{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fully vs HT
  • #1   26. jan 2011 skal lige siges at dæmperen bliver byttet ud med en fox rp23 boostvavle

  • #2   26. jan 2011 den er da nem nok det udstyr som ikke er på scalpelen kan du jo bare skifte ud med tiden det er lidt sværre at bygge en flash om til fully

    men stod jeg med valget og det skulle være en cannondale så havde jeg købt en scalpel 2 i sort og grøn ingen tvivl


  • #3   26. jan 2011 jeg vælger så en 3'er scalpel eller flash hi-mod 2

  • #4   26. jan 2011 fully er vejen frem..

  • #5   27. jan 2011 Det er helt op til dig og din kørestil.. Lige gyldigt hvad vi skriver, er det dig der skal køre på den smiley

    HT er den eksplosive, hårde og aggressive mulighed, FS er mindre eksplosiv (pga. affjedringen som suger noget af den energi man smider ned i pedalerne), men stadig aggressiv og bedre egnet til længere ture..

    Det er op til dig at vurdere hvad du er mest interesseret i..

    /René H


  • #6   27. jan 2011 Dog to voldsomt lækre cykler - du vil elske dem begge!

  • #7   27. jan 2011 ja jeg er også kommet frem til at det nok bliver en scalpel 3 i grøn men valget falder først på plads om 2 uger

  • #8   27. jan 2011 Har du ser Scalpelen i hvid og rød? Synes den er så meget federe end den sorte, og det er udelukkede pga af den hvide gaffel, som ikke passer særligt godt til den sorte. smiley Synes den røde spiller max med den hvide gaffel. Og så er alle andre Scalpeller sorte med grønt på.

  • #9   27. jan 2011 har set den tæt på lige netop den model. men vil gerne have den sort grønne smiley

  • #10   27. jan 2011 Så må du bare spare sammen til en carbon lefty, den passer bare bedre til den. smiley

    Men hardtail eller fully.... Det kommer meget an på kørestil, jeg er selv mest til hardtail, pga den mere kontante reaktion, hurtigere accelleration.....

    Men fullyen er bedre på de lange ture, du kan træde mere konstant på fullyen, og derved få et mere jævnt tempo....

    Hvis jeg skulle vælge, ville jeg tage Scalpellen (i rød) ;), men det er kun fordi jeg ikke kan holde til hardtail i ryggen. smiley

    Men glæder mig til at de din nye bike.


  • #11   27. jan 2011 ja nu må vi se. finder ud af det mandag den 7. men en ting er sikkert der skal shimano gear på og formula bremser på et tidspunkt smiley du kommer nok til at se en racer fra mig først. muligvis en der kommer i top 3 blandt racere hvis man tænker på delene smiley

  • #12   27. jan 2011 Shimano - føj!! smiley 10 speed X.0 eller X.X det er det der holder!!

    Nå nå, jamen det bliver spændende at se. smiley


  • #13   27. jan 2011 10 spd xtr det lækkert

  • #14   27. jan 2011 tror egentlig jeg er mest til ht. bliver det ikke svampet med en fully når man normalt har kørt ht og bmx race =?

  • #15   27. jan 2011 Nej, ikke hvis du indstiller den ordenligt med rebound og alt det der. Min trek er overhoved ikke svampet smiley

  • #16   27. jan 2011 29" er ikke lige mig smiley men ja du har ret den har intet link i bunden, scalpel 3 er også billiger end flash hi mod 2

  • #17   27. jan 2011 @Thomas B og René H:
    Siden hvornår har en hardtail været mere aggresiv end en fully?? Der er en grund til DH blir kørt på fully smiley

    Jeg er helt klart en fully-mand!! Fully giver lige den ekstra tand når det hårde terræn kommer hvor du har aller mest brug for det. En fully kan også sættes meget hårdt op sådan at den næsten er en HT mens en HT har rimeligt svært ved at blive lavet om til fully.

