{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg mellem 3 mtb - Canyon..
  • #1   26. mar 2011 De koster alle det samme, og er med Sram..

  • #2   26. mar 2011 to af link'sne er ens

  • #4   26. mar 2011 hvad skal den bruges til.
    De to fully'er du linker til er den en en xc-cross country og den anden en am-all mountain.


  • #5   26. mar 2011 Nu kan jeg se du bor på fyn.. Derfor bliver min anbefaling helt klart en hardtail. Den du linker til er rigtig godt udstyret. Den eneste bemærkning jeg har er hjulene der skiller sig ud som en anelse tarvelige.

    Når det så er sagt, så kunne jeg ikke finde på at købe en alu hardtail fra Canyon. Ingen personlige effaringer, men alu er ikke et særlig velegnet materiale til XC hardtails.


  • #6   26. mar 2011 Hvis du skal kører i skov er det mega lækkert at køre fully.
    Så Nerve XC 7 ville jeg vælge, det er en rigtig lækker cykel.


  • #7   26. mar 2011 "men alu er ikke et særlig velegnet materiale til XC hardtails"
    why??


  • #8   26. mar 2011 Jesper

    Ringe komfort. Den eneste grund til at producenterne gik over til at lave cykler i alu var fordi det var billigere og lidt lettere.
    Det koster næsten det halve at fremstille en hardtail i alu, sammenlignet med en i stål.


  • #9   26. mar 2011 Jep.. jeg skal vælte rundt i de Fynske skove..
    Jeg er meget i tvivl om det skal være fully eller hardtrail.. Måske den AM kan udelukkes.. Noget andet er vægten.. Hvor meget betyder det?? Det er min første mtb.. Den ene er på 10 den anden på 12 kg..


  • #10   26. mar 2011 jeg synes at det er noget af en påstand!

    okay så ringe komfort er den eneste grund, det må du kunne gøre bedre.
    sjovt at 9/10 cykeler fra de store producenter er alustel og ikke stål-magnesium-titanium-glasfiber-træ.. siden alu nu er noget skidt??

    "Det koster næsten det halve at fremstille en hardtail i alu, sammenlignet med en i stål."
    det tror jeg simpelthen ikke på, udgifterne til mandetimer er de samme, men stål (selv cro-moly) er mange gange billigere end alu.
    har du nogen beviser? jeg tager ikke dit ord for det..
    og det halve?? det lyder stærkt overdrevet at der kan være SÅ stor forskel i fremstillingen af den samme ting bare ved at bruge forskellige materialer

    nu vil du vel også påstå en en stålged til hver en tid er hurtigere end en alu cykel.
    hvis man pakkede stellet ind i pap tvivler jeg på at det er muligt at mærke forskel på et alu-stål eller carbon stel ved en kort køretur.


  • #11   26. mar 2011 brian: jeg ville tage den nerve fullsus, når du nu er ude og bruge så mange penge kan du lige så godt købe sådan en, så du ikke om et år vil ud og ha dig en fully smiley

  • #12   26. mar 2011 Okay.. Er 12 kg meget for en fully??

  • #13   26. mar 2011 nej det er ikke galt smiley

  • #14   26. mar 2011 hva andreas the cat got your tongue??
    har du ikke lyst til at prøve at bevise dine påstande? nogle links feks ellers kan man jo påstå hvad som helst..

    jeg kan love dig for at jeg aldrig ville købe en pipedream af den ene grund: at de har valgt dig til importør. det er svært at tage dine kommentarer seriøst, når de er så farvede.
    alene din alder taget i betragtning, gør dine påstande tvivlsomme.. der kommer aldrig en dag hvor jeg vil tage en 19årigs påstande vedr tekniske emner for pålydende.. cykel blads læsning lærer dig intet håndgribeligt.
    kom tilbage når du har brugt 5år på ingeniørstudiet, så kan du med ret udtale dig om tekniske emner, som feks fremstillings udgifter og materialers mekaniske opførsel. indtil da giver du mig en dårlig smag i munden, lige som du selv burde have.

    puha det skulle bare ud smiley
    beklager highjacking'en af din tråd brian, men hvis der ikke er en der sætter ham på plads så...



  • #15   26. mar 2011 @ Brian
    Jeg beklager at jeg kører din tråd ud på et sidespor her.

    @ Jesper
    Vil du have kontaktoplysninger til de fabrikker jeg har købt fra og Pipedream samarbejder med?
    I rå produktion koster en alm alu hardtail cirka 60USD uden forarbejdning og finish. En tilsvarende i stål koster cirka 100 USD.
    Fakta.


    "sjovt at 9/10 cykeler fra de store producenter er alustel og ikke stål-magnesium-titanium-glasfiber-træ.. siden alu nu er noget skidt??" Det er totalt ligegyldigt. Der er mange brancher hvor vi bliver prakket noget lort på. Mængden retfærdigører, forklarer eller konkluderer intet.

    "nu vil du vel også påstå en en stålged til hver en tid er hurtigere end en alu cykel." Nej, det ville være dumt.

    "hvis man pakkede stellet ind i pap tvivler jeg på at det er muligt at mærke forskel på et alu-stål eller carbon stel ved en kort køretur."
    O.K. Det skal du være velkommen til at tvivle på.


  • #16   26. mar 2011 im out.. mit blodtryk holder ikke til at diskutere med selv udnævnte eksperter som dig.

  • #17   26. mar 2011 @Andreas L
    Du har overhovedet ikke ret i at aluminium ikke er velegnet til hardtails. Du nævner selv, at du ingen erfaringer har, så det du siger er egentlig blot en påstand uden den mindste smule viden bag. Der er ikke mere hold i det du siger, end der er i det jeg siger, hvis jeg siger at pipedream er noget værre lort, på trods af jeg aldrig har kørt på én:-)
    Alu er ganske fint. Det er selvfølgelig ikke på højde med carbon eller titanium, men der laves aldeles fremragende alurammer, som kan nærme sig de kvaliteter rammer af dyrere materiale har. Den primære faktor mellem aluminum og carbon er dog vægten.
    Canyons grand canyon al skulle vidst være en ganske habil ramme.

    Og med hensyn til produktionsomkostningerne på alurammer og stålrammer, så er den eneste grund til at stålrammer er dyrere at producere, at der simpelthen produceres meget få efterhånden. Stål er et langt billigere materiale.


  • Kim *
    Kim * Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 87
Kommentér på:
Valg mellem 3 mtb - Canyon..

Annonce