{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.201 visninger | Oprettet:

service af fox gaffel og dæmper {{forumTopicSubject}}

hvor får i lavet stort service af dæmper og gaffel?
den lokale fri shop vil have 12-1500 for dæmper (da den skal sendes ind og bla, bla, bla!) og 999.- for gaflen smiley smiley - det kan jeg jo næsten købe en ny dæmper for)


har tidligere fået lavet ved Itunebikes for væsentligt mindre , har også skrevet til ham (2 gange) men har ikke fået svar

ps det er fox ctd evolution gaffel og dæmper


(tanken om at sige fuck den dæmper + div lejer som snart skal skiftes til fordel for at bygge delene over på noget stål HT har dog strejfet mig.. men det løber jo også op, specielt når jeg så godt ved at jeg også ville drømme om en bedere og længere gaffel smiley )


Kommentarer på:  service af fox gaffel og dæmper
  • #2   10. feb 2016 Gaflen er ret enkel at lave selv.

    Evolution har en åben patron, lyder lidt fjollet, men det har den. Så man hiver hele enheden op, skruer den fra hinanden og hælder ny olie i patronen og samler den igen.

    Nye pakninger og lidt olie.


    Jeg ville dog overveje at købe en ny fit patron med justering af slow speed osv.

    Det er meget federe end ctd, som man alligevel aldrig bruger.

    Mht dæmperen kan du også selv skifte olien, men heller ikke mere.


  • #3   10. feb 2016 ok kan se at jeg kan få lavet service ved fox for 899 / 2499 for at skifte til fit

    og dæmper for 799

    men hvor køber i delene hvis man vil lave det selv? (er godt klar over at det så kun er "air sleve service" på dæmperen, men tænker også evt ombyg. af gaffel

    omvendt har CRC nogel ret vilde tilbud på gafler lige nu fx en Marcozzi 320 LCR Carbon for ca 3k
    men så kræver det selvfølgeligt også nyt headset + frempind (min giant har 1,1/4" rør i toppen mod de normale 1,1/8")


  • #4   10. feb 2016 Klamt fri tager penge for fragt. Så
    Må de komme på kursus og lærer at lave det selv. Man tager jo den pris, som foxservice.nu tager for det. Man kan ikke tag mindre for det,'selvom man sender. Da vi sendte gafler over, før vi havde været på kursus, tog vi samme pris. Men fik noget rabat,'så vi tjente lidt på det.

    Men service skal laves af autoriseret forhandler eller sende den til foxservice.nu

    Der gives ikke en Fox for hjemme fusker. De fleste fucker tingene mere op, så det tit kan blive nyt, da de har smadret hele produktet.


  • #5   10. feb 2016 Hvis den 1-årlige garanti på gaflen er udløbet, hvorfor så ikke skifte den smule olie selv?

    Jeg har haft serviceret en dæmper autoriseret, først var den utæt efter første forsøg, derefter den gik fra hinanden under kørsel efter andet forsøg. Som var hos Fox importøren. .:)

    Selvfølgelig er en dæmper lidt mere kompakt men gaflen ville jeg ikke tøve med at lave selv.


  • #6   10. feb 2016 Ok
    Er det til at finds ud af at skifte til fit enhed selv også


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #7   10. feb 2016 cykelgear er begyndt at lave gaffel service og dæmper service

  • #9   11. feb 2016 Ok tak
    Kaster mig ud i det selv (air sleve service har jeg lavet før så den er jeg ikke nervøs for)


Kommentér på:
service af fox gaffel og dæmper

Annonce