{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.999 visninger | Oprettet:

Lenette R
Lenette R
Tilmeldt:
21. jul 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Køb af MTB (begynder) {{forumTopicSubject}}

Skal bruges til at cykle i skove samt på stier og til/fra job ca. 1 km dagligt.
Krav!! Skal være hvid.

Har kigget lidt på dem her:

http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a86732/zr-race-6-1.html?mfid=52
Fordel: god pris, meget hvid
Ulempe: købes i Tyskland mht. reklamation, kan ikke finde Radon i DK?

http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3010
Fordel: fede detaljer med pink farve, feminin, specialsæde til piger.
Ulempe: lidt dyrere end Radon og ved ikke om den er bedre????

http://www.scott-sports.com/global/en/products/227702010/bike-scale-660-xxl/
Fordele: købes ved den lokale cykelhandler til en pris på 8.200 uden udstyr
Ulempe: meget sort, måske lidt drenget, anden forgaffel end de andre

Nogle kommentarer/ideer????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MTB (begynder)
  • Lenette R
    Lenette R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #1   21. jul 2013 Budget omkring 10.000 kr.

  • #3   22. jul 2013 fede cykler du kigger på smiley

    ved ikke hvilken du skal vælge ud over den hvide da det nu er et krav fra din side smiley


  • Lenette R
    Lenette R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   22. jul 2013 Nej det behøver ikke at dække tøj osv. Men må gerne dække det mest nødvendige for at komme igang med at cykle. Hjelm og skærme (til når jeg skal på job, så jeg ikke bliver mudret til)

    Men hvilken model er bedst/fedest - og er der mærkbar forskel? For der er jo lidt forskel i pris.


  • Lenette R
    Lenette R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #5   22. jul 2013 Lars. Synes de allesammen er hvide smiley

  • #6   22. jul 2013 Hej.
    Jeg ville nok gå efter Radon cyklen. Der får du ret meget for pengene, hvis jeg kigger på de 3 cykler. Og hvad jeg ved af, er der desværre ikke nogen som sælger Radon i dk. Det er alle gode cykler så du er på rette spor. Du kan altid købe en pige sadel, hvis du vælge Radon. Kender en del piger som køre på herre cykel.

    Men hvis du er helt ny ang. cykling, kan der være meget hjælp at hente hos en lokal forhandler. Du kan prøve cyklerne, komme forbi og lige få svar på evt. spørgsmål og ja, så er det nemmere hvis der er noget galt med cyklen.

    Men har du lidt forstand på cykler, eller har en ven som kan hjælpe dig, kan du spare penge på net handel, så kan du selv rette de små fejl og kun sende cyklen til rep. hvis det er store fejl...... Der er for og imod, så det er jo op til dig.


  • Lenette R
    Lenette R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #7   22. jul 2013 Hej Jakob.
    Umiddelbart er jeg også mest varm på Radon. Den er fed og så er den billigere end Canyon.
    Men kan også godt se problematikken i at man køber den i Tyskland, hvis der skulle blive noget med forgaflen el. lign. som kunne dækkes af reklamationsretten.
    En af mine venner siger der er reklamationsret i EU når man køber i EU uanset hvilken forhandler man køber hos, men det er jo ikke nemt når de ikke har mærket nogen steder i DK.


  • #8   22. jul 2013 Jeg har kun haft brug for reklamation en gang (Ca. 1 af 10 gange) Men det er jo lidt træls hvis du skal undvære din cykel i 14 dage hvis du skal have ny forgaffel på. Selv er jeg ikke bange for at købe i udlandet, men jeg har også flere cykler og kan derfor "låne" fra de andre så jeg kan komme ud og køre.

    Den er lidt billigere og på den måde har du jo mulighed for at bruge lidt penge hos et dansk værksted hvis der skulle være noget galt.
    Hvis der nu er en fejl på din gaffel kan du måske være heldig at den danske importør ville skifte det. Da jeg købte min sidste cykel blev mig gaffel ikke rep. af værkstedet (selv om de godt kan) men sendt til importøren fordi den var ny og havde en fejl.


