{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde længde
  • #1   8. jan 2016 Korrekt, den er blevet for kort.

  • #2   8. jan 2016 Tak, jeg ved ikke lige helt hvor filmen er knækket for mig. Der er 110 led på....

  • #3   8. jan 2016 Hvis du kører 1x setup ser den klingen da også stor ud.

  • #4   8. jan 2016 Original sad der 2x10 på har pillet den lille klinge af...

    Så du har ret den er stor.


  • #5   8. jan 2016 Den der sidder lige i skabet!
    Der er tilstrækkelig med længde på kæden til at den kan kravle frit op og ned af største tandhjul bagpå!

    Når kæden er lavet "så kort" vil bagskifteren kunne holde kæden så stramt som muligt gennem gearene.



  • #6   8. jan 2016 Jeg er lidt forvirret nu, for kæde gangen lyder ikke super godt når den er på den største kling...

    Kan nogen af jer evt fortælle mig hvorfor min lockout gør lige modsat af hvad den skal, altså låser når den er åben og er åben når den er låst ?


  • #7   8. jan 2016 Grunden til din kæde snakker er kædelinjen.
    "Normalt" finder man et tandhjul som er beregnet til 1 x 10.

    Den måde du har gjort, sidder det store tandhjul stadig helt ude på kranken!
    Et tandhjul beregnet til 1x10 vil være bearbejdet, så tænderne rykkes tættere ind til stellet.
    På disse er tænderne ligeledes anderledes og kaldes wide / narrow.

    Der findes flere forskellige produventer af disse tandhjul, bla.:
    Wolftooth
    Raceface
    Oneup
    osv. osv.


  • #8   9. jan 2016 Men Den kæde stilling der er vist på billedet er cyklen født med....og det har ikke tidligere lyst træls.

    Jeg er med på hvad du mener ellers...



  • #9   9. jan 2016 Du har formentlig ikke kørt så ofte med det største tandhul bag, samtidig med største klinge forrest, eller hvad ?
    Det med låsen på bagskifteren har jeg ikke oplevet og kan desværre ikke være behjælpelig uden at have det i hænderne.

    Desværre er det ikke det bedste kranksæt til en 1x10 løsning, eftersom at BCD (Bolt cirkel diameteren) er stor på netop XX modellen.
    Det mindste tandhjul som kan monteres er 36T.
    http://www.wolftoothcomponents.com/collections/chainrings/products/120-bcd-chainrings



  • #10   9. jan 2016 Hvad ville der ske hvis klingen blev skiftet?

    Ser jo fristende ud....


  • #11   9. jan 2016 Er ikke sikker på, hvad du mener med dit sidste spørgsmål?

    Med det tandhjul jeg linker til længere oppe, vil du få en bedre kædelinje.
    Ydermere får du en narrow/wide klinge som holder langt bedre på kæden.
    Med dit nuværende vil du nok komme til at opleve en kæde der hopper af.


  • #12   9. jan 2016 Ny kæde der ikke er taget led af og det virker og lyder bedre, dog ser kæde vandringen, ikke videre imponerende ud,set oppefra.

    profilbillede
  • #13   9. jan 2016 Kunne jeg med fordel sætte forskrifterne på så kæden ikke hopper af?

    Grunden til jeg har pillet den lille klinge af, er pga chainsuck og den skade som carbon rammen har fået.


  • #14   10. jan 2016 #13

    Yep, kan du godt.


  • #15   10. jan 2016 At montere forskifteren er den nemme løsning for billig 1x. Men jeg ville købe en 36t n/w klinge til foran (120bcd). Så får du også en mere lavgearet cykel. Den må være højgearet nu.

  • #16   10. jan 2016 Den er høj gearet men bliver også brugt en del på ture hvor det enten er fladt eller med ungerne bagefter i naturen, men der er den så også god....

    http://www.allbike.dk/komponenter/transmission/klinger/bcd120-alm.html

    Er det den her type altså 120 bcd jeg skal kigge efter ?

    Iøvrigt tak for hjælpen !


  • #17   13. jan 2016 Nu ved jeg ikke hvilken forgaffel du har, men jeg ved at rockshox laver lockout som virker "omvendt" og andre som virker "normalt". De lockouts der låser op, når du aktiverer remoten, er for at de virker på samme måde som deres hydrauliske lockouts.
    Afhængig af hvilken gaffel du har, kan du muligvis skifte dæmper enheden i gaflen til en, som låser når du aktiverer remoten. Men så skal du nok også skifte remote.

