{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.566 visninger | Oprettet:

Nye 2014 Specialized MTBs {{forumTopicSubject}}

Hej,
Så er de nye 2014 Specialized MTBs kommet i butikkerne. Se beskrivelse af dem her:
http://www.bikerumor.com/2013/07/15/2014-specialized-mountain-bikes-new-epic-mini-brain-roval-carbon-sl-wheels-more/

Jeg synes Specialized har gjort rigtig mange ting rigtigt denne gang. Selvfølgelig ikke nok til, at man skal opgradere sin 2013 version, men alligevel mange interessante ting.

Epic:
1) Ny stivere ramme for Epic med plads til 2 flasker, hvoraf den øverste er en 750 ml., så vidt jeg kan se. Kan dog ikke finde noget om hvorvidt den er blevet lettere. Jeg har selv fundet det irriterende at jeg kun kunne have en flaske på min Epic comp alu. Jeg er ikke så meget til Cammelback fordi man ikke kan følge med i hvor meget man har drukket og man kan ikke komme energidrik i, hvis det skal være nogenlunde let at vedligeholde vandposen.
2) SWAT systemet er jeg ligeglad med. Tror ikke jeg vil køre med den store trekantede plastikbeholder på rammen.
3) Helt ny World Cup version, hvor rammen er designet til kun at kunne bruges til SRAMs et klinge system (XX1/XO1). Dette har blandt andet betydet en kraftigere og mere stiv bagramme og større og stivere krank samt en mere aggressiv geometri. Jeg kender ikke til andre mærker som har gjort dette endnu, men det kommer nok.
4) Epic Expert har nu har fået Carbon hjulsæt, hvor 2013 expert modellen kun havde alu
5) Epic Expert World Cup vejer kun 10,3 kg i størrelse medium uden pedaler, men med en flaskeholder. Det er fandme ikke ret meget for en fully. S-works WC modelen vejer kun 8,9 kg......
6) Intern kabelføring (også på tide)...

Jeg har selv solgt min hardtail Stumpjumper Marathon og bestilt en Epic Expert world Cup. World Cup'en har en halv centimeter mindre vandring på for- og bagaffedring og en lidt strammere indstilling af bagaffjedringen. Så jeg tænkte WC'en ville komme så tæt på en hardtail som en fully nu kan. Og så tiltaler et-klinge-systemet XO1 mig meget, da jeg kører meget teknisk singletrack. Det eneste jeg kommer til at opgradere er sadlen og på sigt bremserne.....

Er I andre også begejstret for Specializeds nye 2014 modeller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye 2014 Specialized MTBs
Kommentér på:
Nye 2014 Specialized MTBs

Annonce