{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Morten S
Morten S
Tilmeldt:
8. mar 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Det rette valg for mig -Canyon AL 8.0? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står i den situation, hvor jeg skal ud og have ny cykel, da min cykel er blevet stjålet.

Jeg skal bruge cyklen til daglig transport fra A til B, men også gerne i skov (hammer bakker, rold skov og lundby krat) Altså solide ture i skoven.

Mit budget er MAX 11.500,- og jeg har forelsket mig lidt i Grand Canyon AL 8.0.

http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2056

Er det den rette til mit brug og til prisen? Eller er der andre der er bedre?

Med hensyn til størrelsen, så er jeg 174 cm høj(lav, vil nogle mene). benlængden er: ca 79 cm... Ifølge Canyons side, skal jeg have en small? det er vel bedst at den er lille, end den er for stor?

Kan man købe den et andet sted end på Canyons hjemmeside og evt prøve en? Evt, hvilken cykel er lidt ala AL. 8.0 i stel og byggelse?

Håber nogen kan hjælpe.

Sølling


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det rette valg for mig -Canyon AL 8.0?
  • #1   18. mar 2011 det er en fed cykel til den pris smiley

  • #2   18. mar 2011 Jeg kigger selv på Canyon mtb.. Jeg er mere til Grand Canyon AL 6.0
    Jeg er mere til SRAM..

    Jeg har læst flere steder at det skulle være som fine cykler, og kanon udstyr til prisen.. Der ligger vist et canyon showroom i Randes, jeg ringede til dem i sidste uge for at se på en Nerve XC 7.0 men de havde ikke lige en hjemme.. Men de lød flinke, og hvis du køber en hjem som ikke passer i størrelse, kan de vist nok være behjælpelig med at få en der passer. Der var vist 6 års garenti på rammen.


  • #3   18. mar 2011 Mener 7.0...

  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #4   18. mar 2011 Hvad er forskellen på SRAM og det 8.0 har?



  • #5   18. mar 2011 Der er shimano på 8.0.. Jeg ved ikke om du kan mærke forskel.. Men jeg er bare mere til SRAM..

  • Kim *
    Kim * Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 87
    #6   18. mar 2011 Godt valg, check om du skal havde S eller M, prøv evt at regulere lidt på benlængden på PPS systemet så du kan se om du ligger midt imellem str. - Ring evt. til Canyon DK i Randers og hør om de har en str. S & M du kan prøve.

    Mht. Hardtail MTB i den prisklasse er der rigtigt mange fede MTB´s og Grand Canyon Al 8.0 er bestemt et godt bud.


Kommentér på:
Det rette valg for mig -Canyon AL 8.0?

Annonce