{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.280 visninger | Oprettet:

Fixie cykel {{forumTopicSubject}}

Hey CG

Jeg er ny inden for cykel-verdenen, og søger derfor lidt råd og vejledning.

Jeg er ude efter en fixie, da jeg synes det lyder lige som den rette slags cykel til mig.

Jeg er er faldet for modellen fra Create. Jeg har søgt en masse på nettet omkring disse cykler. Der kommer en masse blandede meninger omkring cyklerne, og jeg ved derfor ikke helt hvad jeg skal tro. Nu er det oftest cykel entusiaster der kommenterer cyklerne, derfor synes jeg det er svært for en "begynder" som mig at få det rette indblik i kvaliteten.
Det skal siges, at jeg ikke skal bruge den til at hoppe rundt på, kun til turene rundt i byen. Mit budget ligger omkring de 3000, hvilket jeg synes er rigeligt for en cykel til mit behov.

Giv mig gerne jeres mening efter budget og behov. Derudover gerne erfaringer, hvis i har haft muligheden for at trille rundt på sådan en fætter.

- Christoffer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fixie cykel
  • #1   26. feb 2011 CREATE = Lort... hold dig fra det... og de vejer et ondt år...

  • #2   26. feb 2011 Det var lige præcis sådan et indlæg jeg ikke kunne bruge til noget som helst!

    Kom dog med nogle argumenter der taler for din mening... Det andet hjælper mig ikke!





  • #3   26. feb 2011 Jeg er selv ny i det fixie og har kigget en del på udlandske hjemmesider. Men hvad er dit budget på?

  • #4   26. feb 2011 Mine erfaringer med create er også at det er noget lort (prisen sir det hele). Har selv erfarret at de ruster når man bare tænker på vand, den vejer som en puch maxi......alt i alt så er det discount dele der sider på og som prikken over i'et, bliver den også leveret med en lorte stof saddel som suger vand som en svamp så den både ruster og gør dig våd i røven, lig lidt flere penge i og køb en Fuji Elios eller lign., tror den koster 1000-1500 mere end create men du får meget mere cykel.

    I bund og grund var det nok den sidste cykel jeg ville anbefale, taler af erfaring, har selv haft en og den blev hurtigt skiftet ud (efter 3 uger.)


  • #5   26. feb 2011 Har selv kørt Fuji elios og det er en super lækker cykel (kun¨ramme da jeg havde andre dele på) blev desværre stjålet igår aftes øv, men ellers en ramme jeg kan anbefale.

  • #6   26. feb 2011 Ellers mongoose laver også nogle okay noget og mbk har vist også lavet noget vis det er nogle fixie man kan købe i dk vi snakker om

  • #7   26. feb 2011 Kasper B
    Mongoose viste ikk de lavede fix, er i det hele taget lang tid siden jeg har set noget til dem.
    Var det ikk dig der på et tidspunkt kiggede på SE fixie, for de kan også anbefales har selv kørt en SE fixie i en periode, syntes den var lækker nok, slår create med flere længder. Og kan fås til nogle lunde samme pris, dog i udlandet.


  • #8   26. feb 2011 kasper B: Som det står i teksten, er vi omkring de 3000kr.

    Cannondale J: Tak for svaret. Det er noget lignende jeg har læst mig frem til andre steder. Jeg vil overveje dit forslag. Det er bare lige i overkanten af mit budget smiley

    Kender du noget til MBM I am fixed cyklerne?


  • #9   26. feb 2011 Men prøver nu selv med en ALU. ramme havde et gammelt jensen håndlavet alu stel der næsten rammer fixie stel i geometri, så forsøger mig med det, frygter lidt det er lidt for stift syntes det er meget rart med en ramme der giver lidt efter, især i byen med brosten og lign.....

  • #10   26. feb 2011 Har ikke lyst til at begive mig ud i at samle en selv. Det har jeg hverken erfaring eller værktøj til.

  • #11   26. feb 2011 Til 3000 ville jeg enten overveje at købe brugt og inde du siger alt mulig med ikk at have forstand og lign så er der jo ikk så meget teknink på en fixie, er der rust, køre hjulne godt og lige, tjek for slør i krank og se om syret drejer som det skal og køb aldrig rammer med buler og lign.

    Ellers ville jeg kaste mig over en SE ved den kan fås til omkring 3000 i england (england=ingen moms og lige så god service som i DK)

    Vil gerne kigge lidt efter et link til dig.

    Og MBM syntes visuelt de er flotte men har ingen erfaring med dem og kender ingen der har kørt dem. Troede også de lå i et lidt højere prisleje.


