{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.541 visninger | Oprettet:

Tommy L
Tommy L
Tilmeldt:
18. apr 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Ny MTB til 2 meter mand {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg var med i Thy til lands, til vands og i luften i år, og var nok den eneste med beslag på til barnestol og cykeltrailer, derfor vil jeg have ny MTB til næste års strabadser smiley

Jeg er kun "sjov & ballade" rytter, men har nogle få ufravigelige krav til en ny cykel:

Det skal være en 29'er
Der skal være luftforgaffel på
Hydrauliske skivebremser (men det er alle vel i dag?)
Budget på 8.000, max 10.000

Jeg vil slf hellere have en god ramme og forgaffel og spare på sliddelene, der jo alligevel skal skiftes i ny og næ, så kan man opgradere der, hvilket jo er noget sværere med det andet!

Hvad skal jeg på udkig efter? Er som sagt 2 meter høj, vejer omkring de 100 kg, og er ikke specielt erfaren cyklist, men vil gerne kombinere løb med nogle fede timer i skoven. Jeg er heller ikke på nogen måde modedyr, så hvis nogen har kendskab til overgemte cykler på bud, så er jeg totalt ligeglad med om den er lilla eller grønlyseblå med stjerner på smiley

Mvh Tommy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB til 2 meter mand
  • #1   15. okt 2012 http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3013

    det bliver vidst ikke meget bedre til prisen. fin alu ramme med fox gaffel samt mavic cross ride hjul. Det er lige over dit budget. Men tror du får svært ved at finde tilsvarende andre steder til dit budget


  • Tommy L
    Tommy L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #2   15. okt 2012 Hej Michael!

    Tak for svaret - jeg kunne dog godt tænke mig at finde en "rigtig" forhandler, da jeg ikke er så velbevandret i cykelverdenen, og dermed godt kunne tænkes at skulle bruge fagmandens ekspertise, indtil jeg har lært hvad der er op og ned på alt hvad der findes på sådan en cykel smiley

    Som nævnt, så kunne det være rigtigt fedt at finde en "gammel" model til en rabatpris, er der nogen der kender til cykelhandlere omkring Djursland, der ligger inde med sådanne modeller?

    Mvh Tommy


  • #3   15. okt 2012 Prøv BikeFever her i Rønde, han er ihvertfald en flink fyr, snakkesalig, og har masser af ekspertise.

  • #5   16. okt 2012 Det kan jeg godt forstå Tommy, det ville jeg også selv gøre hvis det var min første mtb.

    Tror desværre ikke der er mange sidste års modeller tilbage rundt omkring. Da 29er jo har været sindssyg populære og flere mærker løb helt tør for dem.



  • Tommy L
    Tommy L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #6   9. nov 2012 Hej med jer (igen!)

    Jeg har brugt nogle timer på at kigge på nettet, og kigge ind i et par butikker, og må tilstå at Canyons Grand Canyon AL 7.9 tiltaler mig rigtigt meget, ved godt at den ender på en tusse mere end budgettet oprindeligt var på....

    Jeg har nu hørt flere sige det med at man får næppe meget mere for pengene end deres cykler, så derfor er jeg nødt til at spørge jer derude om det så også passer? Jeg ved godt at jeg så mangler muligheden for at kaste den ind omkring "den lokale", hvis noget går i ged, men det gør det vel sjældent, medmindre man styrter, og så vil han jo også have skillinger smiley

    Har indset at der ikke findes overgemte 29'ere, så derfor bliver det jo nok en ny-ny!

    Mvh Tommy


  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #7   9. nov 2012 Der er to mærker der kan konkurrere på udstyr til pris. Radon og Canyon. Canyon er en lille smule mere veletableret mens radon faktisk slår deres priser (bare min egen mening). Her er et andet bud der har lidt bedre udstyr (undtagen forgaflen) og er lidt billigere: (link fjernet)

    Du kan jo evt. tjekke de andre modelversioner.


Kommentér på:
Ny MTB til 2 meter mand

Annonce