{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

Protein efter træning? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Efter jeg har været ude og cykle/træne er jeg altid sulten når jeg kommer hjem.
Jeg ville høre om jeg kan erstatte en evt måltid efter træning med protein pulver drik?
Ind til nu har jeg drukket en halv lutter Skummetmælk lige efter træning ved ikke om det er noget der gavner. Derfor tænkte jeg at protein puvler er bedre?

Jeg ved også at High5 laver noget der hedder Recovery men det skal man måske holde sig helt fra eller?
Hvad gør i efter træning....for der er jo et såkaldt åbent vindue lige når man er færdig med sin træning. Spiser i et rigtigt måltid eller bruger i en form for shake/drik

Håber i kan hjælpe


Sund og nærende aftensmad leveret lige til døren
Før og efter træning er det rart med nem og hurtig mad. På FindMåltidskasse.dk finder du en oversigt over udbydere af sunde og nærende måltidskasser.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Protein efter træning?
  • #1   6. aug 2013 Efter træning ng skal du gerne have kulhydrat asap. Protein kan du godt vente lidt med.

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #3   6. aug 2013 Problemet med mælk er at det er langsomt optageligt i kroppen. Det vil sige at det "vindue" hvor dine muskler er mest modtagelige overfor proteinen når at lukke forbi mælken ikke optages hurtigt nok. Det bedste vil derfor helt klart være at lave en shoka med vand, da vand optages utrolig hurtigt i kroppen, hvorfor effekten af proteinpulveret bliver langt større.

    Det med kulhydrater er tildels rigtigt. Problemet er bare at kulhydrater ikke opbygger dine muskler igen, det gør proteinen. Kulhydraterne giver fornyet energi. Så hvis jeg var dig ville jeg lave en proteinshake så snart jeg kom hjem, for derefter at spise/drikke kulhydratdeporterne op igen efterfølgende.


  • #4   6. aug 2013 Efter træning recovery Shake, kroppen mangler protein efter træning. Senest en halv til en hel time efter.

  • #5   6. aug 2013 Kulhydrater er for at fylde dine depoter igen. Protein kam du sagtens vente med i en times tid. Men prøv Google.

  • #6   6. aug 2013 Køb bodylab 100 whey, det er godt, hvis du gerne vil udskifte fedt med muskelmasse, det er forholdvis billigt og det er dansk lavet aka kvali. Du kan også godt bruge det som sundt mellem måltid.

    http://www.bodylab.dk/shop/whey-proteinpulver-2c1.html


  • #7   6. aug 2013 Jeg vil personligt mene man skal holde sig til det naturlige. Såsom at efter du har trænet så tag en håndfuldnødder. Du kan også evt. tage en slags yoghurt der hedder skyer, der er utroligt meget protein og kulhydrater. Du kan også tage en Mathilde Kakao Sport, der inholder meget protein. Og hvis du skal have noget lækkert så tag en Anthon Berg marcipanbrød, eller som vi kalder det i Randers Arnold! smiley

  • #8   6. aug 2013 mathilde er det samme som protein drik..... lav ½l skummemælk og ½ kakao, hvis det skal være naturligt smiley

  • #9   6. aug 2013 Jeg tænkte på sådan en bette satan smiley

    profilbillede
  • #13   6. aug 2013 2 bananer, 1-2 kyllingepatter, masser af grøntsager, evt. en smootie med kokosmælk og bær.

  • #14   6. aug 2013 Spiser en dåse tun i vand , 25gram protein pr 100 gram drænet vægt 140 gram pr. Dåse , om det er en god idé ved jeg ikke
    Vh Tommy


  • #15   6. aug 2013 Dennis hvis du mener at en kakaomælk er kunstigt så ved jeg snart ikke hvad en protein Shake. I sådan en Shake er der vildt mange sødstoffer, e-stoffer og koncentratmidler. Så meget bedre tror jeg nu ikke det der en kakaomælk tværtimod!

  • #17   6. aug 2013 Protein shakes kan ikke erstatte et måltid.
    Det er kost tilskud smiley


  • #18   6. aug 2013 Jeg holder på at det er sundest/bedst for kroppen at få protein for så vel kulhydrater og vitaminer gennem kosten. Et godt naturligt supplement til protein shakes er ganske alm. tun. Tun er et højt indhold af protein, så det ville jeg mene var at fortrække

  • #19   6. aug 2013 Som sagt er protein ikke så vigtigt at optage med det samme. Det er fint at du bare får protein indenfor et par timer efter træning. Kulhydraterne er vigtigere, og mindst lige så vigtige som proteinerne.