  • #12   26. feb 2011 Fixie-cykler.dk har da eller haft mongoose fixie

  • #13   26. feb 2011 Jeg er nemlig selv på udkig efter en fixie til ca 3000 kr

  • #14   26. feb 2011 Jeg har også lidt links, sender lige nogen senere

  • #15   26. feb 2011 kigger aldrig på fixie-cykler.dk så, kigger faktisk ikk på så mange cykel sider ud over den her og hvis jeg søger noget specifikt....men sjovt at jeg ikk kender dem, har kørt fixie i mange år nu og mange i min omgangskreds er fixie rytter. men man kan aldrig vide alt.

  • #16   26. feb 2011 Har kigget lidt på SE, og ja de ser meget fornuftige ud. Bare ikke lige mine farver smiley Kan det overhovedet betale sig at samle selv?
    Jeg har kigget fixie-cykler.dk og cykelbanditten.dk tyndt mange gange!

    Du må meget gerne smide nogle links til lidt.

    Synes også MBM ser rigtig fine ud! Ligger til 4000 for de billigste. Hvilket nok er omkring mit max budget.


  • #17   26. feb 2011 Den der schrøder du har Kasper B den ville blive lækker som fixie.....brug dog 3000 på nogle luksus hjul, som alle andre cykler giver gode hjul super meget. Selvfølgelig ikk hvis den bruges som racer.

  • #18   26. feb 2011 Cannodale J: min Schrøder bliver ikke lavet om:-)

    Af hvad jeg har hørt er cykelbanditten ikke noget sted du skal handle. Hvad er det for en MBM i snakker om???


  • #19   26. feb 2011 forstår jeg godt den er sku flot og så ser den sku også køn ud der på væggen.

    Ja jeg ville heller ikk købe ting der, der er sku nok en grund til de lige har kaldt sig banditter, ej tror sku ikk der er noget galt med dem, men de sælger bare nogle skod cykler, kender intet til deres service.

    Ja det er jo lige det har intet hørt om dem, kun set dem og de ser sku meget kønne ud, men det er jo ikk alt.


  • #20   26. feb 2011 Okay..

    Den hedder MBM I am fixed - google det.


  • #21   26. feb 2011 Økonomisk kan det nok ikk betale sig. Men intet slår en cykel som man selv har bygget og kræsset for har ikk selv haft en cykel som jeg ikk selv har bygget siden jeg var 12, ud over lige min cykelvogn som også snart bliver pimpet, men det er noget der tager på pengepungen.
    Og hvis du aldrig selv har bygget så er det nok ikk det du skal hoppe ud i.

    Jeg kan kigge lidt for dig efter nogle links her i aften.


  • #22   26. feb 2011 Ja lige mine ord victor fuji det ville jeg også gå efter til de penge.

  • #23   26. feb 2011 Hvordan er viva's fixie cykler egentlig?

  • #24   26. feb 2011 Okay, ikke noget jeg har så meget at sige om, min blev ofret til pynt på væggen(kun stel), til stor "glæde" for damen. En viva extravaganza
    http://www.velobiz.de/Uploads/45c184f2-519f-456f-b374-e2e5259e337e.jpg
    Den bliver også der på væggen.


  • #25   26. feb 2011 Har du sådan en?

  • #26   27. feb 2011 Ja men den hænger på væggen kun som stel....

  • #27   27. feb 2011 Det er en nummereret limited edition. med det lækreste paintjob hvertfald som væg pynt.

  • #28   27. feb 2011 super flot lakering den har, ja jeg er ligeglad hvaf farve den er den jeg købe da den bliver total bygget om og lakeret hos evil p:D

  • #29   27. feb 2011 Christoffer.. ingen grund til at uddybe det... spild af tid.. men nu har Cannondale brugt tid på det så der har du dit svar om hvorfor det er lort... bare et råd.. hold dig fra det.. du vil være taknemmelig over mit korte svar en dag... smiley

  • #30   27. feb 2011 Jeg har fundet mig en, der er bygget på et ældre racer stel. Den koster det halve, og jeg har derfor råd til at opgradere den lidt smiley

    men tak for alle de fine svar!

    Håber jeg kan spørge til råds herinde igen, når jeg kommer i gang med mit projekt smiley


  • #31   27. feb 2011 Hvad er det for en du har fundet? Har du et link?

  • #32   2. mar 2011 Hey guys! Har læst jeres beskeder igenem, hvad er jeres erfarringer med GT fixie cykler?

    fx:
    http://www.fixie-cykel.dk/shop/gt-gutter-ball-1832p.html


  • #33   5. mar 2011 hvad mener du med desværre? smiley

Kommentér på:
Fixie cykel

Annonce