{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Opgradering af min F6 Cannondale {{forumTopicSubject}}

Hej alle som over skriften siger søger jeg hjælp til at opgradere min Cannondale F6 Disc 26''

Specs:

Type:
Mountain
Stel:
-Aluminium

-Str L med 99 års garanti
Forgaffel:
-Rock Shox Dart 2 med lockout
Bremser:
-Avid Juicy 3 med 160mm rotors og Avid Juicy 3 greb
Dæk:
-CST Comp Caballero, 26x2.0"
Hjul:
-WTB SX24 559x17 alu
Gear:
-24 Shimano Alivio
Styr:
-Cannondale C3, 20mm rise

-Frempind: BBB Frempind HighSix justerbar, 31.8mm
Saddel:
Har en specialt bygget på nu i hvid


ekstra: -Cannondale All Terrain
Ekstraudstyr:
-Cykelcomputer



Jeg søger hjælp da jeg syntes den er tung og ikke til at få rundt i bagterp skov i nordjylland som er en skov med utroligt mange små bakker samt sving med underlag fra sand til skovbund.

Jeg vil gerne ha nye skiver på og tjekket bremser men bestiller kun forkert hjem der ikke passer

samt overvejer at opgradere til Deore gear gruppe hvis jeg kan ..

HJÆÆÆLP ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af min F6 Cannondale
  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 73
    #1   4. okt 2013 Det bedste råd du kan få: Sælg din nuværende cykel, og gå på udkig efter en ny på brugtmarkedet. Det er langt det billigste for dig, og hvis du synes din nuværende cykel er lidt træls og tung i det, så løses det ikke ved at købe opgraderinger til den. Så skal du have fat i en anden ramme.

  • Cnd
    Cnd Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 32
    #2   4. okt 2013 Jeg er ikke enig med Martin E. Rammen er det bedste på den cykel! Den mest mærkbare opgradering vil et par lettere hjul med et par bedre dæk på. Jeg vil mene at et sæt Mavic Cross Ride WTS (med dæk) vil være en relevant opgradering. Kan gøres for omkring 2000kr.

  • #3   4. okt 2013 Martin E
    Tak for det men er bare ikke intra i et købe ny cykel

    Cnd tak for det jeg vil prøve at skifte de to ting smiley


  • #4   5. okt 2013 Gå på udkig på brugt markedet for hjul, fandt forleden et hjulsæt til 26" på omkring 1350-1400 gram til en let rytter for kun 2200 med dæk... Derudover vil jeg nok også skifte geargruppe ud, og når du skal gøre det, så køb 2x10 - så får du vægten lidt ned også!

    Det næste vil så nok være lidt Carbon stumper og måske en ny forgaffel (kan også findes brugt )


Kommentér på:
Opgradering af min F6 Cannondale

Annonce