    Hvis det er en rockshox gaffel, er det ikke fordi den virker modsat af hvad den skal. Den er bare konstrueret på en anden måde.


  • #18   13. jan 2016 #17 Say What......???..

  • #19   13. jan 2016 Den er god nok Jakob. Mias Reba skal strammes i kablet for at være åbnet i affjedringen. Pisse træls, når remoten er gået i lort og hænger.
    Remoten er nu demonteret og en lille stump wire er monteret for at holde den åbnet altid. (gjort med inderdelen fra en samlemuffe)


  • #20   13. jan 2016 #19

    Ehhh!

    Kan godt være "Mias" Reba skal strammes for at fungere.

    Men det har vidst intet at gøre i denne tråd, som omhandler kædelængde smiley


  • #21   14. jan 2016 I #6 spørger Rasmus ligeledes om hans gaffel.
    Og jeg kender Jakob fra #18 og Mia var nok lidt internt der.
    Men det ændrer ikke på at vi prøver på at afhjælpe Rasmus med hans problem med selv samme cykel, som 1. Spørgsmål omhandlede.

    Jeg prøver ikke at spamme, men at hjælpe.


  • #22   14. jan 2016 Tror jeg skal læse på computer smiley
    Det er gået mig fuldstændig forbi.

    My bad smiley


  • #23   14. jan 2016 Ja jeg havde heller ikke set det i #6 smiley
    My bad.
    Håber Mias Reba har det bedre smiley


  • #24   14. jan 2016 Det kan godt gå lidt for hurtig på nettet nogengange...

    Problemet med min gaffel er at remoten på styret gik i udu og ikke kunne laves, det er den med et lukket hus lavet i metal fra rockshox, og nu har jeg købt en "normal" i plastik og nu er den lukket når den er åben og åben når den er lukket og jeg fatter hat af hvorfor den gør det....


  • #25   15. jan 2016 Remoten af metal er en pushloc som har 10mm kabelvandring. En remote af plastik er en poploc som har 17mm kabelvandring. Pushloc er udgået og er erstattet af oneloc.

    Når du skriver at den er åben når den er lukket, hvad mener du så? Hvad er åbent og hvad er lukket? Og hvad er det for en gaffelmodel?


  • #26   16. jan 2016 Det er en 27.5 sid og på styret når plastik udløseren er lodret med låse symbolet, er den åben i affjedring og omvendt lukket når plastik udløseren er i vandret ca.

    Gir det mening?


  • #27   17. jan 2016 Rockshox SID er normalt låst, når kablet ikke er strammet til. Til denne type lockout passer pushloc (som er udgået) og oneloc remote.
    Poploc (som du har monteret) virker modsat og derfor passer symbolerne på remoten Ikke.
    Hvis det skal passe sammen skall du enten købe en oneloc remote eller købe en anden dæmperenhed til gaflen, som virker omvendt.
    Så vidt jeg husker, kan man få begge udgaver til en rockshox Reba (som stort set er samme model), men den er dyere end en remote.
    Pushloc og oneloc har 10mm kabelvandring og låser gaflen op når den strammer kablet til.
    Poploc har 17mm kabelvandring og låser gaflen når kablet strammes til.
    Vel at mærke når den korrekte dæmperenhed er monteret i gaflen.
    Jeg har selv en Reba som er et par år gammel og den havde Poploc og låste når kablet blev trukket (indtil jeg lavede den om, fordi jeg aldrig bruger den)


  • #28   18. jan 2016 Shit kasper, du ved hvad du snakker om og det giver god mening, det du skriver, så tak!

    Ved du om jeg kan pille remote af og sætte min gaffel op så den er slået til hele tiden?

    Jeg har en reba 120 mm, den kan jeg bruge min remote på ik?


  • #29   20. jan 2016 Du kan evt. gøre som Mads G #19.

    Ellers kan du skifte kompressionsdæmperen i gaflen til en "omvendt" model eller til en med Crown adjust. Sidstnævnte er ikke til remote, men justeres på gaflens krone.

    Men dit nuværende setup kan sagtens virke. Måske ikke som du ønsker, men det virker.


Kommentér på:
Kæde længde

Annonce