{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.960 visninger | Oprettet:

størrelse Cube mtb {{forumTopicSubject}}

hej har kig på denne cykel her https://www.smartcykler.dk/cube-reaction-gtc-pro-27-5-2016 men tænker om 16 tommer bliver for lille til mig, den går op til 173 i højde, men jeg har så ikke så høj skridt længde der er ca 78 cm, køber jeg den i 29 så har de flere str vælge imellem men syntes 29 hjul virker lidt unaturligt store måske bare en vane sag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  størrelse Cube mtb
  • #3   15. okt 2016 Den er da 100 gange federe end cube, og så kan den både prøves, og justeres af en der ved hvad det handler om. 😀

  • #4   16. okt 2016 mm ja var ude prøve nogle i går det er nok 17 tommer der bedst om jeg vælger med 29 hjul, 27, 5 18 tommer, er lidt klogere på det med str nu, cykel der linkes til her, er for øvrigt lidt dyrer end den cube jeg har set på, og sidder da klart bedre dele på de cube, og et godt carbon stel, den anden er et alu stel, mærket kender jeg intet til smiley

  • #5   16. okt 2016 Ser bare lige hurtig at gaflen er ringere på cube. Og vil påstå at ingen kan mærke forskel på xt og slx

  • #7   16. okt 2016 lige forgaffel en smule bedre måske, men så skulle man købe en cykel valgt alene pågrund af forgaffel, stellet på cube reaction pro er klart federe stel og stortset alle komponenter bedre pånær lige forgaffel plus det er et mærke jeg slet ikke kender smiley den koster så også en smule mere end cube reaction pro

  • #8   16. okt 2016 Forgaflen gør så også en stor forskel, det samme som hjul og stel geometri. Om der står XT, XTR eller SLX på det er underordnet. Du vil ikke mærke forskellen om det er carbon eller alu stel alligevel.
    Som TS også siger så skal du selvfølgelig vælge det du er mest til, men du skal ikke være bange for de anbefalinger TS kommer med. Nogengange kan det være en rigtig god ide at bryde med normen og vælge noget andet end det 90% af danskerne kører på. Cube, Cannondale, Specialized, trek. Der findes rigtig mange spændende og gode cykler derude fra andre mærker, som tilbyder noget andet end de store kendte mærker. Ofte cykler der er mere legesyge og sjovere at køre på for "weekend krigeren"

    Summasummarum: Vælg det du mener du helst vil have, det er dig der skal køre på den.


  • #10   16. okt 2016 hvis du er fuldstændig fastlagt på at det er cube du skal have, hvad så med at sende en mail afsted til stedet du vil købe den eller direkte ved cube, de kan med sikkerhed sige hvilken størrelse du skal købe...

    ellers må du forvente at få folk kommer med egne gode råd og holdninger når du ligger det op i et forum og det skal du iøvrigt også være glad for....





  • #11   19. okt 2016 De ER små i str. Jeg har lige købt en Cube limited pro i str. 19" og 29 " hjul med komplet XT 11 speed. Gaflen er i følge experter ringere, men jeg synes sådan en Rockshox er fin nok. Jeg er 179 cm, men synes det fungerer ok. Nu skal den heller ikke bruges til løb, men kun til afveksling fra landevejsturene.

  • #13   21. okt 2016 Per c vi er ca samme højde, men tror jeg skal ned i 18" om en 29, om 27,5 nok 17 har 78 i skridt længde og 178 - 179 høj

  • #14   21. okt 2016 Rasmus behøver ikke lige være Cube har kig på andre fede cykler også, som jeg så skal ha valgt ud af smiley

  • #15   21. okt 2016 Hvis det er valg mellem de 5 tror jeg jeg ville vælge den sidste

  • #16   21. okt 2016 Guldager de 2 cannondale er vist ret ens men begge er ret fede kender dog ikke så meget til de lefty gafler men priser har os lidt at sige dog, dem til under ca 13000 ku jeg købe nu, de andre vente til november det om en uge smiley men alle de cykler har nok en ting tilfælles de nok lidt overkill til mit forbrug, og så tænker jeg carbon måske ikke har det så godt med kørsel i Sverige, men omvendt burde det sagtens ku tåle de små sten dæk ka rive med op


  • #17   21. okt 2016 Altså syntes jo stadig du skal kigge lidt væk fra xc racer maskiner smiley men en lefty er bare en fed gaffel, kører selv med en Carbon lefty som er den absolut bedste gaffel jeg har haft, nu har jeg også kun haft rock shox, Magura og Fox alle i de ikke så dyre udgaver, så har måske ikke den helt rigtige forudsætning. Syntes dog stadig den orange er rimelig fed, er selv startet med at det skulle være så race agtig som muligt, er efterhånden blevet mere trail orienteret , kommer nu lidt langsommere rundt men har det meget sjovere

