{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
270 visninger | Oprettet:

Maxxis dæk {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har fået et sæt Maxxis ikon 2.2 på.
Fælgen de sidder på er 24mm indvendigt.
Jeg synes generelt at de ruller super og har et godt greb. Men jeg synes jeg skal pumpe meget luft i, før det ikke føles som Om at bagsækket sejler i svingene eller når jeg fx kører på asfalt.
Er der andre der har haft den oplevelse? Eller er der andre versioner af det dæk som har mindre tendens til at sejle?



Kommentarer på:  Maxxis dæk
  • #1   9. aug Det kan skyldes at fælgen er lidt for bred til Maxxis 2.2. Jeg har tilsvarende oplevelse med Schwalbe 2.25 på 24.5mm fælg.

    En anden tanke, er at dækket "træder" med mere mønster end hvad det ville med smaller fælg, hvilket giver større greb men også mere vrid i karkassen.


  • #2   9. aug Jeg kørte før med Bontrager xr1/Xr2 2,2 team issue.
    Dem kunne jeg sagtens køre med lavere tryk uden jeg følte at de sejlede. De føles dog også noget kraftigere i siderne.
    Synes de her Maxxis dæk føles noget blødere i siderne.
    Det er vidst bare standart versionen af deres foldedæk, da der ikke står andet på dem.


  • #3   9. aug er der exo udgaven?, hvad kører du med at dæk tryk?

  • #4   9. aug Nej. Der står intet andet end Maxxis ikon på dem. Men det er foldedæk og ikke de helt billige med kanttråd.

  • #5   9. aug Tryk kan jeg ikke helt svarer på, da den pumpe jeg har er ret upræcis. Men vil skyde på 1,7-1,9 og jeg vejer 83kg.
    Jeg er nødt til at pumpe bagdækket til minimum 2,0 bar ifølge min pumpe, for det ikke sejler.


  • #6   9. aug Det er sandsynligvis fordi de ikke er exo udgaven. Har du slange i?

    Fælgen har en fin bredde.


  • #7   9. aug Ln, jeg gik fra Bontrager XR4 team issue til Maxxis DHR2 EXO, og nu er jeg tilbage på Bontrager's SE modeller i stedet for XR. Jeg er bygget som en viking, og jeg vil gerne have stivere dæksider og godt med skuldergreb.
    Jeg synes helt bestemt, at Bontrager har fat i den lange ende i alle aspekter på nær, at de kan være lidt bøvlet at finde. Så er det også sjovt at sammenligne et Maxxis 2.3 dæk med fx et Bontrager 2.3, her er Maxxis noget smallere.


  • #8   9. aug Nej tubeless.
    Jeg har en anden cykel med samme dæk - bare den der hedder silkworm, og 25mm indvendig fælg og latexslanger.
    Der er det samme problem synes jeg


  • #9   9. aug Men er exo udgaven kraftigere i siderne? Ved i hvad forskel der er på dem der er tubeless ready og dem der ikke er?

  • #10   9. aug EXO er Maxxis' version af kraftige dæksider, som dog ikke skal sammenlignes med DH dæk. Jeg ville ikke tøve med at smide latex i et ikke TR-dæk, har kun oplevet Schwalbe og Conti's fluevægts-dæk som værende komplet noller at få tætte med latex.
    EXO oplever jeg dog blødere end Bontrager's Core Strength i deres SE dæk.
    Hvis du var glad for dine tidligere Bonty dæk, og gerne vil have samme volumen som tidligere, så vælg nogle XR dæk i Expert udgaven. Samme gummiblanding men tykkere dæksider og fåes tilmed til menneskepenge ;).


  • #11   10. aug Årsagen til de sejler er fordi det ikke er EXO udgaven, og du kører tubeless. Hvis du sætter en gummislange i som ikke er en light udgave, forsvinder problemet.

    Det samme vil du opleve hvis du køber Conti puregrip eller light skin fra schwalbe

    Maxxis EXO betyder bedre dæmpning og mere gummi i sidere. Tilsvarende har du snake skin fra schwalbe.


  • #12   10. aug Tak for det. Jeg må have fat i exo udgaven så

  • #13   10. aug er du på 27.5 så har jeg et næsten nyt

  • #14   10. aug Så har jeg et tillægs spørgsmålet... Kører med nobby Nic 27.5 x3.0 I performance udgaven. Har kørt tubeless I flere år og tidligere haft Mega dårlige oplevelser med schwalbes dyre Tubeless dæk...denne gang er der ingen problemer overhovedet. Det gir jo ingen mening eller hvad?

    Godt spørgsmål iøvrigt!


