{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.152 visninger | Oprettet:

anders b
anders b
Tilmeldt:
20. dec 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

størrelse på cube ltd {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er lidt i tvivl. Har fundet ud af at jeg vil købe en Cube ltd i tyskland (der er simpelthen for meget at spare i forhold til i Dk). Føler ikke rigtigt for at gå ned til en forhandler og prøve, for så at købe på nettet bagefter.

Er 170 cm og ellers normal af bygning.
Er der nogle af jer, der er ca. samme højde og har erfaring med cube stellet?
kan ikke finde ud af om det skal være en 16" eller en 18"

Har en gammel wheeler mtb i 18" men der er vel forskel fra producent til producent.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  størrelse på cube ltd
  • #1   18. feb 2010 Bikebuster har det der system hvor du smidder dine mål ind og kan se hvad størrelse du skal have, men kan ikke helt huske om de er Cube forhandlere smiley
    Ellers er der canyon, de har også et perfectfit-system, men det passer vel kun til deres cykler . Jeg har en Cube LTD race 18'' og jeg er 185 ..


  • anders b
    anders b Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #2   18. feb 2010 185 cm og en 18". Jamen så lyder det da som om jeg skal have en 16".
    Har prøvet de stelguides: Canyon siger "m" og bikebuster siger mellem 18 og 19.
    kan det passe at min skridthøjde er 85 cm?

    Der er ikke nogen, der er ca. 170 cm og kører ltd, som vil sige hvilken størrelse de kører?


  • #3   18. feb 2010 ...

    jeg er 1,74.
    jeg køre ikke så meget HT men hvis jeg gjorde ville jeg nok have valgt en medium/18" ramme.


  • #4   18. feb 2010 18" pga Cube er ikke så lange i overrøret

  • #5   18. feb 2010 Jeg er 1,90 og jeg har en 20". Ved ikk om du kan bruge det til noget.

    Jeg ville vælge en 18" hvis jeg var dig!


  • #6   18. feb 2010 Hej Anders, - synes du skal prøve Competitive Cyclist og deres fit calculator. Da jeg i efteråret købte mtb, havde jeg stor glæde af den udregning, man får på baggrund 8 specifikke kropsmål Det kræver at man har en hjælper, der kan håndtere et vaterpas og en tommestok - men bare følg videoinstrukserne. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
    Forresten endte jeg med en 18" Radon, der skulle have samme geometri som Cube - jeg er 175cm. Min cykelmakker er ca.170cm som dig, og han synes min bike er lidt for stor. Så umiddelbart ville jeg sige 16" til dig ... MEN prøv Fit Calculator. God fornøjelse.


  • anders b
    anders b Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #7   18. feb 2010 Puha - ja det gjorde det jo ikke meget nemmere smiley

    Det bliver en svær beslutning - men tak for svarerne


  • anders b
    anders b Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #8   18. feb 2010 Har lige læst på bike-discount.de at fra 160-170 = 16". Og 170-180 = 18"
    hvis man ligger imellem er det efter devisen: sportlig kørsel= del lille
    turkørsel= den store

    Hvad siger i til det? Er det korrekt?


  • #9   18. feb 2010 ...

    man har nemmere ved at smide rundt med cyklen i skoven hvis cyklen er mindre, men men det bliver ikke lige så nemt at køre langt.
    du kan træne dig i at håndtere en 18" ramme så den bliver lige så smidig som en 16" ramme.

    og hvis du skulle vokse lidt (jeg ved ikke hvor gammel du er) så passer cyklen stadig.

    jeg holder stadig fast på en 18" ramme.


  • #10   19. feb 2010 "Puha - ja det gjorde det jo ikke meget nemmere smiley
    Det bliver en svær beslutning - men tak for svarerne"

    - dvs. at du har prøvet Fit Calculator?!! Hmm, det optimale er jo altså også at komme op cyklen og mærke om man føler sig hjemme. Selvom du har det skidt med det, så snup en prøvetur hos en DK-forhandler - du kan altid støtte ham senere ved at købe ekstraudstyr og beklædning smiley

    Ellers kan du jo prøve at finde én her på CG, med en 16" og 18" Cube og spørge om du må komme forbi til en testkørsel ... alternativt kan du prøve min 18" Radon her i Østjylland.


  • Ivan H
    Ivan H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #11   19. feb 2010 Ved ikke hvor du er fra men du skal jo ikke længere end til Flensborg da er der en Cube cykel forhandler, så lan du jo prøve og tage med hjem med det samme. Evt ringe til dem først. Da jeg købte min ltd havde de ikke min farve hjemme.

  • #12   20. feb 2010 Anders jeg synes du skal prøve en Cube hos den lokale cykelforhandler, du skal ikke sammenligne cube med canyon størrelser, da canyon er lidt større, cube er lidt kortere i overrøret, mit bud, er at du hellere må prøve en 16" og 18", så kan du med det samme mærke hvilket en størrelse du skal bruge.

Kommentér på:
størrelse på cube ltd

Annonce