{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

Sportscykel gear Fra MTB til Racer? {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg kan godt tænke mig at lave min hybrid med low class 3X9 MTB setup om til Shimano 105 skiftere og Tiagra kassette...

Men jeg er i tvivl om hvor jeg finder skiftere til Flat Bar? Kan jeg bare bruge nogle Shimano XT skiftere til formålet fra MTB??

Jeg er også i tvivl om hvilken gearing der er normal til en racer med 700C hjul? Jeg kører MEGET op ad bakke!

Til slut er jeg i tvivl om jeg bare kan skrue pedal armene af med 3 klinger og skrue nogle på med to klinger? Eller hvis jeg er heldig blot bare skifte klingerne og lade den inderste plads være tom? i det tilfælde vil kæden vel ikke centrere rigtigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sportscykel gear Fra MTB til Racer?
  • #2   14. jan 2012 det giver fuldt ud mening smiley

    Men er du helt sikker på at jeg kan bruge XT skiftere til en 105 baggruppe?

    En anden ting hvis jeg bare skifter 2 klinger foran og dropper den mindste... Vil kæden så ikke vride for meget hvis jeg bruger den øverste del på kassetten?


  • #3   14. jan 2012 Henrik N

    du kan sagtnes bruge XT skiftegreb til 105 gruppe.
    jeg bruger fx. selv et Deore skiftegreb til en Sora bagskifter på pendlercyklen(ala sportscykel). Jeg ville heller ikke være bange for at sætte en 105 bagskifter på med Deore skiftegreb hvis det var tilfældet.

    jeg kører selv med 1x9 gearing: 11-25 Tiagra kasette og 39t klinge foran. passer til byen..
    men kunne dog godt bruge en 42t eller 44t klinge foran som 'stor' klinge.


Kommentér på:
Sportscykel gear Fra MTB til Racer?

Annonce