{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

mtb pedaler {{forumTopicSubject}}

Hej jeg køre pt med disse pedaler på min mtb http://www.cykelgear.dk/reservedele/pedaler/mtb-bmx-klikpedaler/shimano-pedaler-pd-m530-spd-sort-trial
Jeg syntes ikke de er nemme at klikke i, udklik intet problem men har flere gange oplevet jeg ikke kommer i pedalen. Jeg søger nogle der er nemmere at klikke i men med stor træde flade, så jeg kan bruge dem i gummi sko til købmanden smiley overvejer Candy men kender ikke til dem og er de nemme at klikke i? nogen der har erfaring med en pedal der har stor trædeflade og er nem at klikke i?
Har løsnet mine så de kan ikke blive løsere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mtb pedaler
  • #1   2. nov 2014 hvor længe har du kørt med dem? Klamperne skal jo lige slides lidt til..

  • #2   2. nov 2014 længe og har løsnet dem helt

  • #3   2. nov 2014 Jeg har kørt med spd pedaler længe, og det er dem jeg bedst har kunne li, synes de er nemme at komme i. Candy pedaler brød jeg mig ikke om at klikke ind/ud af.

  • #4   3. nov 2014 Lige en tanke.
    Du skal være opmærksom på at der findes to forskellige SPD klamper. Hvis du anvender de klamper der fulgte med, burde de jo passe, men mig bekendt passer klamper til M520 ikke til f.eks XT. Du kan dog godt få klampen til at sidde, den sidder meget dårligere og udløser anderledes.

    Alternativt, prøv om du kan finde en brugt XT pedal. De shimano pedaler er nærmest umulige at slide op, isæør de lidt ældre modeller.


  • #5   3. nov 2014 De er de klamper der fulgte med pedalerne da jeg købte dem jeg bruger:-)

  • #6   3. nov 2014 Kasper er der en speciel xt model du vil anbefale?

  • #7   3. nov 2014 Jeg har både den gamle og nye XT model. Synes den nye model sidder bedre mod skoen end den gamle, men begge pedaler har kørt upåklageligt i ret lang tid.

    Crank Brothers har jeg også prøvet. Det er noget tid siden, muligvis da de havde dårligere lejer. Jeg synes ikke de var gode i lejerne. Skulle jeg prøve noget andet i dag, vil det være Time.



  • #8   3. nov 2014 er xtérne nemme at klikke i? jeg syntes dem jeg har nu er besværlige at klikke hurtigt i

  • #9   3. nov 2014 Hvilke sko er det du bruger, der er nemlig nogle hvor afstand mellem klampe og gummi på sko er lidt ude af balance, det kan løses ved at ligge en ekstra spacer/mellemlag imellem sko og klampe.

    Nogle firmaer som eks Look har ekstra mellemlag med så alt efter slitage på sko og klampe så kan man justere ind så sko sidder tæt på pedal men stadig løst nok til at sko kommer ordentlig i pedal.

    Grund til at jeg nævner denne løsning er at det ofte slet ikke er pedal som er problem med derimod det at klampe ikke kommer lige det sidste stykke ned.

    På billede kan du se to mellemstykker med spor i til skruer.


    profilbillede
  • #10   15. nov 2014 så har jeg prøvet at ligge mellem stykker imellem sko og klampe men uden forandring, I klik er det samme bøvl syntes jeg
    Så at Mavic har lavet nogle mtb pedaler http://www.cykelgear.dk/reservedele/pedaler/mtb-bmx-klikpedaler/mavic-crossride-xl-pedaler er der nogen der har kendskab til disse?


Kommentér på:
mtb pedaler

Annonce