{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.430 visninger | Oprettet:

Kæde knækker ... {{forumTopicSubject}}

Hey CG smiley For 2. gang på blot 2 dage er min kæde knækket - den ene cirkel i 8-tallet går i 2 stykker og nitten ryger ud (har desværre ikke foto af det, så jeg håber I forstår mit billede).

Forleden var jeg stoppet, og kæden knækker ved igangsætning - på midterste klinge og 4.tandhjul på kransen - den står muligvis i forkert gear ...
I dag var det ved lav fart på en stejl opkørsel på den lille klinge og 3.tandhjul, med max power, men uden gearskifte i situationen, hvor den knækker.

Kæden er en SRAM PC-951, har kørt max 150km og er købt for 3 uger siden, som en del en sampak med 11-32-krans(kan ikke se hvad den hedder). Forhandleren fiksede kæden med et powerlink forleden, men i dag var den som sagt gal igen. Jeg får en ny kæde på onsdag, men jeg er ikke sikker på at jeg gider at spilde min tid med sådan noget billigt skrammel: 449,- for sampakken.

Godt nok er jeg megastærk smiley og vejer 80 kg, men er kæden bare af for dårlig kvalitet, eller kan der være noget i vejen med mit setup(klinger, bagskifter etc.)? Vil I anbefale noget andet i stedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde knækker ...
  • #1   28. sep 2010 Det er ret sikkert ikke kæden, selvom man selvfølgelig ikke kan gardere sig mod en dårlig produktion.

    Knak den bare mens du bare drejede rundt? Eller var det evt i forb. med en chainsuck, for her kan det også ske.
    Det sker primært under tung load enten ved gearskift eller chainsuck.

    De gange jeg har knækket kæder, har det altid været min egen skyld, og det er også lidt min filosofi på emnet. Så gør hvad du kan for at undgå chainsuck og gearskift under tungt tråd. =D


  • #2   28. sep 2010 Den knækkede mens jeg 'bare' drejede rundt smiley men det var med fuld power, opad i 3.gear og ret teknisk. Det kan selvfølgelig godt ha' været et chainsuck, da der var meget mudder, både i terrænnet og på cyklen i dag. Men forleden var cyklen nyvasket/smurt.
    Har bare ikke knækket kæder før ...


  • #3   28. sep 2010 nu er jeg i cykelbranchen, og sram har desværre lavet en dårlig produktion af de kæder som knækker for et godt ord, til gengæld har de lavet en kæde specielt til cross country, prøv den! den skulle kunne klare sagerne

  • #4   28. sep 2010 Det er så noget der sker i perioder.

    Knækkede selv en kæde 3-4 gange for et par år siden, har ikke knækket en kæde siden. Og køre stadigvæk med samme mærke og model


  • #5   28. sep 2010 @ Mikkel R: kan du huske hvad den kæde hedder?

  • #6   28. sep 2010 Det er nok en cross-step kæde han tænker på.

Kommentér på:
Kæde knækker ...

Annonce