noget med to tynde plade man kunne skrue på...

På forhånd mange tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedligeholde bremskaliber, stempler
  • #2   9. dec 2015 mange tak for super guide...

Det lyder ikke til at det er specielt underligt, at den hænger i bremsen, på denne årstid.

Så jeg burde bare kunne rengøre det, og så er jeg kørende igen?

Jeg synes godt nok det ene stempel hænger en del - jeg måtte mase ret hårdt med en skruetrækker i morges - kan man ødelægge sådan et stempel ved at mase for hårdt på det - eller skal jeg være mere forsigtig?

• #3   9. dec 2015 Er der nogen som ved hvilken bremsekaliber jeg har - skal bestille nye klodser nemlig smiley

• #5   9. dec 2015 Mange tak for tips smiley

Sidder i og rengør den lige nu... Den ene side kærer godt nok trægt . Det andet stempel glider nu fint ind og ud igen...

Hvor nemt skal sådan nogle stempler egentlig glide frem og tilbage?

• #6   10. dec 2015 god dammit! - det ene stempel vil bare ikke frem og tilbage uden hjælp - det er blevet bedre... i starten sad det HELT fast - nu er det rengjort med isopropyl og smurt mange gange - mast ind og ud mange gange... og nu glider det lidt bedre... skal man bare blive ved og ved og ved, indtil det kører frem og tilbage uden hjælp?

• #7   10. dec 2015 Du skal tage stemplet ud og rense det og inde i caliberen. Det kræver så en udluftning bagefter.

Men det ligner en billig bremse, måske du bare skal købe en ny?

Jeg har aldrig oplevet en shimanobremse på en cykel hvor stemplet hænger. Det er lidt mere udbredt blandt de mærker som bruger dot væske, fordi dot er stærkt hydrofil.

• #8   11. dec 2015 Mit gæt ville være en fejl i den kaliber, da jeg aldrig har oplevet fejl på shimanos kalibre. Men hvor ny er ny?

• #9   11. dec 2015 Jeg købte cyklen for max et halvt år siden... Kærer meget på den hver dag, men alligevel... Min gamle cykels stempler virkede i 5 år uden at sætte sig fast

• Jimmy N
    Jimmy N Tilmeldt:
    sep 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #10   30. sep 2020 Hejsa! Hvis stemplerne er trykket ud af kaliberen er man så på røven?

Kommentér på:
Vedligeholde bremskaliber, stempler

Annonce