{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

fræsning af bremse studser mtb forgaffel {{forumTopicSubject}}

som tekst.
efter skift til xt bremser . og efter 14 dages brug . skriger min forbremse så vildt i renosans støj .
aldrig har jeg hørt så grum en lyd.
har nu bestilt tid . til at få fræset bremse studser på forgaffel.
da de mener de ikke er korrekt lige til skiven.

men spørgsmål er. efter 25 år hvor jeg har skruet i cykler. har jeg for første gang måtte opgive. og hvis den ikke kan fikses få rimelige midler hugger jeg en ny cykel op.

men hvordan ser det værktøj ud man bruger. overvejer om det var en investering. da jeg skal bygge mindst 2 mtb til.

nogen bud ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fræsning af bremse studser mtb forgaffel
  • #1   3. aug 2016 Bremse studse på forgaflen. Er det de to monterings punkter der er på den?
    Hvem mener de skal fræses ned?
    Det værste der kan ske ved at størrelsen på dem ikke er helt i skuret er at du slider dine bremseklodser ujævnt og en del af din bremsestyrke forsvinder.
    Hvis du har skrigende bremser efter et skift, ville jeg kigge på skiverne eller klodserne.
    Er det hele sprit nyt, er det bremset ind i så fald?
    Kan der være kommet olie på nogle af delene under montering? Fedtede fingre er nok.
    Hvilket vejr har du kørt i. Nogen bremseklodser hyler af h.... til hvis de bliver våde.

Jeg NÆGTER at tro på at det påkræver en affræsning af de monteringspunkter.

• #3   3. aug 2016 Det var jeg alligevel ikke klar over at man kunne få. Men den dur så kun til IS mount, hvilket det ikke er ret tit man finder på en forgaffel idag.

• #4   3. aug 2016 netop. snakket med den lokale cykelsmed . som plejer at være ok.
    kan heller ikke se hvordan kan rette punkter på forgaffel da alle beslag vender modsat af en baggaffel.
    har skiftet alt. den siger det med anden caliber andent hjul nye klodser.
    det er mega voldsomt. har aldrig hørt noget lign. uanset hvad jeg gør. tja så er det helt galt. cyklen har kørt ca 200 km .
    jeg har købt den i tyskland. og er ellers tilfreds. men overvejer simpelt hen at skrotte hele cyklen.
    hvis jeg kigger virker det lidt som om den trykker lidt på skiven når man bremser. og det er uanset hvor den sidder på beslag. virker heller ikke som om forhjul sidder lige i gaffel ????
    jeg har skruet i cykler i mange år og aldrig stødt på det her

• #6   3. aug 2016 så er der link til hvordan det siger

http://www.cykelgalleri.dk/video/diverse-cykel/3981-stoej

• #7   3. aug 2016 Det er 100% samme lyd mine bremser siger når de er våde.
    Og hvis problemet ikke har været der med de originale bremser, er det jo netop et bevis på at det ikke er med forgaflen den er gal med.
    Er det helt nye XT bremser du har monteret eller er det brugte?

Tjek at hjulet sidder lige i gaflen, det er rimeligt nemt jo, og går jeg udfra du har længe fat i hvordan det skal foregå med din erfaring. Men er det samme mål oppe ved fælgkanten ind mod gaffelbenene? Hvis ja så er det ikke et hjul der sidder skævt.

Nye klodser OG nye bremseskive er forsøgt? Min mistanke er stadig på olie på en af delene, og skifter man så bare den ene kan du sagtens risikere at afsætte fedt på den nye del igen og så er du ligevidt.

• #8   3. aug 2016 totalt nye xt bremser og de sagde ikke noget de første 60 km. så gav den nogle piv og nu siger det bare sådan konstant.
    har prøvet et andet hjul med skive det er det samme ?
    har prøvet at sætte den gamle magura på igen ( gamle de har kørt 90 km )
    der siger det osse sådan .
    nye klodser det er afrenset i bremserens nye klodser.
    jeg er ved at opgive. må jeg nok indrømme.

såvidt jeg kan se , er det begrænset hvor meget man kan flytte det hjul sidelæns i gaflen ??

