{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift til fully
  • #1   31. maj 2010 Victor S

    hvilken kørestil ?


  • #2   31. maj 2010 xc smiley

  • #3   31. maj 2010 Victor S

    du burde nok prøve det, det giver lidt mere når man selv mærker det.


  • #4   31. maj 2010 Hej Viktor - spring du bare ud i det!! Du stillede jo næsten det samme spørgsmål for 2½ måned siden, og svaret er stadig:

    "Jeg har 100mm for og bag på min XC. Oplever et rigtigt godt greb på baghjulet, både op- og nedad over mindre og mellemstore forhindringer exempelvis. rødder og sten. Min RP23-dæmper kan næsten laves til HT i ProPedal-3-indstillingen. I starten skiftede jeg meget mellem lockout og fuld vandring, men nu bruger jeg næsten kun lockout på flad vej. Udover at være mere komfortabel, oplever jeg også en større sikkerhed - jeg tør simpelthen køre hurtigere, fordi ujævnhederne absorberes - det er faktisk pissefedt at give den gas på 'groft' underlag."

    Jeg vil anbefale flg. mærker til fully: Radon, Lapierre, Specialized. Den første pga. prisen og udstyret, de sidste pga. designet og innovativ teknologi.

    Ellers må du gerne få en prøvetur på min Radon - send evt. en pb.

    (: The Future Is Full smiley


  • #5   31. maj 2010 Tak for svarene..

    Thomas B.

    jeg har overvejet en Lapierre x-control med 120 for og 100 mm bag?
    Tror du det er en fornuftig cykel? tænker på om det bliver for meget vandring i forgaffel med 120mm



  • #6   1. jun 2010 Jeg synes det er lettere at køre fully, det kræver ikke så meget teknik da cyklen selv tilpasser sig underlaget, man skal ikke tage så meget hensyn til rødder, sten osv. Man oplever selvfølgelig den største forskel når underlaget er ujævnt..


  • #7   1. jun 2010 Jeg tror bestemt ikke, at 120mm er for meget. Det afgørende er gaflens indstillingsmuligheder og remote-lockout, der modvirker at cyklen hopper som en gyngehest og eliminerer energitab. For få år siden var 80mm standard på hardtails - nu er den 100mm. Tendensen er længere og længere gaffelvandring. Men det er klart at pris og kvalitet hænger sammen ...

    Tag f.ex. Radon Skeen der har 120mm for og 115mm bag. Det er en fuldblods-xc-racer, og testvinder i tyske Bike 2/2010 hvor flere worldcup xc-ryttere testede en masse xc-fullys.
    (link fjernet)

    De ekstra mm gør blot, at cyklerne nu også er bedre egnede til marathon og all-mountain kørsel. Jeg synes, at Lapierres X-Control-serie er superfed, og den innovative baggaffel er fuldstændig vippe-neutral i flg. dem selv smiley og fagfolk der har testet den. Hvilke af modellerne sigter du efter?



  • #8   1. jun 2010 Hej Thomas.

    Tak for svaret.

    Jeg sigter efter deres 410.


  • #9   1. jun 2010 Den er så sprød! Nu husker du at få den til en god pris, ikk?!

  • #10   1. jun 2010 Ja den er mega fed. Jo det gør jeg da:)

Kommentér på:
skift til fully

Annonce