{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.490 visninger | Oprettet:

Schwalbe Ice Spiker Pro 2010 {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet en anmeldelse af Schwalbes nye pig-dæk, og tænkte at jeg ligeså godt kunne ligge den herind mens der stadigt er sne : )

http://i62.photobucket.com/albums/h114/VP1980/P1050597.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h114/VP1980/P1050619.jpg

Schwalbe Ice Spiker Pro

TESTET PÅ FRONT:
Schwalbe's Ice Spiker Pro er en videre udvikling af deres tidligere spike-dæk. Denne udgave har flere spikes, og har en mere aggressiv sideprofil. Det første der gør indtryk er den meget lave vægt. Taget i betragtning af at der er over 300 spikes på dette dæk, har Shcwalbe gjort det godt hvad angår vægt optimering. Dækket er nemt at installere, og til min overraskelse er der ingen rotations-anvisning - simpelthen fordi mønstret er identisk begge veje, ikke særligt smart, da det antyder et forbigået optimerings-potentiale. Dækket har en del rullemodstand, men ikke så meget at det hæmmer en til fordel for alm dæk. Rullemodstanden er faktisk lavere end hvad jeg havde frygtet, men den er der. Dækket bidder godt i let sne, tung sne, og is. Bedre end alm dæk, det er der ingen tvivl om. Men lad det hurtigt være sagt at man stadigt skal vise agtpågivenhed ved kørsel. Det her dæk skaber mere greb, en større sikkerhed og mere vilje til at presse den. Men en garanti for udskridning er den bestemt ikke. Jeg havde gerne set spikesene i siderne være noget større og længere, eller placeret længere ud i kanten af dækket, så grebet i sving kunne have været bedre. Jeg ser dette dæk som et rent vinterdæk, der kan bruges af xc kørere, trail, og AM folket, for det vejer ikke meget, og alternativerne til dette dæk er få. Kører du i sneen, og vil du gerne have et bedre greb end dine almindelige dæk, så er Ice Spiker et fornuftigt bud - bare du husker at de ikke er en garanti for udskridninger.

Størrelse: 2.1"
Vægt: 657 gram
Score: 4/6


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schwalbe Ice Spiker Pro 2010
Kommentér på:
Schwalbe Ice Spiker Pro 2010

Annonce