{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Har brug for Jeres hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej CG!

Jeg har for nyligt bestemt mig for at landevejscykling er den rette motion for mig og vil derfor gerne investere i et ordentligt cykel setup. Har været lidt rundt ved forskellige cykelhandlere, men synes de vejleder mig meget i forskellige retninger. Den ene sagde f. eks, at han ville anbefale en Cannondale Caad10 pga. dens stivhed (stiv aluramme), hvor den anden sagde, at han ville anbefale en Trek Domane 4.3 pga. dens blødhed (blød carbon med lockout i saddelrøret). Jeg er 23 år gammel, 193 høj og vejer 80 kg.

Så har følgende spørgsmål:

1.) Kan I anbefale en bestemt cykel til max 12.000 eller der omkring. For mig er det ligemeget om det er carbon eller alu, bare hvad I synes. Den bedste cykel jeg hidtil har haft var en Madone 2.1.

2.) Skal have klikpedaler og sko til - det har jeg aldrig haft før. Hvad kan anbefales der, når jeg er på så lavt niveau som jeg er.

3.) Skal have en god cykelcomputer til, da jeg finder god motivation i at kunne tracke mine data osv. Kan det betale sig at tage en GPS-baseret?

I øvrigt har jeg cyklen med 105 geargruppe før og synes det er rigtig godt. Dermed sagt, at jeg nok ikke får særlig meget ud af at opgradere til en Ultegra ifht. hvad det nu måtte koste.

Mange tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for Jeres hjælp
  • #2   11. mar 2014 Hej Dave!
    Tak fordi du har taget dig tiden til at svare! Dine pointer giver rigtig god mening for mig, så det tror jeg helt sikkert jeg vil prøve. Specielt det med pedalerne og computeren. Så må jeg se om jeg kan komme til at prøve lidt forskelligt.

    Er åben for andre bud og meninger smiley

    Mvh


  • #3   11. mar 2014 Som sagt, prøvekør nogle forskellige og find den du bedst kan lide.

    Personligt kan jeg bedre lide Shimano spd sl pedaler - der ved den billigste model kan du også indstille spændingen, som ikke er muligt på Look keo easy.

    En billig cykelcomputer er fin, men hvis du skal bruge noget gps, er det nok bedst du bare starter med mobilen. Du kan downloade Endomondo, som er et program som tracker din tur med hastigheder, distance osv. (bruger det ikke selv, så ved ikke hvor meget det kan) - men du kan købe beslag hos næsten alle cykelhandlere, så du kan montere mobilen på styret og bruge den som en computer. - Dog husk det tager meget strøm, så oplad den fuldt inden brug.


  • #4   11. mar 2014 Tak for svaret Bjørner!

    Ved godt det ultimativt er bedst selv at prøve nogle forskellige, men vil alligevel gerne have nogle forslag. F. eks har jeg hørt at Caad10 skulle være den bedste aluramme på markedet. Sådan nogle ting er da værd at tage med i sine overvejelser. Kan også tilføje, at jeg måske har en svag forkærlighed for mærke som Trek, Cannondale, Canyon og Specialized. Af en eller anden grund ved jeg på forhånd at jeg f. eks ikke skal have en Scott, Focus eller Cube. Spørg mig ikke hvorfor smiley


  • #5   11. mar 2014 Som Dave også sagde, hvis du køber cykler som Canyon over nettet, skal du tænke på reklamation og garanti, det ville være noget mere besværligt at sende ting tilbage, end bare at gå ned hvor du købte cyklen smiley

    Alle de nævnte mærker er helt fine, nogle mærker betaler du dog mere for navnet end andre - men fred være med det.

    Find en cykel du kan lide og så prøvekør den, evt prøvekør nogle af dem som du på forhånd ved du ikke vil have, måske falder du for en af dem - eller får bekræftet at det ikke skal være den smiley


  • #7   11. mar 2014 Flokdyr - måske! Men er jo nybegynder og ikke connoiseur. Selvfølgelig går jeg efter et sikkert valg til at starte med. Med et mærke som Scott fører de jo mange steder. Mærket falder bare ikke i min smag smiley
    Men jeg tror jeg vil prøve et par cykler fra lidt forskellige mærker.


  • #8   13. mar 2014 Du er nødt til at komme ud til en forhandler og prøve lidt forskelligt. Stellets geometri i forhold til din krop er vigtig.
    For en begynder motionist (det er jeg også selv), tror jeg ikke det betyder så meget, om det er alu eller carbon. Med et budget på ca. 12k, kan du nok godt finde en carbon cykel, men spørgsmålet er så, om der til gengæld er sparet voldsomt på andre komponenter. Jeg valgte en alu med ultegra gruppe og hæderlige hjul, og er rigtig godt tilfreds.

    Har kørt med Keo Classic, og været tilfreds, men prøver i år at opgradere til ultegra. Spændt på, om jeg kan mærke forskel...


Kommentér på:
Har brug for Jeres hjælp

Annonce