{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.314 visninger | Oprettet:

Cannondale vs. specialized {{forumTopicSubject}}

Overvejer køb af ny mtb.

jeg har et budget på omkringde 20. +/-

Har kigget lidt på en cannondale Scalpel alloy 3, 29er

(link fjernet)

Eller en Specialized Camber Comp 29er

(link fjernet)

Har ikke helt vild meget forstand på alt det med udstyret på dem, så mit spørgsmål er, hvilken en er at fortrække??
Eller kan man få andre der er bedre i det prisleje??

Grunden til jeg vil vælge en fully 29er, er pga jeg har dårlig ryg, og får tit ondt i lænden på de længere ture, og jeg kombinerer tit mine ture med længere strækninger på asfalt. Min nuværende cykel er en Trek 8500 Hardtail.

Det skal lige siges at jeg ikke kører konkurrence.

Håber det jeg har skrevet, kan forståes og håber der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cannondale vs. specialized
  • #1   28. apr 2012 Cannondale ville jeg vælge. Der kører så mange af de andre, og vil også hellere køre med sram. Kunne dog godt tænke mig at vide hvad de vejer ???

  • #2   28. apr 2012 snup du scalpel'en da du så får en lefty gaffel smiley

  • #3   28. apr 2012 Hvad med en Specialized Epic?
    Har selv haft en cannondale med lefty. Super go affjedring, men deres lockout er en være omgang LORT!!!


  • #4   28. apr 2012 Hælder også mest til scalpel´en.

    Henrik F: har ikke kunnet finde nogen steder hvad de vejer. for gad også godt selv vide det.


  • #5   28. apr 2012 nej de har ikke oplyst det på deres side. Det er lidt dårlig

  • #7   28. apr 2012 Køb dig en specialized Epic det brain er super lækkert dog er de ikke super lette min vejer lidt over 11kg men den køre super lækkert og har hjulpet mig utrolig meget og jeg har også dårlig ryg jeg skal aldrig have andet end specialized med brain


  • #8   28. apr 2012 Jeg har også dårlig ryg, og har prøvet både Epic og Scalpel. Jeg kører scalpel, og det bliver jeg nok ved med.

  • #9   29. apr 2012 Andreas G og Bjørn A: er det 29er i kører på?? Og hvordan virker det der Brain på specialized??

  • #10   29. apr 2012 Om du vælger Cannondale eller Specialized, gør ikke den store forskel mht rygsmerter. Så det er lidt noget sludder når Andreas G får det til at lyde som om Specialized Brain er løsningen på rygproblemet.

    Brain systemet er interessant for dem som er hysterisk omkring pedalbob. Har du en fully som er sat godt op med en god dæmper som f.eks RP23 spiller det rigtig godt og det er lettere.

    Cannondales Lefty forgaffel er blandt de allerbedste og letteste. Ulempen er at du er mere begrænset med hjulsæt og skal demontere caliper for at få hjulet af.


  • #11   29. apr 2012 jeg kører 26"......Det der 29"er bare en dille smiley

  • #12   30. apr 2012 Kasper k

    Det er muligt at du opfatter mit svar som sludder jeg deler min erfaring og det har hjulpet mig fra at kunne holde til maks 2 timer på en hardtail og så til at nu kan jeg holde til at køre 5 timer uden smerte og har gennemført et par 12 timers løb og næste gang bliver det 12 timer i Rold solo

    Jeg har ikke sagt at brain systemet kan hjælpe alle med ryg problemer for der kan være mange ting der kan være skyld i dårlig ryg og hvor slemt det er men for mig har det virket utrolig godt og jeg syntes det virker godt

    og hvad angår en cannonsale scalpel og rp 23 forholder jeg mig passiv da jeg ikke har kørt mere en 500 meter på sådan en cykel


  • #13   30. apr 2012 12 timer i Rold mente naturligvis 9+6


  • #14   30. apr 2012 Jeg har en Scalpel 3 Hi mod 26"

    Jeg har kørt MTB i 6 år, og det er uden sammenligning den bedste cykel jeg har haft med i skoven.


    Og så ser de jo bare godt ud. (men det er jo selvfølgelig øjnene der ser)

    Jeg kan varmt anbefale den.

    Jeg ville købe igen.


  • #15   30. apr 2012 hej . kan ikke kommenterer på cannondale men har selv en epic comp 26" fra 2012 og kan kun sige en ting , brainsystemet holder 100% efter min mening/erfaring , kom fra en 2010 trek topfuel 9 som jeg på det tidspunkt syntes var rigtig god og hurtig men men men . epicen en så meget mere komfort når du skal bruge det og race når det skal bruges pga brainen smiley . som sagt er det min egen mening/erfaring håber det kan bruges .

Kommentér på:
Cannondale vs. specialized

Annonce