{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.505 visninger | Oprettet:

Slidt kasette???? {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge mennesker.

I den seneste tid mit gear begyndt at støje. Indstillingen fejler ikke noget. Jeg skifter kæde for hver 1000-2000 km. Kasetten har vel gået 3000. I flg. min lokale cykelsnedker er min kasette slidt op, bl.a. pga kraterne på tandhjulstænderne. Synes ikke den har gået ret meget. Har lige skiftet kæden, og den snakker på samme måde.
Den kører ikke i regn og den bliver jævnligt rengjort smurt. Jeg kører med ultegra kasette og duraace kæder.
Tak for hjælpen.
Tu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidt kasette????
  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #1   17. sep 2016 Kender det godt, mine Ultegra 11 speed holdt ikke længe
    Nu prøver jeg 105 kæde og krans.
    Skifter ikke helt så godt , men er billigere og håber de holder længere...

    Min 9 speed Xt på MTB bliver overhoved ikke slidt som Ultegra 11 speed ...


  • #3   18. sep 2016 Dave :Kører du kun med 11 gear? That SO 2013.........


    smiley


    Hvis du har fået 3000 km ud af en kassette, er det vel også ok... Dog plejer man ikke at kunne smide en ny kæde på en lettere slidt kassette, uden det larmer, eller hopper over.

    Hvilke pulleyhjul kører du med?

    Tjek dine klinger, de kan også larme..


  • #4   18. sep 2016 Klingerne kommer det ikke fra, kører med ultegra pulleyhjul.
    På min 105 10 speed har jeg vel kørt 10000 i pis og lort. Kæden er skiftet med 1000-2000 km interval.
    Der er vidst ikke andet at gøre end at skifte kasetten.
    Øv bøv.


  • #5   18. sep 2016 FJ selvfølgelig kan man smide ny kæde på, det tager ikke længe før det fungerer, jeg kan uden problemer få 3 kæder kørt i stykker på en chorus kassette, det er over 10000 km smiley

  • #7   18. sep 2016 Min pointe var netop at hvis du kan sætte en ny kæde på uden problemer, er den ikke slidt.

    Hvad du kan få ud af campy er da fint.

    smiley

    Hvad med smøring?


  • #8   19. sep 2016 Jeg kan sagtens smide en anden kæde på og den skifter som smurt, dog kommer der bare støj derfra. Når det nu er min sommer hest, skal det bare spille. smiley

    Nu har jeg bestilt en ny kassette, klinger og pulleyhjul, så prøver jeg slavisk at udelukke.
    Jeg kommer med en update.

    T


Kommentér på:
Slidt kasette????

Annonce