  • #20   6. aug 2013 NUTELLA..;-)

  • #21   6. aug 2013 Jeg vil helst ikke æde noget der feder... Har smidt lidt over 20kg so fare- Men vægten står mere eller mindre stille pt smiley Tror måske det har noget at gøre med den øget muskelmasse efter alle de cykelture(uden at jeg ved det med sikkerhed)

    Men dvs at efter træning skal jeg bare spise en HEL dåse Tun og drikke godt med vand eller hvad?
    Grundet til at jeg gerne ville lave en Shake er at det er nemt og hurtigt er der måske en som har et forslag til en god shake som man kan drikke efter endt træning?
    Har blender og alt det der skal til hvis det er.

    Skal man holde sig fra alt der hedder Recovery i pulver form eller?

    Ved godt det var mange spørgsmål på en gang;)



  • #22   6. aug 2013 Det med tun er bare hvad jeg gør , der er lige andre der må melde ind om det er en god idé?

  • #23   6. aug 2013 Tun er fint, i begrænset mængde. Der er mange tungmetaller i, som kroppen har svært ved at komme af med..
    1 dåse om dagen er ok.


  • #24   6. aug 2013 Spis et stykke frugt og derefter en protein shake. Så får du kulhydrater fra frugten som hjælper med at optage proteinerne i musklerne bagefter. Det skal helst gøres inden for en halv time. Man kan også spise noget rugbrød med noget magert kødpålæg, så får man også både kulhydrater og proteiner

  • thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 82
    #25   6. aug 2013 Spis sundt og varieret, du går vel ikke efter den gule trøje pt.
    Hvis du vil tabe dig mere, en stor skål grøn blandet salat evt. Med tun efter træning.
    Synes det er vildt overdrevet med protein shake osv. Efter normal motionist træning.


  • #26   7. aug 2013 En protein shake er ganske fornuftigt i forbindelse med vægt tab lige efter endt træning da det er med til at holde forbrændingen igang. (der er også kalorier i shakes)

    Og få så smidt den badevægt i havet!!! En vægt hører ikke hjemme nogen steder og slet ikke i hjemmet. Et målebånd kan bruges, før og efter billeder kan bruges.
    En vægt ender med at gøre folk tyndfede!


  • #27   7. aug 2013 Muskler vejer mere end fedt! Har styrke trænet i 9 måneder nu 9 klio er taget på, men kan stadig passe mine bukser osv...

  • #28   7. aug 2013 Ehm... skal det forstås at du har taget 9 kilo muskler på, på 9 måneder...?

  • #29   7. aug 2013 Lasse w
    Husk at det fedt , der ikke er på kroppen mere skal ligges til de 9 kg
    Så det måske nærmere 15 kg muskler


  • #30   7. aug 2013 hehe smiley

  • Jens
    Jens Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 53
    #31   7. aug 2013 hvad putter i, i jeres protein shake?

  • #32   7. aug 2013 mælk. Men det pga. at jeg også skal bruge kulhydraterne til at gaine masse i bulk perioden.

  • #33   7. aug 2013 Er der nogen der har beviser på hvor hurtigt forskellige protein typer optages ?

    Mælken synes jeg ikke lyder dum set ud fra tallene. ca. 35g i en liter mælk.
    Kakao mælk indeholder vel bare mere sukker (som måske hjælper med optagelsen)

    ->Stefan j: Tungmetaller i tun har jeg tit hørt om. Det giver mening i forhold til tunens placering i fødekæden.. MEN jeg så vidt jeg orienteret er det ikke blevet bevist at mennesker tager skader af de mængder der findes i tun.
    ... med ca 3x dåser dagligt i et par år burde jeg være vel død i dag smiley


  • #34   7. aug 2013 Ja da. Det er blevet dokumenteret flere gange at valle-protein er markant hurtigere at optage end kasein. Det kan måle ved at tage blodprøver hvor man måler hvor meget aminosyrekoncentrationen stiger i blodet efter indtagelse af protein.

  • #35   7. aug 2013 ->LasseW: Markant kan i mine øjne være alt mellem 5% og 300% hurtigere, hvor befinder vi os? (det er ikke fordi jeg tvivler på din påstand. Vil bare gerne høre mere)
    Har du evt. en oversigt over forskellige protein typers effektivitet?
    Tænker på de typer der er i Mælk(kasein?),tun ,kylling ,bøf vs. proteinpulver (valle)
    ... burde sikker bare spørge store G


  • #36   7. aug 2013 Hej Folkens, efter som en del af jer ikke er særlig in to protein evt. tjek dette link http://news.bodylab.dk/artikler/2036-hvor-meget-protein-kraever-muskelopbygning /// nogen af de artikler smiley

  • #38   8. aug 2013 Dælme ikke forhold til manden gerne vil tabe sig! Valle-protein er generelt overset og undervurderet. Protein pulver generelt er blevet sat i bås hos bodybuildere og styrkeløftere. Men det er et fantastisk hjælpe middel til alle slags sportsudøvere og f.eks folk med diabetes. Proteiner er for alle og specielt valle-protein!


Kommentér på:
Protein efter træning?

Annonce