  • #18   21. okt 2016 Guldager trail betyder vel bare man køre på et spor i skoven, eller? og race ? men min tidligere var en Klein pulse den var nok mest race præget som dem jeg har udvalgt her dog med den store forskel den kørte med 26" hjul, det største spring her er nok vende mig til de 29" hjul


  • #19   22. okt 2016 Min erfaring med 29" er at den giver en klart mere komfortabel tur ude i sporet. Mine venners 26" kæmper klart mere for at komme forbi forhindringerne. Hvordan 27,5" er, ved jeg ikke, men mange vælger jo netop den størrelse uvidst af hvilken grund. Jeg har ikke fortrudt mit valg af 29"...synes den kører super smiley

  • #20   22. okt 2016 En trail har en anden geometri end en xc, typisk sidder men lidt mere op, kronrøret har også en fladere vinkel, hvilket giver en lidt langsommere styring. det gør også at forhjulet er lidt længere fremme, hvilket på min sammen med en kortere kædestag, giver en cykel der er nemmere at køre dels ned ad sten rødder osv. Tror man kan sige at hele cyklen er mere afslappet i sin opsætning/kørestil. Prøv evt at Google slack Mtb

  • #21   22. okt 2016 Og så skal du nok overveje en 27,5
    Jeg er 176 og en skridtlængde på 78-80 og jeg føler mig helt klart bedst tilpas på 27,5 har også en 29" med fast forgaffel som "sjov" cykel i str m den er nogle gange lige stor nok når det bliver snævert


  • #22   22. okt 2016 Langt de fleste herhjemme ville finde meget mere glæde i en trail cykel, end de xc race cykler der bliver solgt så mange af. Men så står der ofte ikke trek, specialized, cube og andre kendte navne på cyklen.
    Er rigtig glad for min on-one codeine.meget mere legesyg cykel. Ja er ikke den første på toppen af bakken men er meget meget hurtigere ned af.


  • #23   22. okt 2016 Det gælder heller ikke om at komme først op ad (der holder dem man cykler med alligevel og venter😀) Men om at have det største smil når man kommer hjem. Jeg fortryder helt sikkert ikke at have solgt mine Carbon racere, og købt en stål cykel af "ukendt" mærke

  • #24   22. okt 2016 Og det er sjovt nok den reaktion alle jeg har snakket med, som har købt trail cykel, har haft smiley

  • #25   22. okt 2016 Har faktisk overvejet en codeine, hvordan er den mht pedalbob

  • #30   22. okt 2016 alle de MTB jeg har haft har været race præget, skarpe styreegenskaber osv, det jeg er mest vandt til, var cyklen mest til leg oppe i troldeskov ved Tisvilde og lignende stedder ville en Trail da nok måske ha sine fordele, men til mine ture i Sverige osv hvor det bar er tur kørsel med hænger på, der har race XC modellerne klart sine fordele, der kommer 29 hjul også til at være en fordel, men havde dog til start med valgt skulle ha en 27,5 men svært finde nogen der på lager og sammetid passer til min str osv alle stedder jeg finder cube der er det kun 16 tommer stel der kan skaffes hvis jeg vil ha 27,5, men 16 tommer nok en andelse for lille de Cannondale det er kun str S de laver i 27,5 ser lidt samme tendens med trek, men har nu været ude på prøve flere 29 cykler syntes stadigt hjul virker lidt store, men føltes mere tilpas efter ha prøvet et par gange

  • #31   22. okt 2016 lidt ligesom MC MC´ere med mere vinkel, måske rart kører på osv, men med en mindre vinkel meget mere kontant og præcis styring


  • #32   22. okt 2016 Det vigtigste er at vælge lige præcis den du vil have 😀 Og syntes er det rigtige. Det er ikke så vigtig hvad alle vi andre ville vælge. Syntes bare man skal prøve noget forskelligt, så man har en god forudsætning for at vælge

  • #33   22. okt 2016 Guldager præcis, men er dog åben for at prøve en del forskelligt, hvad jeg os har været ude ved diverse cykel handlere prøvet lidt af hvert, cyklen skal bruges til lidt forskellige formål, race i skove osv her i området til hverdag, men også til kørsel i kbh osv, dog ikke som hverdags cykel, Sverige gør dog at jeg ikke helt har udelukket en alu cykel da jeg på en alu har mulighed for ha bagage på selve rammen, det har jeg ikke sådan med en carbon,, det problem har jeg dog tænkt mig løse med sådan en trailer her der uden problemer kan trækkes med en carbon cykel http://www.abckids.dk/product/ibex-cykeltrailer-bob-abc-kids-200-afhentningsrabat-453/


