{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.835 visninger | Oprettet:

Skift fra mekanisk til hydraulisk bremser. {{forumTopicSubject}}

God aften..

Har sådan en gammel svend af en cykel (ideal zig zag HT), men den køre rigtig fint, og har derfor ikke planer om en ny cykel!

Men bremserne er virkelig ringe efterhånden, så tænker om jeg kan sætte shimano hydraulisk M396 på?(for og bag)

Altså vil det være "plug and play" eller en større omgang?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift fra mekanisk til hydraulisk bremser.
  • Laura T
    Laura T Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #1   16. mar 2016 Nu er min far tilfældigvis gammel cykel smed og han siger, at det kan man godt, men man skal være ops på at kabellængderne og så skal bremseslangerne monteres på en anden måde ovs.
    Han vil ikke anbefale at man selv roder med det, hvis ikke man ved hvad man laver smiley

• #2   16. mar 2016 Med mindre du har 10 tommelfingre, så er det rimelig lige til. Kan være du skal have nogle nye adaptere til montering, og eventuelt også nogle nye bremseskiver hvis de er slidt ned, men ellers kræver det ikke så meget mere.

Ved ikke hvordan slange-holderne på cyklen ser ud, men det kan eventuelt være du bliver nød til at montere slangerne med strips om stellet, såfremt stellet kun er designet til kabeltrukne bremser. Har selv lavet en lignende løsning på min Kona Caldera, som også kun er designet til kabeltrukne bremser.

• #3   16. mar 2016 Er nu uddannet mekaniker, dog bil. Så 10 tommelfingre vil jeg ikke mene jeg har.. Hehe

Men jeg vil prøve at gi det et forsøg.. Takker..

• #4   17. mar 2016 Overvej deore m615 bremsen i stedet, der er væsentlig mere power i.

• #5   17. mar 2016 Så bare de andre var på bud til 225kr pr sæt.. Tænker det er en god pris?

Kommentér på:
Skift fra mekanisk til hydraulisk bremser.

Annonce