{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.564 visninger | Oprettet:

24 timer solo - MTB {{forumTopicSubject}}

hej er der nogen der har prøvet at køre 24 timers løb?
jeg har meldt mig til cubebikes24h så jeg ville gerne vide hvordan det skal gøres smiley
med hensyn til :
-Spisning, hvor meget og hvad skal der spises?
-Tøj hvad og hvor meget?
-camelbak eller drikkedunk?

på forhånd tak.
Anders B


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  24 timer solo - MTB
  • #1   14. jul 2010 Du skal i hvertfald sørge for at spise og drikke rigeligt, min 1 liter i væske i timen. samt det antal sukker i gram tilsvarende din vægt. altså vejer du 75kg så skal du min. have 75g sukker i timen.

    sørg for at få spist RIGLIGT med aftens med for at få fyldt depoterne op.

    tøj. mere ind rigligt. bliver det vådt af sved så er rart at kunne skifte inden man får siddesår. får man først det, så bliver det en lang tur. ja og så husk bukse fedt og vaseline...

    Jeg ville helt sikkert vælge en camelbak da du ellers skal stoppe for mange gange undervejes for at få vand.

    og så sørg for at kør 3-4 gear lavere ind du plejer smiley


  • #2   14. jul 2010 Husk din lejer skal også være beskyttet mod vejrguderne.

    Jeg har oplevet ryttere måtte udgå fordi de kom tilbage til et telt der stod 5cm undervand....

    Så enten skal du have et pit crew der kan hjælpe dig i sådan nogle tilfælde.

    PS, cube24 er et fantastisk løb. virkelig en fed rute.


  • #3   14. jul 2010 Vi kørte for mange år siden noget hold kørsel i 24 timer... her er de råd vi fik fra nogle "eksperter"

    (link fjernet)

    Måske du kan bruge det...


  • #4   14. jul 2010 siger mange tak for de gode inlæg. de er nyttige for er som sagt helt grøn i 24 timers løbs sammenhæng smiley

  • #5   15. jul 2010 om jeg er klar? det er jo det jeg prøver at blive... det er derfor jeg spørger. jeg har aldrig prøvet det før men der jo kun én måde at finde ud af om jeg kan?
    jeg spørger fordi jeg ikke ved hvad der er bedst og jeg har fået svar, så tak fordi du lige ville komme ned den optimistiske bemærkning..


  • #6   15. jul 2010 ...

    Citat af Bananens guide fra BenBen Cykler:
    guide til 24 timersløb

    • Regnjakke i klar farve, så man kan finde hinanden når vi skifter. Jakken går på skift.

    • Quicklink til kæde. Tapes til bremsekabel.

    • Gelpose tapes fast til frempind.

    • Husk at spise og drikke og ordne praktisk ting som det første når man kommer tilbage fra sin tur, så kan man slappe af efterfølgende og undgå stress når man skal til næste tur. Man skal spise indenfor 20 minutter efter ens tur.

    • Sikre sig at nogen vækker en når man har sovet

    • Spis en kodymagnyl en time før første runde. Det fortynder dit blod og tager evt. smerter på forhånd

    • Spis det du har lyst til at spise.

    • Sikre at holde sig varm på ruten om natten. Det er ikke sjovt at komme til at fryse.

    • Tag det varmeste tøj med til at slappe af i. Husk at tage hue på med det samme når tager hjelmen af. Ellers skal kroppen bruge energi på at varme kroppen op.
    Varme handsker.
    Især hvis det regner!!!

    • Husk at have en lille lommelygte med som nødlys.

    • Lidt gaffatape rulles om pumpen, så man har den med.

    • Hvis man er ved at få siddesår, så kan man cykle med to cykleshorts på. Giver ekstra padding. husk at smør røven med lidt creme inden tiden.

    • Varmende kamfercreme til knæ er en god idé, men husk at tør det grundigt af før man går på toilettet eller gnider sig i øjnene.

    • Mudder beskytter imod myg, så lad mudder sidde.

    • Løs slange med i rygsæk.

    • Husk tandbørste

    • Der skal være stærk spiritus i lejren. Man skal drikke et shot alkoholom natten når man er mest træt.

    • Spis masser af vitaminer i ugen op til.
    Spis meget mad i ugen op til, så maven vender sig til at spise meget og fordøje.


Kommentér på:
24 timer solo - MTB

Annonce