  • #34   22. okt 2016 Guldager en hurtig og kontant cykel med skarpe køreegenskaber er nok det der siger mig mest, og det som jeg har haft før, lige med hensyn til hænger der har carbon rammer en ulempe ikke muligt spænde på stellet så skal enten være en der sidder direkte på aksel, eller på saddelpind, som så skulle skiftes til en alu saddelpind i såfald


  • #35   22. okt 2016 selv til det meget tekniske køresel tror jeg at jeg ville ha mere fordel med en XC end trail, der ville jeg dog så klart foretrække 27,5 hjul frem for 29 det før har jeg kun kørt 26


  • #36   22. okt 2016 har før haft Kona min første, den var ekstrem skarp i styring osv, så har jeg haft klei pulse og Klein attitude ærgeligt de ikke laver cykler mere klein

  • #37   22. okt 2016 Fed trailer

  • #38   22. okt 2016 Guldager skal klart ha den trailer kanon fed min ven har en, skal der trailer efter en carbon cykel er det sådan noget man skal gå efter valg muligheder er ikke så store da mange bliver spændt på stel, og det dur ikke med carbon cykel, og så er den jo nem og hurtig at trække


  • #39   22. okt 2016 det er svært med cykler men jeg vil godt vædde min hat med at hvis du havde muligheden for at prøve alle cykler så ville valget ikke falde på den du på forhånd var mest vild med....

    Komfort er personligt for mig langt mere vigtig, fordi det forlænger min xc ture og antallet, end en racer xc hvor jeg er total smadret når jeg hopper af cyklen...

    Jeg har haft flere carbon både ht og fully på 9-10 kilo både specialized, santa cruz og rose og den nuværende er en alu der vejer 12.5 kilo og alligevel er det den jeg er gladest for at cykle på fordi jeg sidder uovertruffen godt.

    Cykler du lange ture i sverige med opbakning ??


  • #40   22. okt 2016 Rasmus det har du helt sikkert nok ret i, havde man tid til at prøve alle, så ville valg måske være anderledes, vil sige de cykler jeg har kigget på minder meget om de tidligere cykler jeg har haft med kørestilling og komfort osv lige pånær at mine tidligere cykler har været med 26" hjul, er meget i Sverige dog mest vandre og kano ture samt sommerhus, men ville være fedt tage nogle ture der op på mtb også og ja skal lidt oppakning med også, der er en lille ulempe med carbon stellet, min ven har eksempelvis alt hans grej på cyklen, der er carbon ikke så egnet til, at spænde grej osv på stellet, det har jeg så tænkt mig bruge en hænger som den jeg linkede til før, den er som skabt til carbon cykler, der har jeg så den fordel frem for min ven at jeg hurtigt kan pille hænger af hvis man lige er i nogle sjove områder og skal lege lidt, plus jeg kan ha lidt mere grej med end ham, han har meget minimalt med

  • #41   22. okt 2016 men 2 af de alu cykler jeg har haft har været som carbon cykler heller ikke egnet til spænde ting osv på, Klein cykler har meget tynde sider i rør visse stedder så er som en carbon cykel også lidt sart for fald på sten eller lignende, har en anden carbon cykel dog et skod stel der intet stivhed har, men den har da kunne tåle en hel del, nok mere end mine 2 Klein jeg har haft selvom de var alu, de fleste alu rammer tåler dog en del mere end Klein rammer, min første mtb var en kona med trukne stålrør, den ku holde til meget kú specieltgodt lide min Klein attitude den var meget Race minder på mange måder om de cykler jeg kigger på nu

  • #42   22. okt 2016 men var det trail cykler jeg var mest efter tror jeg det blev en fully med 27,5 hjul jeg havde kigget efter

  • #43   24. okt 2016 Ja der er jeg lige gået modsat 😀 Jeg har bygget en 29" trail med fast forgaffel

  • #44   24. okt 2016 fast forfaffel ser jeg kun fordele ved touring og lignende trials osv

  • #45   24. okt 2016 Har kørt med den i Marselisborg her i weekenden, det er mega morsomt og skærper sanserne, da man er meget mere opmærksom på sporet. Det burde være et lovkrav, at alle skulle prøve det 😀

  • #46   24. okt 2016 PS når du gerne vil have skarpe styregenskaber, så burde du prøve, stiv gaffel og 40 mm Frempind. Så styrer den helt fantastisk, tror faktisk gaffeldyk i sving forstyrer styringen en hel del

  • #47   24. okt 2016 der er nok en del bedre styring med en fast forgaffel med mindre det er meget kuperet terran, men kan nok være hårdt for håndled osv visse stedder smiley

Kommentér på:
størrelse Cube mtb

Annonce