{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.987 visninger | Oprettet:

Canyon valg mellem 2. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Kigger på cykel, og tror jeg får mest for pengene (udover brugt) ved Canyon.
Den skal bruges til en masse xc, kørsel i rold, slettestrand og thy hovedsageligt.

Har kig på disse to http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3255#tab-reiter2

og

http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3278

Hvilken vil være at foretrække, hvis i skulle komme med et hint.

Evt nogen der ved, om det er muligt at finde deres 2013 modeller, evt lidt billigere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canyon valg mellem 2.
  • #1   23. okt 2013 Ingen af dem.. Derimod denne:

    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3183


  • #2   23. okt 2013 Nogen særlig begrundelse, udover en 29" smiley

  • #3   23. okt 2013 og leveringstid selvfølgelig. WOW der er lang levering...

  • #4   24. okt 2013 Den spectral vejer 13,4 kg uden pedaler og flaskeholdere, dvs vejer reelt 13,8 kg. Det er sku meget til kørsel i Danmark. Vægt er en særlig afgørende faktor når man kører mtb.

    Jeg ville klart foretrække en Nerve.,.


  • #5   24. okt 2013 Jack: Kan du så forklare mig hvorfor jeg ofte er kørt fra folk i fuld lycra-rustning, kørende på fine carbon 29" på min ca. 13 kilo tunge 26" cykel?

    Jeg syntes personligt at vægten er lidt ligegyldig, så længe formen er nogenlunde på plads. Selvfølgelig er en lettere cykel nemmere at svinge rundt i skoven, kravle opad på og så videre, men jeg syntes at det kommer mindst lige så meget an på hvor godt udstyr (Gaffel, dæmper, gear, bremser osv.) der sidder på.

    Når dette er sagt tror jeg nu alligevel også jeg ville anbefale en nerve, med mindre du gerne ville ud og være vild på nedkørslerne, samt gerne ville bruge den til at køre i bjerge når/hvis du tager på ferie hvor det er en mulighed, da den ekstra vandring egentlig ikke er nødvendig i DK.


  • #6   24. okt 2013 Kan de evt fåes andre steder, med kortere levering på?

    Og hvad er er foretrække - 29'' eller 26''?
    Er 180 - skridtlængde på 84


  • #7   24. okt 2013 Canyon kan kun købes gennem Canyon selv.. Du kan evt. kigge på Radon hos bike-discount.
    Jeg synes at 29" er at foretrække, det gør mange efterhånden - men søg lidt på nettet, det har været vendt og drejet en mulliard gange, mindst smiley


  • #8   25. okt 2013 Simon B: Jeg sidder og tager mig til hovedet. Jeg håber ikke trådopretter bruger dit indlæg som argument for at købe en tung mtb betegnet til at køre ned at bjerge når han skal køre i Danmark. På mtb i Danmark der kører man jo typisk på mange korte stigninger (og korte nedkørsler). Her er vægt da en meget vigtig parameter, hvis man skal hurtigst muligt fra A til B. Skal man langsomst muligt fra A til B så har det selvfølgelig ikke betydning. På racercykler er det ikke vægt der er det vigtigste, men derimod aerodynamikken. I racercykelklubben griner jeg af dem på dyre 6 kg tunge cykler når de har købt et nyt let højprofilhjulsæt.

    Simon B: Bare fordi du kan køre fra nogle motionister du tilfældigt møder i skoven giver jeg ikke meget for som argument. Har du selv prøvet at køre en let mtb ?

    Vægt er selvfølgelig ikke det eneste der er det vigtigste, da jeg personligt godt ville akseptere lidt mere vægt hvis jeg havde brug for en bagaffjedring til en rute med mange rødder.

    Men når en mtb nærmer sig 14 kg så er vægten altså så høj, at topprioriteten må være at få vægten ned og gå lidt på kompromis med affjedringen.


  • #9   25. okt 2013 Jack: Som jeg også skriver i mit indlæg, så mener jeg ikke vægten er så vigtig, men at en lettere cykel er nemmere at klatre rundt på i skoven end en tung cykel.

    Og ja, jeg har selv prøvet min vens Cube Elite, og jeg syntes den var virkelig god til at klatre og køre hurtigt. Dog savnede jeg at den var lidt sjovere at køre på, og eftersom jeg kunne holde næsten samme fart på min egen cykel, samt følge med diverse motionister og selverklærede professionelle, så har jeg ikke følt behovet for at skifte til noget lettere. Det skal desuden siges at jeg på en udenlandstur har formået at overhale en hel del ryttere på vej op ad Tremalzo i Italien, kørende på min Trek Scratch..

    Jeg siger ikke at en lettere cykel ikke er hurtigere i skoven, men hvis man ville have en lidt mere legesyg cykel, kan man blive nød til at finde sig i, at den bliver lidt tungere end en carbon hardtail.

    Sidst i mit indlæg skriver jeg faktisk også, at jeg ville anbefale en Nerve XC-cykel i stedet.


  • #10   25. okt 2013 Er med på, at den spectral nok er lige i det tunge..


    Så det bare finde ud af, om det skal være nerve i 26 eller 29


  • #11   25. okt 2013 Den ene nerve, er en 27,5 kan jeg se. Det er vel en god mellemting?

  • #12   25. okt 2013 Jeg har selv Nerve 8.9eren, super lækker cykel kan kun anbefale den.
    Har svært ved at tro at 27,5 modellen ikke også skulle være en rigtig fin cykel.


Kommentér på:
Canyon valg mellem 2.

Annonce