  • Lenette R
    Lenette R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #9   22. jul 2013 Okay, det er også mere hvis der er en fejl på cyklen, men så må man jo bare køre en reklamation på dem. Så må jeg jo evt. sende cyklen tilbage og betale den pris det evt. koster. Hm.
    Den danske importør?? Hvem er det? Troede ikke der var nogen dansk importør på Radon?
    Det var kun, hvis det fx var en CUBE jeg købte, så kunne den cykelhandler der også importerer dem lave cyklen, har jeg fået at vide.


  • #10   22. jul 2013 Der er ikke nogen dansk importør af Radon, men der er jo danske importører af Shimano, SRAM, Fox, Rock Shox osv., som kan fikse tingene.
    Alternativt mener jeg Bike Discount har et samarbejde med hareskov cykler(?)

    Jeg har haft 2 Canyon, da der var vrøvl med lockout på gaflen pillede jeg den af, sendte den til deres showroom i Randers, hvor de fik sendt den videre, fikset, returneret og dækkede fragtomkostningerne, det tog så vidt jeg husker 1½-2 uger, ikke meget anderledes end hvis en dansk forhandler skulle sende noget ind til importør/producent ifbm. reklamation.


  • #11   22. jul 2013 Som Magnus skriver tænker jeg ikke på importør af Radon, men af alle de dele som sidder på cyklen, da det ofte er dem som der kan give problemer.

    Det er heldigvis ikke så tit der er problemer med et alu stel.



  • Lenette R
    Lenette R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #12   22. jul 2013 Magnus J - okay det lyder jo positivt. Så dvs. jeg roligt kan bestille den Radon??
    Hvis der så er problemer med fx forgaflen så sender jeg den bare til FOX, da de er producent osv.?

    Tak Martin C, men jeg skal have en nu og er lidt kræsen mht. modeller og farve. Så det skal helst være en af de ovennævnte modeller.


  • #13   22. jul 2013 Tror ikke bare du kan sende den til FOX, men en flink mail til Importøren ville nok hjælpe dig godt på vej.
    Men der er selvfølgelig ikke noget galt med cyklen, så det bliver slet ikke noget problem smiley


  • #14   22. jul 2013 Canyon er den kæresten synes bedst om smiley
    Du skal være 100% sikker på størrelse og geometri på cyklerne , når du køber på nettet....
    Min mtb er med Fox gaflen, 3 dage gamle måtte den afmonteres og sendes ind
    3 dage efter var den dog monteret igen , jeg er glad for at jeg købte lokal

    At skulle undvære sin cykel til rep. Er træls . Men at købe en man ikke sidder godt på er møj træls


  • #15   22. jul 2013 http://rask-cykler.dk/Rask-cykler/Cykler/Udsalg/MTB/Scott.aspx Rask køre tilbud NU


  • #16   22. jul 2013 Canyonen står til at være udsolgt, jeg ville også gå efter den Radon, hvis størrelsen passer.

  • Lenette R
    Lenette R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #17   22. jul 2013 Hm kan ikke rigtig vente til august.

  • #18   22. jul 2013 Hej Linette.

    Jeg har selv en Radon, og den kan klart anbefales. En gammel kollega købte en snes for at lave udlejnings cykler samt guidede mtb ture i Vestjylland, han er også rigtig tilfreds med det. Men som nybegynder er det nok lige så meget udseendet som følingen med det gode udstyr som er i højsædet smiley

    Skal være velkommen til at prøve den, selvom den muligvis er for stor også en herre model


  • #19   23. jul 2013 (link fjernet)
    Måske denne?


  • #20   23. jul 2013 Arh..størrelse 52 er nok for stor:)

Kommentér på:
Køb af MTB (begynder)

Annonce