{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Downhill cykel - Pris {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg fik stjålet min mountainbike igår... det jo skønt..
Så nu skal jeg have en ny cykel, jeg tænker lidt at jeg ville spare lidt op og finde mig en downhill da jeg MEGET gerne vil bruge en masse tid på det.

Jeg syntes dog priserne er ret høje for sådan en cykel, kan man virkelig ikke få dem til under 10.000kr eller ?
Hvad ville i foreslå man gik efter ?
Er helt ny i det, men vil selvfølgelig også have noget der holder og ikke skal skiftes ud i løbet af kort tid.

Evt. noget hvor man langsomt kan købe dele og sætte sammen efterhånden som man begynder at få en hel cykel eller er det kun for "avanceret" brugere ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Downhill cykel - Pris
  • #1   31. maj 2013 Martin C: Så ville jeg nu hellere købe en ny i stedet for at snuppe den der Azonic, for den er vidst ved at have et par år på bagen..

    Michael R: Du skal ikke regne med at kunne få dem under 10.000 fra ny, men hvis du leder på diverse tyske cykelbutikkers hjemmesider skulle du nok kunne finde en Scott Voltage FR 30 til omkring 13.000 fra ny, og ellers kan du jo tage et kig på Canyon's cykler, som mig bekendt er rimelig billige. Og så vidt jeg ved kan det ikke betale sig at samle cyklen selv for at spare penge, da det hurtigt kan løbe op i en del penge, da stel, affjedring og hjul er rimelig dyrt til sådan nogle cykler.

    Jeg har selv købt cykler til omkring 8.000 kroner brugt da jeg startede, og de fungerede da også udemærket, men da jeg smed lidt mere efter en nyere cykel, kunne jeg godt mærke at cyklen blev lettere, nemmere at styre og at affjedringen blev væsentlig bedre, så hvis jeg var dig ville jeg enten købe noget nyt, eller noget med maks 2-3 år på bagen, for så er der også større sandsynlighed for at den brugte cykel du køber ikke er helt hærget. smiley


  • #2   31. maj 2013 Velkommen til Danmark, alt er dyrt og især hvis det er special vare smiley

    Du får men garanti ikke en dh slæde til under 10k, fra ny også brugte cykler er til overpris af og til, men som med det meste andet, er det købers marked lige nu, så hvis du er halvt ligeglad med mærker etc, kan du jo bare vælge og vrage mellem de der er tilsalg, nogle er villige til at handle og andre er ikke.

    Personligt havde jeg ikke valgt den gamle Azonic, men hvis jeg kun kigger her på sidem, så er der en banshee med top udstyr, en fin demo, som godt nok er den billigt model men fungere jo fint og en santa cruz vp free, lækker men lidt ol'skool cykel smiley


Kommentér på:
Downhill cykel - Pris

Annonce