{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

Karsten L
Karsten L
Tilmeldt:
1. okt 2015
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

Service MTB {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge..
Har en Specielized epic expert fsr med brain..
Den lyder lidt sjovt, nærmest som om at der er noget viste/olie der skvulper inde i den..
Kan man nemt selv lave service på en bagdæmper??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service MTB
  • Kim A
    Kim A Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 36
    #2   15. feb 2016 Eftersom du har brain, så kører du til forhandler og bukker dig forover samt betaler smiley

  • #3   15. feb 2016 Ja til forhandler med den 16-1700kr så du kørende igen en 50 timer.... Dejligt at køre Specialized ....?

  • Karsten L
    Karsten L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #4   15. feb 2016 Kan man ikke selv?? Hvad sælger de så servicesæt til?? Første gang alle skiddele- kassette, kæde, fortandhjul, poly osv skulle Skiftes kostede det 3300kr. Sammen skiddele købt hos bikekomponents og skiftet selv 1100kr.

  • #5   15. feb 2016 du får en ombytter så er du kørende igen....der er hvis ingen i dk. der kan renovere den gamle smiley

  • #6   16. feb 2016 Jeg betalte selv 1700 kr for at få serviceret min Brain bagdæmper via den ordning Specialized har hvor de bestiller en anden dæmper hjem og udskifter ens egen hermed. Min Bagdæmper havde også disse smaskene lyde.

    Det der undrede mig var, at man vel ikke sender en ødelagt enhed til service. Man servicerer vel sin enhed med det formål, at den ikke går i stykker eller hva???? Der var dog gået et år og service var alligevel forventeligt, så jeg brokkede mig derfor ikke.

    I min dæmper virkede selve Brain funtionaliteten ikke mere. Jeg tænker, at når noget trænger til service så mærker man det ved en reduceret/dårligere funktionalitet og ikke på en helt ødelagt/ophørt funktionalitet.

    Den "nye" bagdæmper holdt et halvt år indtil de samme smaskene lyde kom igen. Denne gang fik jeg ombyttet til en ny uden beregning af specialized. Denne gang brokkede jeg mig, da det jo ikke længere er en tilfældig fejl, men en design fejl ved Brain enheden, når den samme fejl opstår flere gange og i andre jeg kenders enhed også...

    Ser vi bort fra Brain så er bagdæmperen fra Fox i forvejen det dyreste og bedste man kan købe for penge. Problemet er ikke Fox, men Brain enheden/funktionen....sådan ser jeg det.

    Hvis du har samme problem som mig så fungerer din Brain funktion ikke længere optimalt. I min verden er det Specialized som har lavet et skrøbeligt design så de bør selv punge ud og reparere dæmperen hvis det er Brainfunktionen der ikke længere fungerer.

    Jeg kender mange andre som har nøjagtigt samme problem med deres bagdæmpere og de får også dækket via garantien. Nogle har allerede fået udskiftet flere gange.

    Eneste problem er hvis du ikke længere har nogen garanti.....

    Jeg turde ikke selv købe en brugt Specialized med Brain, da Specialized nok ikke vil være særligt samarbejdsvillige og så kan mange gange 1700 kr jo hurtigt løbe op.


  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #7   16. feb 2016 DU kan ikke selv servicere Brain bag dæmpere da der skal bruges en vakuum maskine til det...

    Men Brain enheden er generealt bare elendig og dårlig. ideen er god, bare ærgerligt at lortet ikke holder særligt godt..


  • Karsten L
    Karsten L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #8   16. feb 2016 Så er man kørende 100% igen.. Service Kit og lidt fingersnilde 👍

  • #9   16. feb 2016 Hvordan fik du lavet vakuum i brain-enheden? Eller nøjes du bare med service af den "normale" del af bagdæmperen?

Kommentér på:
Service MTB

Annonce