  • #15   10. aug Det er 29er desværre

  • #16   10. aug Rasmus, du har formodentlig bøvlet med Schwalbes vægtknepper dæk, hvor dæksiderne er papirstynde - muligvis Liteskin (tror jeg de hedder). Latexen kan typisk ikke "mætte" dæksiderne, da de er for perforeret. Tager du fx Rocket Ron Evo i 29er, så vejede det 520g inden latex, og da jeg havde renset dækket for latex, vejede det 120ish gram mere. Det samme har jeg oplevet med Conti dæk i RaceSport Chili udgaverne.
    Endnu en grund til, at jeg ikke koncentrerer mig om flimsy dæksider mere - udover de er for bløde til mig, så jeg vrider dem af fælgen eller sejler rundt.
    Jeg vil have, at latex lukker et evt hul, det skal IKKE bruges til at mætte en tynd dækside eller coatet indersiden af dækket med et tykt lag latex.


  • #17   10. aug Så vidt jeg husker så var også de high end schwalbe dæk men det er også 4 år siden måske schwalbe har oppe sig eller også er det et markeds stunt, da jeg mener performance udgaven er billig. Gummiet på mine nobby Nic virker meget blødt men de er super indtil videre... Taber ikke luft, masser af greb og lavt dæktryk.

    Mener schwalbe er kommet med noget nyt der hedder addix.....

    Vides det om dæk der kan bruges til Tubeless har en speciel kant der popper ud i fælgen eller kan "alle" dæk bruges til Tubeless?


  • #18   10. aug Jeg er pt stoppet med at lede efter et bedre dæk end mine nuværende.

    Min oplevelse med om dæk er egnet til tubeless er bestemt af tykkelsen på dæksiderne - that's it. Har monteret dæk tubeless trods det, at de ikke var anført som tubeless.
    Dækkanterne er formentlig ikke udformet tilfældigt, men ikke noget jeg vil bekymre mig om. Ellers kan du køre med en UST opsætning, men her kræves det, at både fælg og dæk er "godkendt" til det. Her er dækkant og fælgkant designet til at låse sammen i en lufttæt samling, og UST dækkets sider er ligeledes designet lufttæt.
    Du kan fint få alm tubeless dæk til at slutte tætte på en alm fælg med en "bead hook / kantkrog" ligesom, du kan få den til at slutte tæt på en "hooklees bead" - altså en lodret indvendig fælgkant uden krog.


  • #19   10. aug schwalbe nye addix serie virker nu os meget godt, er i hvertfald godt tilfredse med mine nye magic Mary og rock razor

  • #20   13. aug Synes ikke det er helt ok at dæk firmaerne laver dæk som kan bruges tubeless men at det ikke fremgår på dækket.....

    Klart det derfor er en jungle at finde rundt...


  • #21   13. aug Hvorfor? Det er der betragteligt nemmere for dem ikke at skrive at dækket kan bruges tubeless.
    Skulle der være 1 ud af 100 som rent faktisk har et problem tubeless og det står på det er det et lorte dæk. Skriver de intet og de 99 kan bruges tubeless er det kanon da det er bedre en reklameret. Og den stakkel der ender med det ene dæk der så ikke kan tubeless, trækker på skuldrene og siger, "skidt det var jo heller ikke reklameret som tubeless ready"

    90%, hvis ikke mere, af dæk er i dag klar til tubeless om det står der eller ej.


  • #22   13. aug Forstår ikke helt hvad du skriver?

    Umiddelbart tror jeg det handler mest om $$$$$$


  • #23   14. aug Også der jeg vil hen
    Hvis jeg garantere at alle biler jeg fremstiller kan køre 300 km/t får jeg den ene ud af 100 i nakken der ikke kan. Men lover jeg ikke at de kan køre 300 men at 99 af dem så viser sig at kan alligevel får jeg intet tilbage.

    Det man lover som producent skal overholdes, det sætter nogle krav til dit fremstillings apparet og kontroller. Hvis du er tæt på at kunne overholde det på alle dine produkter er det billigere og nemmere ikke at skrive noget, og få glade kunder når de alligevel forsøger at sætte det til noget som det egentlig ikke skulle kunne. Og det så rent faktisk kan lade sig gøre. Derfor dæk producenter ikke skriver TR på alle deres dæk selvom 99% af dem kan uanset om det står eller ej.
    En stor del af TR handler lige så meget om hvordan fælgen ser ud, og nogen kombinationer er bare bedre end andre.


  • #24   i går kl. 18:29 Men hvis jeg kontakter maxxis, Continental osv og jeg spørger til de billige modeller af dæk, vedr tubeless og at de fraråder at bruge dem som tubeless og at det viser sig at det holder stik, så har jeg ikke noget problem med det.

    Men jeg har et problem hvis schwalbe sælger dyre dæk med tubeless mærket og de fraråder at jeg bruger deres performance dæk tubeless, velvidende at det godt kan bruges tubeless.

    Grunden til jeg skriver det er at jeg for 5 uger siden satte et sæt nobby Nic performance på min nye cykel og at de pt rangere i toppen af dæk og Tubeless med hensyn til opsætning og brugen af dem. Og jeg har pt rodet med tubeless i nogen år og med mange forskellige mærker....

    Iøvrigt så fik du ret lalle med mine bremser og oilen den var ganske sort og lignede en gajol shot....


Kommentér på:
Maxxis dæk