{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

Har brug for hjælp til Ultegra DI2 {{forumTopicSubject}}

Hej Cykel eksperter smiley
(( det skal lige siges jeg er helt ny på en racer og det er min første racer ))

jeg har købt en Specialized Venge med elektronisk gear ( Ultegra DI2 )
mit spørgsmål er om jeg kan skifte den store klinge foran ud ? synes den ser meget masiv og tung ud og jeg synes os cyklen virker tung ? eller vil i mene jeg skal/kan spare mere vægt andre steder ? smiley

jeg har os et andet spørgsmål smiley hvordan ved jeg om det er 10 speed eller 11 hvis jeg skal ud og have et nyt sæt hjul ? smiley

hvis emnet er havnet i en forkert kategori så sig det lige så jeg kan få det rettet smiley
jeg har vedhæftet billed af klinge og hele cyklen smiley
Håber i kan hjælpe, og på forhånd mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for hjælp til Ultegra DI2
  • #1   7. aug 2015 og hele cyklen er her smiley

    profilbillede
  • #2   7. aug 2015 synes os pedalerne virker tunge ? måske fordi jeg har vendt mig til spd på mountainbike ? smiley

  • #3   7. aug 2015 OFF topic: rimelig budget til en cykel hvis det er den første smiley

  • #5   7. aug 2015 har os en mbt. men det er min første racer smiley

  • #6   7. aug 2015 klinge og pedaler har nok det mindste at gøre med hvorfor du syntes den virker tung.

    Der skal du nok kigge mere på dine dæk feks smiley

    Måske du lige skal vende dig til at køre landevej smiley


  • #7   7. aug 2015 de skulle ellers være nogle gode hjul smiley ja det kan godt være. Man skal ihvertfald venne sig til den er så stiv

  • #8   7. aug 2015 Jeg mener dækkene, ikke hjulene. Der kam være stor forskel på hvordan de føles.

    Hjulene kunne helt sikkert også været bedre. Men de er ganske fornuftige.

    Men at du mener den er tung har ikke noget med klingen eller pedaler at gøre.


  • #9   7. aug 2015 Tror hellere ikke du spare meget vægt på den klinge, men den ser virkelig dum ud, passer slet ikke til cyklen, jeg havde skiftet den blot for cyklens look smiley

    Ps. lækker cykel ellers smiley


  • #10   7. aug 2015 Hvad kører du med af dæktryk? Vildt dumt spørgsmål i know men der skal jo noget mere tryk i sådan en racer frem for en mtb

  • #11   7. aug 2015 Hvis du har 10 tandhjul på din kasette har du 10 speed. Har du 11 tandhjul ....... Bummelum

    Fed jern ellers smiley Men jep den klinge pynter ikke på.

    Mvh Steffen


  • #12   7. aug 2015 Har du købt den fra ny af??

    (PS, det er 10 speed, da det er forrige generation DI2 Ultegra)


  • #13   8. aug 2015 først vil jeg sige tusind tak for alle de gode inputs.
    nej kendte en som havde den stående i sit firma som pynt smiley da han aldrig kom ud og cykle på den smiley men den er knap 1 år gammel smiley

    tror måske mit dæktryk er for lavt smiley og de hedder : Specialized turbo 700x23c
    overvejer nogle gode carbon 50mm.


    har i nogle forslag til hvilken klinge jeg skal have på. ?


  • #14   8. aug 2015 Skal lige sige jeg synes den virker tung når jeg løfter den ( omkring 8-9 kg ) ?
    Hvor ville i lave vægt besparelse ?


  • #15   8. aug 2015 Du har købt en Aero ramme. De vejer ofte mere end andre rammer.
    Vægt på landevejs cykler har ikke så meget at sige her hjemme hvor der for det meste er fladt. I teorien burde det være bedre med en aero ramme som du har valgt der frem for en lettere ramme.

    Du vil gerne have 50mm profil hjul på. Men de vejer mere end lavprofil hjul til bjergene. Til gengæld er bedre at få lidt profil på når du køre her hjemme.

    Et par pæne Mavic Cosmic Carbon ville klæde den rigtig godt.

    Hvad størrelse er det, og hvor høj er du?

    Lad den klinge sidde på. Den er ikke verdens kønneste men den er ikke roden til dit problem smiley Få kontrolleret dæktrykket og koncentrere dig mindre om hvad cyklen vejer.

    Ps, køre selv landevej og jeg har ingen ide om hvad min vejer totalt.


  • #16   8. aug 2015 Tusind tak for dit rigtig gode input, det hjælper mig utrolig meget. Det er en str 58 og jeg er 1,87-1,88 (uden sko)
    Jeg vil tage dit råd til mig ang hjul, og dæk.
    Og igen tusind tak for din hjælp, det hjælper meget når man står på bar bund smiley


Kommentér på:
Har brug for hjælp til Ultegra DI2

Annonce