{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mad før / efter træning?
  • #1   4. maj 2010 Tillykke med det.... Efter en mellem eller hård træning, skal du inden for et kvarter tage en banan eller en proteinbar. Inden for en time, skal du have et nogen lunde stort måltid, evt. nogle rugbrødder med ost, kunne være en mulighed. husk massere af kulhydrater og proteiner! smiley
    En let energidrik, til når du er igang med træningen, kunne være Æblejuice blandet med vand. Det giver en rigtig rigtig god form for energidrik! men husk, der skal mest vand i.
    Angående mad før træning: Du skal spise et rimlig måltiden halvanden - 2 timer inden du kører.


  • #2   5. maj 2010 okay smiley det prøver jeg så... tak for hjælpen


  • Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   5. maj 2010 Spis noget langsomtoptageligt energi inden du sætter ud. En times tid før måske, så når det også lige et bundfælde sig. Musli med mælk kunne være et bud. Noget rugbrød. Så har du noget energi til turen, og husk at du jo naturligvis udner turen forbrænder meget mere energi end du ellers ville gøre, og den energi skal du jo ligeledes indtage. Så efter træning, gerne med det samme, noget hurtigt optageligt kulhydrat og protein. Selv tager jeg proteinpulver og druesukker blandet op i mælk og så en banan til, men du kan jo også bare holde dig til noget banan og noget mælkeprodukt so jo er rigt på proteiner. Cacaomælk f.eks. Da får du både hurtigt optageligt protein og kulhydrat. Lidt senere så et godt måltid med langsomt opatgeligt energi i gen, altså et almindeligt sundt måltid. Al den energi du spiser omkring cyklingen, skulle gerne stå mål med det du har forbrændt. Ellers vil man jo tabe sig.

  • #4   5. maj 2010 en god og frådarn pizza og en cola efter en træning er altid på sin plads!

  • #5   5. maj 2010 jonas m : tak for hjælpen

    george p: haha smiley


  • #6   6. maj 2010 nej Frederik H, hold dig langt væk fra Georges råd! smiley tag du en ostemad på rugbrød eller en banan inden for et kvarter, som jeg sagde smiley

  • Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   6. maj 2010 Nikolaj B, I rugbrød er der en lillebitte smule protein, men ellers hovedsageligt langsomtoptageligt kulhydrat. I en banan er der intet protein, men derimod hurtigtoptageligt kulhydrat. Bananrådet er derfor fint nok, så mangler der blot noget protein samt noget mere rent energimæssigt, for de ca. 130 kcal. i en banan er hvad jeg selv ville have forbrændt på en 1½ km. løbetur.

Kommentér på:
mad før / efter træning?

Annonce