    Jeg går aldrig tilbage til HT!!


  • #18   27. jan 2011 nu er en scalpel en XC maskine og ikke al fr eller dh. en scalpel er ½ fully ½ ht. de mener nok at i lille danmark behøver du ikke alt det vandring til en xc cykel smiley jeg kunne forstille mig det var det de mente og nu har de begge været godt omkring med mtb'er så lytter til dem

  • #19   27. jan 2011 kan jeg ikke lige få en forklaring på forskelden mellem en fully og en softtail

  • #20   27. jan 2011 så vidt jeg har forstået er en softtail en mellem ting af fully og hardtail. har du set en scalpel. stellet er lavet ud i et i bundet og har kun en link samling i toppen. carbon'et flexer så meget der at det kan bruges til en slags fully.

  • #21   27. jan 2011 ja det gav lidt mening havde ikke lige luret den detalje

    men hvad er vandringen så på den i bag


  • #22   27. jan 2011 mener det er 80mm

  • #23   27. jan 2011 Asger:
    Siden hvornår har man kunne sammenligne cykler til XC og DH? Man kan i hvert flad ikke drage den konklusion at fordi DH bliver kørt på FS er FS mere aggressive at køre på.. Der er ikke tale om at cyklen gør det aggressivt, det er kørestilen.. To forskellige grene af sporten, to forskellige måder at lave cykler på..
    Når jeg skriver aggressiv mener jeg selvfølgelig i acceleration og hårdhed, anderledes kan jeg ikke forklare det.. Man sidder mindre i sadlen på en HT end en FS/ST osv.. Ikke at FS/ST ikke kan køres aggressivt, selvfølgelig kan de det smiley

    /René H


  • #24   28. jan 2011 Jeg mener skam heller ikke at XC og DH kan sammenlignes. Jeg prøver bare at trække nogle linier...
    Selvfølgelig er det kørestilen og ja en HT er hurtigere i accelerationen, men(!) en fully tar flere slag end en HT. Det er et faktum.


  • #25   28. jan 2011 Fully tager de stød som kroppen ville få på en ht mere enkelt kan det vidst ikke forklares smiley

  • #26   28. jan 2011 Mener stadig at man tager stødene fra rødder og sten med benene på en fully. Fullsuspension er der jo for at holde hjulene på jorden og bevare så meget greb som muligt. Ikke fordi det er mere behageligt at sidde ned.

  • #27   28. jan 2011 SirCrashalot
    Både og.
    En stor fordel ved fully inden for XC-race er at du kan side mere ned. Man skal ikke underkende den stres musklerne benene bliver udsat for når man coaster på en hardtail fordi underlaget er for ujævnt. Som der er nævt længere oppe er det vigtigt at man holder en konstant rytme, hvis man skal have det optimale ud af sine ben og her hælper en fullsuspension, helt afhængigt af underlaget, ofte..


  • #28   28. jan 2011 Ja det har du nok ret i, tænkte bare at det var der en soft tail kom ind i billedet. Men de betyder vel også at det greb man vinder ved en fully er på beskostning af acceleration f. Eks.

  • #29   28. jan 2011 Hej CG,
    Jonatan K skriver du herinde igen når du har fundet en afgørelse når du valgt din mtb ?
    -Jeg er selv på udkig efter en ny mtb og har også kigget meget på cannondale scalpel, så jeg venter spændt på at høre hvad ud har valgt og hvorfor smiley


  • #30   28. jan 2011 C O
    det er noget fis at en scalpel er en softtail det er en fullsuspension da softtail er en cykel eller motorcykel med en dæmper der er skjult så det ligner en hardtail(de gamle scalpel er mer en softtail)....
    scalpel er så absolut en fully.
    men gir dig ret i at det en meget stiv fully


  • #31   28. jan 2011 men jo stivere jo bedre det sir min dame ihvertfald!!!

Kommentér på:
Fully vs HT

Annonce