{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.671 visninger | Oprettet:

Valg af ny cykelcomputer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg overvejer at investere i en ny cykelcomputer. Jeg har nu bare en helt simpel model uden kadance måler.

Jeg er på ud kig efter noget som har gps og som kan göre min tur mere spändende. Evt. i form af planlägning af ruter.

Mit budget lyder på max 2000 kr. det gör heller ikke noget den er billigere evt. Brugt.

Jeg sätter også pris på at den er simpel i funktion samt evt dansk sprog.

Men värdi for pengende spiller også ind. Jeg er nemlig ikke noget märkedyr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny cykelcomputer
  • #1   11. jul 2016 Der er et hav af indlæg om det du søger...!!
    http://www.cykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?search=cykelcomputer


  • #2   11. jul 2016 ok problemet er bare at jeg ikke har särlig stor kendskab indenfor det

  • #3   11. jul 2016 Købte en edge 810 til ca 2000 måske lidt mere. Den kan en million ting.

    Har fornyligt fået lagt et kort ind så stort set alle grusveje og skovstier er på den og det er primært det jeg bruger den til.

    Har haft en teasi til en biælig penge og den kan jeg ikke anbefale.


  • #4   11. jul 2016 det er måske værd at nævne at det primært er til racercykel smiley

  • #5   11. jul 2016 henrik j du skeriver der er et hav af indlæg. Men de der er altså ret gamle.

  • #6   11. jul 2016 Fribikeshop har i øjeblikket tilbud på garmin edge 810 bundle med kadance, gps og puls måler.
    Du sparer ca 40%
    Jeg synes det er et ret godt tilbud
    https://www.fribikeshop.dk/cykeludstyr/til-dig/cykelcomputer/garmin-edge-810-cykelcomputer-2015


  • #7   11. jul 2016 Garmin Edge 520

  • #8   11. jul 2016 Hvad er forskellen på de to?

    Og hvad med fx Polar?


  • #9   11. jul 2016 kan i hjælpe mig med at forklare forskellen mellem polar v650 vs. gramin 810 fordele ulemper?

  • #10   13. jul 2016 Garmin edge 520, den bedste computer jeg har haft, gik fra en edge 500 som også var super god. Og så yder garmin super service hvis produktet går i stykker

  • #11   13. jul 2016 jeg kan se at 820 er på trapperne så jeg venter til at den sælges her hjemme så jeg kan se den af.

    engeligt kan jeg bedst lide 810 konceptet derfor tror jeg ikke det skal være 520eren. Det der holder mig tilbage med 810 er at den er ved at være lidt for ældet.

    men nu hvor de har lanceret 820 vil jeg vente og se den an smiley


  • #12   13. jul 2016 http://www.dcrainmaker.com/2016/07/garmin-edge-820.html

    Så ser det ud til, at Garmin har offentliggjort den nye edge 820.

    Lidt overraskende så bliver det en edge 1000 i en edge 520 indpakning....dvs man får ikke en mellemstørrelse skærm, men må nøjes med en skærm på størrelse med edge 520. Dog får edge 820 touchskærm, sin egen brugerflade og mere diskplads, samt bedre navigationsmuligheder. Den bliver så nok også små 1000 kr dyrere end edge 520.

    Så man kan roligt købe edge 520, da den til daglig brug vil kunne det samme....måske vente til 820 kommer i butikkerne i håb om, at edge 520 bliver på tilbud.

    Er lidt mærkeligt at Garmin vælger samme skærmstørrelse som edge 520, men det har de nok gjort fordi edge 520 er så populær og så vil edge 820 være for de få som ikke kan leve med knapper men absolut skal have en touchskærm og lidt mere avancerede navigationsmuligheder.


  • #13   14. jul 2016 ....men hvorfor så ikke bare betale lidt mere endnu og købe en edge 1000 frem for en edge 820, som har meget større skærm, som jo netop er brugbar hvis navigation er meget vigtig for en....

  • #14   14. jul 2016 Jack : jeg bruger stort set kun min garmin til navigation og jeg har ikke tænkt over skærmen var for lille og jeg har en edge 810

  • #15   14. jul 2016 Jeg vil også sige at det primert er navigationen jeg ser efter, da det for mig er derfor jeg vil investere i sådan et isenkram. For ellers kunne man jo nästen lige så godt köre med en sigma computer med kadance og höjde måler. Også bare bruge sit puls ur.

