{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.629 visninger | Oprettet:

ondt i knæet {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået ret så ondt på indersiden af knæet. På siden af knæskallen.
Jeg har ikke haft problemer med dette før, men jeg har et par idéer til hvad det kan komme af.
Jeg har fået ny cykel, så generelt forkert indstillet cykel. Men det var ingen problemer de første 2 måneder.
Jeg har for nyligt prøvet at ændre placeringen af mine klamper under skoen, da mine fødder ofte fik en sovende fornemmelse. Og jeg synes først at det gør ondt efter jeg har gjort dette.

Men er der nogen der kan sige hvad der plejer at være galt, når man får ondt på indersiden af knæet (højre ben) på siden af knæskallen? Er klampen drejet for meget? For langt fremme/tilbage.

Håber nogen kan hjælpe, så træningen ikke skal lægges på hylden et stykke tid..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ondt i knæet
  • #1   3. maj 2012 Hej mads.
    Det er meget vigtig med hvordan du stiller dine klamper.
    Men også hvordan du sider når du træder.
    Hvis du køre med knæene ud ad når du træder. Kan der komme ømhed på indersiden.(Ses især ved lidt overvægtige) Din pedalarm kan være for blød, så når du træder giver den sig, og bøjer ind mod rammen. Hvilket også kan være årsagen.
    Prøv at få en til at se hvordan du cykler. Og så rette ind efter det.
    Håber jeg kunne hjælpe.
    Kurt
    Fredericia Cykel Club.


  • #2   3. maj 2012 Lidt overvægtig kommer jeg nok ikke udenom.
    Jeg har tidligere cyklet, hvor mine knæer næsten rammer hinanden, eller rammer overrøret på cyklen. Det har jeg ikke lagt mærke til om jeg stadig gør noget tid. Måske jeg skal prøve at gøre det bevidst...
    Prøver også at sætte klamperne, så hælene bliver ført ind mod cyklen. Dette resulterer bare i at de skal rykkes helt ud, så der er meget plads ind til pedalarmen. Ellers rammer jeg bagstellet.


  • #3   3. maj 2012 Du må ikke føre hælene ind mod cyklen. Men hellere lidt den anden vej.
    Hvad køre du med af klamper/pedaler.


  • #4   3. maj 2012 Jeg følger med på denne...

    Kurt> Du siger hellere hælene lidt ud end ind mod cyklen?


  • #5   3. maj 2012 jeg kører spd XT modellen og kun MTB

  • #6   3. maj 2012 Hælene skal kun ganske lidt ud. Der er et vist antal graders bevæglighed. Og når de står rigtig. Så peger tæerne lige frem. Og man kan derfor bevæge skoene ganske lidt ind mod cyklen. Det bevirker at man ikke så ofte køre knæene ud ad. Men mere ind mod stellet. Håber det giver mening.

  • #7   19. maj 2012 Kurt det gjorde det... Det gør ikke så ondt mere... tak
    Men problemet flyttede sig bare. Og min sovende fornemmelse i fødderne er kommet tilbage - primært i venstre storetå. Så det er sikkert forkert indstillede klamper. Er der nogle teorier med hvad man skal gøre, når tæererne sover?


  • #8   19. maj 2012 de sovende tæer er altså højest sandsynligt fordi du spænder dine sko for hårdt.. der skal ikke særlig meget til før ens tæer begynder med at sove.. når du værker de begynder med det løsner du bare dine sko en smule... tror helt sikkert det hjælper..

  • #9   21. maj 2012 Er enig med Lars R.
    Løsne den bending der er ude ved tæerne, og lad evt den midderste væere en anelse løsere. Den øverste kan altid løsnes under kørsel evt.
    Virker det ikke så kan det være dine klamper. Det skal være sådan at. Der hvor du træder er lige over akslen. Når din pedal så er vandret, skal der fra knæet og ned til akslen være en lodret linie. Du kan også finde det på nettet. der er sider der forklarer dette.


Kommentér på:
ondt i knæet

Annonce