{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

Maja N
Maja N
Tilmeldt:
9. jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvilken MTB cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, har lige oprettet en profil, med henblik på at få lidt vejledning i at finde en cykel.

Jeg har for et par uger siden været i Tjekkiet, hvor jeg for første gang prøvede kræfter med MTB, hvilket var en super fed oplevelse - på trods af konstant regnvejr og en cykel der var noget anderledes end den almindelig herhjemme. Her tænker jeg på alle de gear der skulle holdes styr på, og guiden måtte også sætte kæden på igen så jeg kunne følge med videre ;);) ups...

I sidste uge valgte jeg at tage med ud at køre MTB i klitplantagen ved min efterskole. Selvom terrænet ikke var nært så udfordrerne som i Tjekkiet, så var det en fantastisk oplevelse - denne gang med en lidt mere styrbar cykel, og ingen regn.

Nu er jeg blevet ret bidt af at køre MTB, og har lidt et ønske om at købe en selv, så jeg kan komme afsted og have det som afveksling til min hest, og den almindelige cykel der dagligt bliver luftet 20km. - dog ikke iår hvor jeg er på efterskole.

MEN, jeg er helt ny inden for det her MTB, så hvad skal jeg kigge efter når jeg måske skal ud at købe en? Jeg er ikke særlig stor, 17 år og 159cm, så det skal jo ikke være en kæmpe cykel. Den skal helst ikke koste mere end 10.000. Jeg har været inde og kigge på nogle, men så er der alt det her med størrelse osv... hvad tænker i? Skal ikke være det helt vilde, bare noget der kan holde til en god tur i skoven i weekenderne og give et godt grin :):)

Den cykel jeg lånte herhjemme var en Cube Analog, hvis det siger jer noget? Den var god syntes jeg, så noget i den stil ville være fint.

Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MTB cykel?
  • #1   9. jun 2013 Hvis de 10000 er budgetet, så find en cykel til omkring 8000 kr og brug resten på udstyr som ,hjelm, bukser, handsker, briller. div. vedligeholdeses produkter.
    Så tag rundt til de forskellige forhandlere og se hvad de har til de 8000 kr.
    bla så er der ofte gode priser på sidste års modeller. Cube laver fine cykler.


  • Cecilia .
    Cecilia . Tilmeldt:
    maj 2013

    Emner: 1 Svar: 13
    #2   9. jun 2013 Alt efter længden på dine ben så ville jeg tro small eller medium. Er selv 160 og min i medium passer perfekt. smiley

  • Maja N
    Maja N Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   9. jun 2013 ok, så hvordan med dækkene. De cykler jeg har fundet på nettet skal man vælge mellem 26" og 29" dæk. Skal jeg holde mig til 26"?

    God idé det med udstyr, det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har briller, og hjelm - kan ikke lide at køre uden, men handsker og bukser var en god idé.
    Har almindelige cykelforhandlere MTB cykler? For ville helt sikkert foretrække at købe igennem en cykelhandler i nærheden.


  • #4   9. jun 2013 Ja det har de så godt som alle sammen og med din størrelse så vilel jeg nok vælge en 26" men prøv nogle forskellige cykler i den samme prisklasse og så snup den du synes bedst om

  • Maja N
    Maja N Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   9. jun 2013 tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
Hvilken MTB cykel?

Annonce