  • #16   14. jul 2016 Rasmus: Skærmen på edge 820 bliver samme størrelse som edge 520, dvs noget mindre end skærmen på edge 810.....derfor mit argument om, at hvis navigation er ekstra vigtigt, så burde man måske overveje en edge 1000 istedet for en edge 820, der jo vil koste små 1000 kr mere end edge 520 alligevel.

    Brian: Du nævne, at du har er budget på maks 2000 kr...det udelukker både den nye edge 820 og selvfølgelig edge 1000. Så køb af en edge 810, nu hvor de må forventes og blive solgt billigt, er jo en god deal...

    Men husk, at hvis den navigation du reelt kun vil få brug for (90% af tiden) er, navigation efter en rute man lægger på enheden hjemmefra, så kan alle enhederne, også Ege 520, fint klare denne opgave...

    Det er samme kort og skærm på Ege 520 og edge 820, hvis man lægger Garmins eget kort over på 520...ulempen ved edge 520, er at der f.eks. kun er plads til detaljeret kort over Sjælland og Fyn på samme tid, mens der er 16 GB kort plads på edge 820 og dermed vel plads til hele Europa på en gang. Det er jo dog ingen ulempe hvis man 99% af tiden kører på Sjælland....derfor når økonomi, dvs jo billigere jo bedre, også betyder noget,,så skal man jo overveje hvilke funktioner man reelt kan leve uden....edge 520 har, som jeg har sagt tidligere, reelt det samme som edge 810 og nu også edge 820,, blot ikke navigation efter adresse. Og så kan edge 820 vist give forslag til flere ruter ude på turen, hvis man er for doven til selv og lave en rute hjemmefra....det lyder måske som en fed feature, men om den fungerer godt i praksis, tjaaaa...


  • #17   14. jul 2016 Tak for din hjælp Jack jeg har brugt dit argument med hvilke funktioner man leve uden og derfor har jeg valgt noget helt andet og derfor investeret i en Polar v650. Da jeg syntes at 1500 Kr. Var billigt set i forhold til Garmin.

    Polar har siden den udkom kommet med flere opdateringer og derved har den fået flere nye funktioner.

    De har også meldt ud at der på et tidspunkt vil komme turn by turn funktion.

    Men nu må jeg se om jeg bliver tilfreds med den ellers må jeg jo sælge og købe en Garmin i stedet. Jeg syntes bare den virker meget Up to date med dens funktioner kontra pris.

    Jeg siger tusind tak for jeres hjælp herinde. Jeg skal nok vende tilbage med opdateringer omkring min mening om Polar når jeg har prøvet den smiley


  • #18   18. jul 2016 Nu har jeg så haft polar v650 hjemme her i weekenden og desvärre virkede den ikke sammen med min mobil. Da flow appen som polar köre med ikke understöttede min alm. android telefon med 6.0. Det var faktisk ret skuffende.

    Derfor bliver jeg nöd til at sende den retur igen.

    Så nu overvejer jeg enten Garmin 520 820 eller 1000 ved godt det er over hvad jeg startede ud med som maks budgt men jeg er så også blevet det klogere.

    Jeg har läst noget om at de kort som der er på garmin 520 fra ny ikke rigtigt kan bruges til noget samt den har for lidt hukommelse er det rigtigt ?


  • #19   18. jul 2016 Det kort som ligger på edge 520 er ikke særligt detaljeret....men man kan på få minutter downloade et gratis kort (open street map). Dette kort er meget detaljeret. Problemet ved edge 520 er at der ikke er så meget lagerplads til kort. På min var ikke plads til mere end Sjælland og Fyn. Men et egentlig problem er det dog ikke, da jeg jo ikke kører andre steder alligevel....skal man køre andre steder så downloader man blot dette andet område istedet for.....Edge 820 har tilgengæld masser af plads til store kort. Kortene har dog samme detaljeringsgrad. De dækker blot et større område....

  • #20   19. jul 2016 http://garmin.openstreetmap.nl



  • #21   19. jul 2016 Og man kan i princippet tjekke kortets detaljeringsgrad ved og zoome ind på dette kort, da det i princippet er samme kort som man ligger på sin Garmin.

    https://www.openstreetmap.org/#map=16/55.4648/11.9509

    Selv mtb spor er tegnet ind på kortet med angivelse af hvilken retning man må køre sporet rundt (nogle mtb spor er ensrettet).


  • #22   19. jul 2016 Vælg cykling map....her er cykelstier, mtb spor mv fremhævet og navigationen sker udenom motorveje.....

  • #23   19. jul 2016 Har nu bestilt en 520er tak for hjälpen Jack du er super

Kommentér på:
Valg af ny cykelcomputer

Annonce