{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dura Ace Di2 - Foredele/Ulemper
  • #1   13. aug 2010 jeg har fået at vide at man skal justere hver gang man skifter hjul så er det frem med værktøjet men det er som sagt bare noget jeg har hørt men eller skulle det skifte fantastisk

  • #2   13. aug 2010 Okay det er ikke en ulempe....for det tjekker jeg alligevel når baghjulet har været af.



  • #4   13. aug 2010 Det bliver en selvbygger....så rammen skulle nok kunne klare andre grupper, hvis det en dag skulle blive nødvendigt.

    Prisen ligger på 15k......det er vel fair.

    Strømmen....ja den er nedern men det er jo en vanesag at lade op smiley


  • #5   13. aug 2010 Mener at bateriet holder ca 2000km alt efter hvor mange gange man skifter gear, men det får du jo hurtigt brugt ;D

  • #6   13. aug 2010 De 2000km er vel pr opladning....? Ellers bliver det sgu en dyr omgang at skifte batterier osv

  • #7   13. aug 2010 DI2 er det bedste der er kommet fra Shimano. Store ord fra mig, da jeg kun ellers er til Campagnolo
    Der er lidt dyrt, men det er alle pengene værd.
    Det er ikke selv justerene, men det er ret nemt at justere og kan gøres imens man kører på cyklen.
    Jeg ville vælge en DI2 specifik ramme, Da de kabel holdere der er med til kablerne ikke er alt for kønne.


  • #8   13. aug 2010 Okay merci.....må lure lidt på hvordan det vil passe på rammen så

  • #9   13. aug 2010 Di2.. Nu har jeg jo selv gruppen, så tænkte, at jeg lige ville give mit bidrag også.
    Det er en helt igennem fantastisk gruppe. Jeg må indrømme, at jeg ikke kan forestille mig nogensinde at købe en ikke elektronisk gruppe igen. Min SR11 på Pinarelloen skifter da også godt, men det kan ikke sammenlignes med DI2.

    Jan H: ved ikke hvor du har fået det fra, hvad skulle logikken være i det? NEJ, selvfølgelig skal du ikke justere DI2 hver gang du skifter hjul. Men lad os da lege med tanken om at man skulle justere gearet, så er det da heldigvis så nemt med di2, at du bare trykker på en enkelt knap og bruger skifte grebet til at justere (1klik = 0.2mm justering), så det er noget man gør MENS man cykler smiley Man skal aldrig nogen sinde have sin cykel op på i cykelholderen igen for at justere gear.

    Batteriet: levetiden afhænger jo af hvor meget du skifter gear, men en 3-4000km skulle du da nok kunne få ud af det. Der er naturligvis batteri indikator på og selv når den blinker rød har du mere batteriliv tilbage end din længste træningstur vil kunne kræve..!
    Jeg har endnu ikke ladt mit batteri op, har kørt knapt 1000km og den lyser stadig grønt. Batteriet kan i.flg shimano holde til 1000 opladninger. Så deeeet....

    Ulemper:
    1) Batteriet ser jo ikke så kønt ud.
    2) Prisen. Men sammenlignet med hvad nogle butikker tager for SR11, så er DI2 faktisk "billig" nok smiley
    3) Det kræver altså lige en smule tilvending ikke at mærke det mekaniske feedback som der er i normale grupper. Nogen gange kan man godt blive i tvivl om der blev skiftet gear, fordi man ikke altid mærker skiftet.

    Fordele:
    1) Fænomenal gruppe
    2) Skifter uden problemer selvom man giver den alt hvad man har op ad bakke.
    3) Forskifteren trimmer automatisk i takt med man skifter rundt på kassetten, så man undgår at kæden gnider på forskifteren.
    4) det er så meget nemmere at montere ledningerne til skifterne end at trække almindelige kabler til mekaniske skiftere, hvor man både skal klippe den rette mængde "housing" til og derefter trække inner kabler som gennerelt bare er et helvede... Hader kabler...


  • #10   14. aug 2010 hej jesper
    det var en oplysning jeg fik af en der kører med det men som jeg sage så har jeg kun hørt det :o)

    men dejligt at der er en ekspert der giver en del gåde råd :o)


  • #11   14. aug 2010 Nå men det må lige overvejes.....

  • #12   14. aug 2010 Jan H: DI2 er indekseret ligesom din mekaniske skifter er det, så hvis du skal justere dit gear hver gang du skifter hjul med din mekaniske gruppe, så skal du også med din elektroniske gruppe... og det skal man ikke.. Du skal muligvis justere lidt hvis du skifter mellem shimano kassetter og andre mærker, men hvis du kører f.eks dura ace 12-25 på alle dine hjul, så vil der jo ikke være nogen forskel.

Kommentér på:
Dura Ace Di2 - Foredele/Ulemper

Annonce