{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Køb af hjelm {{forumTopicSubject}}

Hej hej alle sammen smiley
Lidt hjælp til en nybegynder

Skal bruge en ny cykelhjelm til en masse landevejs cykling,

Hvad er en god hjelm og hvad skal man kigge efter?

Kigger lige nu på
http://www.cykelgear.dk/tilbehor/cykelhjelme/voksen-hjelme/met-inferno-ultimate-white-2013

og

http://www.cykelgear.dk/tilbehor/cykelhjelme/voksen-hjelme/met-terra-hvid-54-61-cm

men syntes måske 779 er meget for en hjelm eller er det en meget fair pris?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hjelm
  • #1   18. apr 2014 En god hjelm er en der sidder godt på DIT hoved, sekundert er der ting som udluftning og vægt der spiller ind.

  • #2   18. apr 2014 Du skal, som sagt, have den der passer på dit hoved!

    Synes du at 779,- er dyrt for det eneste udstyr du har på/med, som kan redde dit liv? smiley


  • GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 6 Svar: 101
    #3   18. apr 2014 Du skal ind i butikken og prøve... jeg ville egentlig have haft en ret dyr hjelm (fordi jeg mener mit hovede/liv er det værd) men den passede bare ret dårligt.. så jeg blev rådet til at vælge en god basishjelm, der sad perfekt.. så er jeg også sikker på at bruge den, fremfor at tænke.. nej, det gider jeg ikke i dag..

  • Seppe
    Seppe Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 22
    #4   18. apr 2014 Pasform er det vigtigste - skal man kigge på looket så er lige præcis Terra nok mere tænkt som en MTB hjelm, men det skal man selvf ikke lade bestemme noget som helst, det er op til en selv, jeg kender da et par landevejsryttere der er glade for skygge på deres hjelm. Personligt foretrækker jeg solbriller i stedet for skygge når jeg køre landevej.

    I forhold til pris, så er det meget forskelligt, hvis den er fra en anerkendt producent, så skal kvaliteten nok være iorden uanset prisen. Design, materialevalg, mærke osv kan have en del at sige på prisen og det kan man så vurdere om man gider betale ekstra for. Jeg har f.eks. valgt en billig fullface, men den er meget meget solid, tilgengæld er den lidt varm og tung, men jeg havde brug for noget god beskyttelse til en fair pris. Min landevejshjelm har jeg givet lidt mere for, for at få noget udluftning og lav vægt.


  • #5   19. apr 2014 Bell sweep er en god hjelm til fornuftige penge.

    Jeg fandt den på nettet til 600 penge.

    Men ja ud i butikkerne og prøv på dit hoved.

    Mvh


Kommentér på:
Køb af hjelm

Annonce