{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.734 visninger | Oprettet:

Per K
Per K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Mekanisk skivebremse problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har en centourion cykel med mekaniske skivebremser. Som jeg egentlig altid har være skuffet over, altså bremserne...
Måske er det bare mig. Eller så er det bare generelt for skive bremser.
Det er helt umuligt for mig at blokere hjulet, det kan lade sig gøre i løst grus hvis man tager godt fat. Med andre ord så bremser de dårligt.

Så er det noget man kan gøre eller er det bare nogle lorte bremser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mekanisk skivebremse problem
  • #1   12. jan 2009 Har du tjekket hvor meget belægning der er på bremsebakkerne ?

• #2   12. jan 2009 Tjek om klodserne er slidt ned (skift hvis nødvendigt), rens skiverne i propyl alkohol, stram kablet hvis det er for løst. Ligesom alle andre bremsetyper, så skal skivebremser også vedligeholdes.

• #3   12. jan 2009 Hvilken bremse taler vi om? Mærke og model.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    jan 2009

#4   12. jan 2009 Jeg har lige købt nye klodser, men syntes ikke det har hjulpet. Vil lige prøve at rense skiverne. Mærke og model finder jeg lige når jeg kommer hjem.

• #5   12. jan 2009 prøv at kablet lidt så der ikke er så meget frigang når du trækker i bremsen.

og husk nye klodser skal køres til først. De har nedsat bremsekraft det første stykke tid....

• #6   12. jan 2009 Klodserne skal "brændes" til.. Når du har renset skiven så tag en tur ned af en lang bakke hvor di filer lidt på bremsen..

• #7   12. jan 2009 I og med diameteren på skivebremsen er mindre end fælgen, skal der et større tryk til at kunne blokere hjulet. Det er langt fra alle skivebremser der er istand til det, og det er typisk de lidt billigere modeller der især halter på det punkt.
    Det er sværere at få det rette tryk med mekaniske bremser, end det er med hydrauliske.

Jeg havde engang en GT Avalance 2.0 Disc og lige da jeg fik den var jeg også meget skuffet over dens mekaniske bremser, men efter lidt tid blev de kørt til og jeg kunne blokere forhjulet hvis jeg ville. Men jeg synes dog jeg skulle bruge mange flere kræfter end med almindelige V-bremser.

Nu har jeg Fomula Oro K18 og for satan der er forskel! Her har jeg 100% magt over trykket, og der er en hel anden direkte fornemmelse af bremsestyrken.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    jan 2009

#8   12. jan 2009 Ja det er klart at diameteren har en del at sige. Jeg har kørt med bremserne i nogle år (de sidder på min alm. cykel) Men har aldrig være tilfreds. Og jeg kan ikke få mit forhjul til at blokere. Selvom jeg har indstillet kabel til at trykker helt i bund. Nu prøver jeg med nye klodser og at rense skiven.
    Men må nok bare erkende at de skal være hydraulisk hvis de skal batte til noget.

• #9   12. jan 2009 Der findes nu også mange fine mekaniske bremser.. F.eks Avid BB5 og 7..

• #10   12. jan 2009 ^^

• #11   12. jan 2009 ^^
    ??

• #12   13. jan 2009 Jeg kører med Avid BB5 Mechanical Disc med Avid FR 5 kalibere på min Rivette og de virker faktisk utrolig godt. Har haft den 1 måned nu og har vel kørt ca. 20-22 timer på den og den bremser perfekt, nem at dosere osv..

• Mathias J
    Mathias J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #13   13. jan 2009 bare skift dine mekaniske ud med hydralik istedet :D.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    jan 2009

#14   13. jan 2009 Så nu har jeg skiftet klodser bag på, og rengjort skiverne med proprylalcohol.
    Jeg kørte lige op og ned af vejen, og kunne mærke det havde hjulpet. Især bag på. Så nu må turen på arbejde imorgen vise hvor meget det har hjulpet.

Kommentér på:
Mekanisk skivebremse problem

Annonce