{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.908 visninger | Oprettet:

Erfaring og køb af 26" pigdæk! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har for noget tid siden anskaffet mig et schwalbe Ice Spiker dæk. Jeg havde kun skaffet et, da de var lidt dyre selvom jeg kan få dem ret billigt.

Jeg vil nu gerne have et til foran, selvom der måske ikke er forfærdelig meget brug for det mere.

Problemet er nu at det jeg kører med nu er udsolgt hos importøren og ride4fun som havde dem ret billigt har også udsolgt nu. smiley SURT! Nu er der så bikeshop.dk som har dem til 599 kr. stk. Men det synes jeg er nogete dyrt.
Scanbike som er importør af Nokian dæk har også udsolgt af pigdæk fra det mærke og kan ikke finde nogen butikker på nettet som har dem på lager eller reklamerer for at de sælger det mærke.

Vil nu høre om der er nogen der har nogle link eller kender et sted hvor de er på lager til en rimelig pris. Mærke er lige meget, sålænge det er noget kendt som SCHWALBE, CONTINENTAL eller NOKIAN m.fl.

Jeg har set dette, men synes piggene ser ud til at være dårligt placeret og jeg har heller ikke megen tiltro til mærket. Det må gerne være noget der holder.
http://www.cykelgear.dk/reservedele/daek/mtb-daek/pigdaek-26-x-195-mtb-daek

Dette har for lidt mønster og er lidt for smalt. http://www.bikebuster.dk/detaljer/200438.html

Det må gerne være 1.90" - 2.10".

Chainreaction er jeg ikke meget for, da det nok tager for langtid før det kommer og så er det nok lidt dumt at betale fragten. .. afhængig af hvad den er self.




Ville lige dele mine oplevelser med det pigdæk jeg havde anskaffet.

Et dæk med meget store knubber og god gummiblanding = holdbarhed.
hjælper godt i sneen, da det bare graver sig ned til asfalt eller bedre underlag hvor de får utroligt godt greb.
Ingen hjulspin på is ligemeget hvor mange kræfter man ligger i. (Jeg er ikke så svanset så kan godt træde til.)
Meget tykt og stærkt kevlarindlæg. (Held og lykke med at punktere på det.) smiley

Fed lyd på asfalt, dog noget ringe bremseevne og et større slid på piggene. smiley

Selv hvis piggene er blevet slidt helt ned er det stadig et super dæk til skoven pga. mønstret. Dog noget tungt, nok mest grundet kevlarindlægget og ikke piggene.
Godt greb på asfalt, selvom piggene ikke lige kan holde til det.

På forhånd tusind tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring og køb af 26" pigdæk!
Kommentér på:
Erfaring og køb af 26" pigdæk!

Annonce