{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Told, moms og alt det djævelskab...? {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest... Jeg er luddoven og har derfor ikke kigget alle tråde omkring emnet igennem eller undersøgt Skats hjemmeside.

Jeg har kigget på et styr jeg har fundet på ebay. Styret bliver sendt fra Singapore og derfor skal der jo pålægges told og moms. Men er der nogle af jer der er 100-meter mestre i hvordan det foregår?

Bliver tolden og momsen regnet ud fra den pris jeg har betalt for varen, eller foregår det sådan at tolden bliver lagt til den pris jeg har betalt og det resultat skal der betales moms af?

Og hvordan bliver tolden beregnet? Er det en fast procentsats for den pågældende varegruppe, eller er det en vurdering udfra markedsprisen herhjemme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told, moms og alt det djævelskab...?
  • #1   3. okt 2015 Sig de skal marker prisen under 10 dollars og lad være med at ligge kvit med pakken smiley

  • #2   3. okt 2015 http://www.toldpriser.dk/

  • #3   3. okt 2015 Både du og de skal kunne dokumentere salgsprisen på en kvittering. Hvis han ikke ligger den i skal han have den klar, samme med dig. Har prøvet det (mange gange)

  • #4   3. okt 2015 Forresten, procenten tages ud fra hvad "varen" alene koster

  • #5   3. okt 2015 Hvis der mærkes med value på 11 eller under 11 dollars og de samtidig marker det som en gave, og ikke vedlægger kvittering i den.
    Er det 1/30 gange den bliver taget, men jo større pakken er og vægten og hvis de marker det som makeup så snupper de den.
    Af de 400+ handler jeg har lavet på eBay siden 2012 har jeg kun fået taget 1 forgaffel og et par trøjer.

    Husk at hvis postdk snupper den så koster det yderligere 160kr i behandlingsomkostning, men det gør det ikke ved "private" kurerer, og de er også bedre til ikke at opkræve told og moms for internationale pakker hvis der ikke er en kvittering med dvs især UPS og GLS da de ikke overdrager pakken til postdk.
    Det er blot en ekstra udgift for dem at skulle bruge tid på at fortolde varen uden at de får en profit for det, så de gør ikke det store ud af det som postdk som tager dette latterlige beløb på 160kr af alt der koster over de 86kr -.-


Kommentér på:
Told, moms og alt det djævelskab...?

Annonce