{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Brian M
Brian M
Tilmeldt:
18. okt 2007
Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178

MTB pedaler {{forumTopicSubject}}

Jeg skal bruge et par pedaler til min fremtidige 29er.

Jeg har aldrig før ejet et par cykelsko så de skal være nemme at komme ind og ud af. Jeg har ladet mig fortælle at der er forskel på dette.

Men vigtigere endnu skal det være en form for platformspedaler da jeg det meste af tiden kommer til at køre med almindelige sko.

Det er vigtigst at de er velfungerende til almindelige sko og at de ikke bliver møgglatte når de er våde.

De behøver ikke at være superlette. Til gengæld skal de kunne holde til en tung dreng på 100+ kg.

Har fået øje på disse:

(link fjernet)

De er jo ganske billige. Men prisen er ikke det mest afgørende.

Kan i foreslå alternativer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB pedaler
  • #1   6. dec 2012 Ser fornuftigt ud, det er SPD og det er det jeg selv kører med, bare en xtr pedal, men det er et fornuftigt system, der kan justeres hvor stramt klampen på skoen sider fast i pedalen.

  • #2   6. dec 2012 Tag SPD med alm pedal på den anden side

  • #3   6. dec 2012 Jess A, det er der så delte meninger om , nogle synes det er træls at man kun kan klikke i på en side, og derfor nogle gange bøvler med at få klikket i igen, hvis man er nød til at klikke ud pludseligt..


  • #4   6. dec 2012 Den med en side klik og den anden almindelig er IKKE optimalt.! Præcis som Patrick L sige.

    Pedalen du linker til har jeg selv, min vurdering:

    Super lækker pedal som kan benyttes med almindelige sko (ikke det 100% optimale, da der stikker en lille bitte smule af klampen op. Men dog ikke mere end du sagtens kan træde igennem)

    Dog har jeg erfaret mig, at pedalerne kan blive rigtig svære at klikke i når der er kommet mudder under skoene - og bliver sværere og sværere for hver gang du klikker i da muderet pakkes på klikfladen.

    Så hvis der ofte køres i meget mudrede omgivelse ville jeg gå efter noget andet - dog er det vidst svært af finde noget ordentligt hvis det er et MUST med almindelige sko. Er sidstnævnte den afgørende faktor kan jeg varmt anbefale pedalen


  • #5   7. dec 2012 Bedste begynder pedal, Shimano XT nem at lære at bruge og kun med få minusser.

  • #6   7. dec 2012 Prøv candy fra crank brothers :):):)

  • #7   7. dec 2012 Hvis du vil have en pedal der er install-and-forget så tag Time attac.

    Fantastisk i mudder og nem at komme ind og ud af. Holder sikkert længere tid end din cykel smiley


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #8   7. dec 2012 Stefan R: Netop de almindelige sko er det mest vigtige for mig. Hvordan er de med almindelige sko i regnvejr? Har du erfaring med det?

    Carsten: Jeg tror ikke at XT pedalerne vil være gode til mit brug da det som tidligere skrevet primært er med almindelige sko de skal bruges.

    Shit Happens: Har jeg også med i tankerne. Men er i tvivl om der er plads til en størrelse 45 på den.

    Michael G: Atac XC vil næppe være god. Men Atac MX & DH er helt klart også en mulighed. En antydning lettere end den Shimano jeg linkede til. Men hvad er prisen for sådan et par mon?


  • #9   7. dec 2012 Jeg bruger 42 og de kan sagtnes være der på

  • #10   7. dec 2012 Brian

    Hvis du skal bruge dem på vej men også i skov så sætter man bare sådan nogle på når det er til alm sko og tager dem af når man skal i skoven.



    profilbillede
  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #11   8. dec 2012 Smart.


Kommentér på:
MTB pedaler

Annonce