{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Told og moms {{forumTopicSubject}}

Kære CG

Jeg har søgt lidt på nettet idet jeg er begyndt at spare sammen til en TT cykel. Valget ligger indtil videre på Scott Plasma 20. Jeg har søgt og fundet den til kun 12500 omregnet til danske kroner. jeg ved jo desværre også at det desværre ikke kun er det beløb jeg skal betale. Der er både noget told, moms og fragt jeg skal betale for varen. Er der nogle af jer der har erfaring med at handle cykler fra USA før og kan give mig et tip om det overhoved kan betale sig at købe cyklen derfra? smiley Håber meget i kan hjælpe.

Mvh Piet

ps hæfter lige linket til hjemmesiden med i håb om at der er nogler derude der måske skulle have haft erfaring med køb fra hjemmesiden også smiley

(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told og moms
  • #1   15. sep 2010 (link fjernet)

  • #2   15. sep 2010 Hvad str. bruger du? - kan måske hjælpe dig med noget- martin_mikkelsen@hotmail.com

  • #3   15. sep 2010 Jeg snakkede for 14 dage siden med en venlig dame fra Skat. I følge hende skulle man regne med 30% af hele beløbet dvs. incl. fragt og div. gebyre. Hvis man altså taker om cykler og/eller cykeldele

  • Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #4   15. sep 2010 Det vil ligge på 25% moms af hele beløbet - også fragt samt et gebyr på 155
    og evt straftold på et par procent.. mener det er max 13%.. Jeg har aldrig selv oplevet at skulle betale straftold.


  • #5   15. sep 2010 ...

    hvorfor ikke tage en tur til USA og hente den ?
    så får man også en tur ud af det.
    du bliver højstsandsynligt ikke taget i tolden i kastrup lufthavn...
    bare husk at tage en tur på den så den ser brugt ud.


  • #6   15. sep 2010 Christian B: Hvis det du siger med de 30% holder vand så kan det vidst godt betale sig at købe den fra udlandet, men måske USA er et dårligt valg i forhold til garantien på cyklen smiley Så ved ikke om nogle af jer evt kender en tysk forhandler der forhandler Scott Plasma? smiley

  • #7   15. sep 2010 Damen sagde at det lå i den omegen. Jeg ville dog lige sende dem en mail således du har noget på skrift

  • Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #8   15. sep 2010 Jeg vil næsten stille en garanti for at jeg har ret. Det er sådan det er. Har selv bestilt fra USA og hong kong et par gange. Du kan også være svine-heldig at den går direkte igennem tolden, men det skal du ikk regne med.

Kommentér på:
Told og moms

Annonce