• #10   3. aug 2016 det vil jeg prøve imorgen. selv om det lyder lidt som det jeg har prøvet.
    får nye klodser imorgen med posten.
    tænker om skiven er for tynd 1.8 mm det er en macura skive.
    synes det ene stempel trykker lidt før det andet.

nå lige prøve imorgen igen. og har lige prøvet at varme skiven af . og ud og bremse 20 gange fra 20-25 mkt.

det ændrer ikke meget .

• #12   3. aug 2016 Forslag til forsøg:
    Vende skiven.
    Vende klodser.
    Finde en meget lang stejl bakke, bremse middelblødt hele vejen ned, mens du træder, udelukkende for at få kørt klodser og Skive brandvarme.
    Klodserne skal begynde at røre skiven samtidig, de må ikke skubbe til den ene side før den anden.

Just my five cents. Held og lykke med det irriterende problem.

• #13   3. aug 2016 hej er udlært mekaniker. så ved godt hvordan calibre virker. så de ikke må smutte ud stmplerne.

men det burde jo ikke være nødvendigt at skille en spritny caliber ad.
    men man ved jo aldrig.
    tror mere at det kunne være problem at den ene rør skiven før den anden.

kunne det være en luft blære bag det ene stempel. der gør at det trykker skævt på skiven. så vil den jo netop sætte det hele i svingninger ????
    jeg må prøve endnu engang.

og takker for alle de gode råd. har godt nok aldrig haft det problem , i den grad før.

har prøvet at køre dem så varme , at man ikke kan røre dem .

• #14   4. aug 2016 Er der ikke noget garanti der kan udnyttes?

• #15   4. aug 2016 nope. og ja . men købt i tyskland. sådan er det. det er jo det man vælger. når man ikke køber det hele lokalt.
    min kone har da lige smidt 16 spir for en elcykel. ved den lokale . men han kan ikke lige levere det jeg søgte i mtb.

måske jeg har løst det værste. kunne se stempler ikke sad lige langt ude af caliber. så rettede lidt på det. tørrede alting af igen .
    og sleb så skiven helt vildt. og sleb kanten på klodsen lidt skrå. den ende der vender nedad.
    nu siger den næsten ikke noget.
    har så osse prøvet i frihånd at rette lidt på bremse studser.

nu kommer der nye klodser idag . og nye shimano skiver imorgen.
    så prøver jeg lige at smide nyt på igen.

hvis den stadig gør. tja så sælger jeg den bare i dele. og smider gear system over på den jeg er ved at bygge.
    og finder mig en ny mtb , senere. så må jeg tage det tab det giver.

• #16   5. aug 2016 Havde samme problem på min hverdags cykel. skiftede klodser 2 gange, og hver gang virkede de fint i 1-2 uger. Og så var det den samme dårlige lyd igen.
    køre 10 km hver vej, i alt slags vejr. bremser kun en gang på vej på arb. og slet ikke på vej hjem. Så slider dem jo ikke rigtig op.
    Har kør MTb i mange år og har aldrig før haft problemer med nogen af mine MTB'er. Så er spændt på hvad du finder af løsning.
    Jeg har købt komplet nye bremser, og det virkede selvfølgelig. Men det er jo ikke lige der du er, med dine nye XT

• #17   5. aug 2016 sætter nye skiver og klodser på idag.
    men et triks der tog noget . var at slibe kant skrå på under side af bremseklods.
    så er det ikke en lige kant de går mod trykket på skiven

• #18   5. aug 2016 så er problemet løst. nye resin klodser og rt66 skiver så kører det.

kunne fjerne en del. ved at slibe skiver 2 gange rense med bremserens og aftørre
    slibe klodser flere gange. og til sidst slibe kanten af klodserne skrå på det stykke der møder bremseskive. det tog en del.

det var så der jeg havnede smiley

• #19   5. aug 2016 Super fed nørdet mtb bremse tråd smiley

Fedt det lykkedes for dig per f

• #20   6. aug 2016 Jeg havde samme problem med Shimano bremser og Magura skiver. Skiftede skiven til standard Shimano og lyden var væk.

Jeg har dog også fået fræset min gaffel, da jeg købte den. Blot for at sikre at fladerne er helt vinkelrette på akslen.

Kommentér på:
fræsning af bremse studser mtb forgaffel

Annonce