{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Rookie har brug for hjælp til cykel valg {{forumTopicSubject}}

Hej Cykel eksperter
Forleden stod jeg som så mange gange før og ventede på mit tog for at pendle på arbejde. Endnu engang skete det at toget selvfølgelig blev aflyst. Følelsen af at mit liv er for kort til at DSB spilder min tid kom endnu engang krybende, og jeg tog derfor en beslutning om at jeg ville undersøge muligheden for at udskifte mit månedskort med en cykel.

Jeg har det sidste døgns tid læst en masse, og jeg er da også blevet klogere, men må indrømme at jeg godt kunne bruge nogle eksperters erfaringer til hvad i mener, der kunne passe godt til mig.

Cyklen er tiltænkt at skulle bruges fem dage om ugen året rundt(skulle himmel og hav stå i et, lader jeg jernhesten stå og tager offentlig transport) og der vil totalt dagligt skulle tilbageligges mellem 20 - 40 km.
Turene vil gå fra min bopæl i indre København til DTU i Ballerup, DTU Lyngby og mit arbejde i Gentofte.

Min umiddelbare tanke er selvfølgelig at jeg ønsker en cykel, som der mest effektivt omsætter det arbejde jeg udføre til fremdrift, jeg er derfor lidt lun på tanken om en racer, men lidt usikker på om det kan være en god løsning som en pendler cykel i mit tilfælde , eller om jeg i stedet skal købe en hybrid cykel?

Det skal siges at jeg aldrig kommer til at køre cyklen på andet end astfalt, altså ingen skovture eller andet.

Erfaringsmæssigt har jeg aldrig kørt en racer før, men jeg har selvfølgelig cyklet på "almindelige" jernheste siden jeg var en dreng.

Så lang historie kort, hvis i var i mit sted med jeres erfaring, hvad ville i så kigge efter af cykel, og har det overhoved gang på jord at anvende en racer som pendler cykel?

Jeg er 183 høj, og min skridt højde er 84, hvilket jeg har læst mig til betyder at jeg formentlig skal have en stel størrelse på 55 - lyder det rigtigt i jeres øre?

Mit budget til min kommende cykel tiltænker jeg at være i 6000 - 8000 kroners klassen kan i anbefale en 2 -3 modeller / mærker, som jeg kan tage ud og prøve hos min lokale cykel handler ?

På forhånd tak for hjælpen.

-Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rookie har brug for hjælp til cykel valg
  • #1   30. aug 2017 kig på en flatbar racer, den giver et bedre overblik i trafikken, syntes personligt at en racer kan give nogle ubehagelige situationer i traffikken.

  • #2   1. sep 2017 Enig med Guldager at det bør være en flatbar.
    Jeg ville også gå efter en med skivebremser, nu du vil bruge den året rundt.
    Ligeledes ville jeg have lidt mere volumen i dæk 28mm eller lign.. Ikke alle stel kan køre med det.
    Jeg ville også kun køre med en klingeforan, da du nok ikke har brug for de små gear - måske sætte en kassette på med mere spredning.
    Jeg tror dog bare at det hurtigt bliver dyrere end dit budget.


Kommentér på:
Rookie har brug for hjælp til cykel valg

Annonce