{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Mark J
Mark J
Tilmeldt:
25. dec 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Valg af mtb {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal ud og have købt mig en mtb da jeg bor 800 meter fra en dejlig stor skov. Med mange skov stiger og der vil jeg gerne cykle. Ud over det skal den os kunne bruges til lidt by kørsel men sjælden. :)Og Derfor tænkte jeg om en "Busetto Pro-Low" er fin og om den kan holde eller om det er noget billigt pis.
Sig evt hvad jeg ellers skal kigge efter hvis den ikke er god nok. smiley


Mvh Mark


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af mtb
  • #1   11. mar 2014 Nu er det jo svært at sige om du bliver bidt af at køre mtb. (sandsynligheden er stor) så jeg ville finde en brugt mellemklasse cykel og køre på. Så hvis du kender nogle seminar bare lidt styr på hvad man skal kigge efter, så er du meget bedre stillet end en busetto.hvis du smider et budget så kan folk lynhurtigt links til diverse gode brugte cykler på DBA.dk husk at sætte penge af til hjelm cykelbukser mm.

  • #2   11. mar 2014 Busetto er så vidt jeg husker Harald Nyborgs cykler?
    Jeg kan ikke finde noget info omkring udstyr på cyklen på nettet, men deres cykler generelt er bestemt ikke noget at råbe hurra for.
    Jeg ville, som Byg foreslår, aliere mig med en der har forstand på cykler og kigge på dba osv., du kan få rigtig meget brugt cykel for 4-5000 med lidt tålmodighed.


  • Mark J
    Mark J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #4   11. mar 2014 Hvad mærke/mærker vil i så foreslå jeg kigger efter. smiley

  • #5   11. mar 2014 Hvad er budget?
    Hvad er dit niveau?
    Hvor meget regner du med at bruge den?
    Hvad regner du med at bruge den til?
    Kan du skrue på den selv?


  • Mark J
    Mark J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #6   11. mar 2014 Jamen Ca. 4000 Kr.
    Mit niveau er begynder da jeg ikke har rørt en cykel de sidste 10 år.
    Jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til og bruge den men nok et par gange om ugen. 2-3.
    Jeg skal bruge den til og køre på skiv stiger og lidt bykørsel men det bliver nok sjældent.
    Og jeg har ikke rigtig skruet i cykler men meget i knallerter, scooter og crosser.


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #7   11. mar 2014 Nye cykler til 4000kr holder ikke til kørsel i skov.
    Til det budget må du se efter noget brugt.
    Søg på dba eller gul og gratis
    Og smid nogle links op herinde.
    Vi skal også bruge din størrelse (højde og indvendig ben længde)


  • #9   11. mar 2014 Om det kan lade sig gøre afhænger lidt af din definition af "skovkørsel", er det brede grusveje, teknisk singletrack, downhill?

  • Mark J
    Mark J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #10   11. mar 2014 Tror det er lidt en blanding men det er ikke noget med hop.

  • #11   11. mar 2014 Men singletrack, dvs. rødder, mudder osv.?

  • Mark J
    Mark J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #12   11. mar 2014 Okay jamen rødder er der masser af men der kommer nok os lidt mudder.

  • #13   11. mar 2014 Så har du, efter min mening, to muligheder:
    1. find en der har forstand på cykler og tag ham/hende med ud og kigge efter brugte cykler
    2. find flere penge...


Kommentér på:
Valg af mtb

Annonce