{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Lars K
Lars K
Tilmeldt:
11. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

MTB til hverdag {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg skal have mig en MTB som skal bruges til lidt casual cykling og alm transport.

Jeg skal ikke bruge den til skov men foretrækker at cykle på MTB da stilen passer mig godt.

Jeg har tænkt mig at bruge ca. 4000,-

Har kigget lidt på en Radeon ZR Team 5 i 26" hos bikediscount og synes den ser fornuftig ud.

Er der andre cykler i den prisklasse som bedre kan betale sig hvor man måske får bedre gear eller forgaffel.

Godt nok skal jeg ikke bruge den til seriøs skovtur men jeg kan jo lige så godt få det bedste udstyr til prisen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB til hverdag
  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jul 2009

    Følgere: 1 Svar: 14
  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   11. mar 2014 Den er de 700,- mere værd? smiley

    Kan se at den har 29" hjul. Er det den nye standard i dag og hvad er fordelen? Synes den ser lidt pudsig ud med de store hjul smiley

    Er glad for dit input.


  • #3   11. mar 2014 For 4000 kroner ville jeg gå ned i den lokale cykelbiks og finde en... Du kan sikkert finde et godt tilbud, ellers kan de lave et tilbud til dig, enten i form af rabat på cyklen eller en bunke tilbehør med til prisen...

  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   11. mar 2014 Skylder nok at sige at jeg har kørt MTB før bl.a Cube og Trek i skov men det er mange år siden men føler mig lidt ude af gamet. Jeg har siden hen kørt på almindelig city bike men føler mig stadigvæk hjemme på en MTB også på vejen når jeg har haft lånt en nu og da.

    Det er nok også lidt forkert formuleret mit spørgsmål. Da jeg kørte i skov var det jo med fokus på en fornuftig luft forgaffel og gear.

    Kan godt se at spørgsmålet virker lidt tosset men det jeg efterspørger er nok lidt om andre har erfaring med alm bykørsel på f.eks en ZR team 5.0.

    Alle reparationer kan jeg selv klare men jeg var vant til at køre med udstyr der var beregnet til skov.

    Jeg er ikke enig i at MTB er et elendigt valg til hverdag. Måske hvis man ikke selv kan servicere, justere og klare rep selv. Men det skulle selvfølgelig have fremgået af min første post.

    Kunne selvfølgelig godt købe lokalt men vil hellere spare og få det mere for pengene online.


  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   11. mar 2014 Jamen det kan jeg også sagtens følge dig i jo mere jeg læser op på tingene.

    Da jeg cyklede var det jo self 26" hjul og et stel en tomme eller halv mindre da det er nemmere at kaste rundt.

    Kan self heller ikke udelukke at jeg fanger fornemmelsen igen og får lyst til skov. Men ja jeg må hellere læse lidt mere. Kan sagtens se at en 29'er MTB har mere greb men samtidig må den jo have mindre acceleration og mindre smidighed. Det var jo lidt det der var "på mode" da jeg kørte.

    Evnen til at smide cyklen rundt omkring.


  • #8   11. mar 2014 Jeg vil våve at påstå at du ikke kan mærke forskel på en ny mtb til 4000 kroner, når du kører på den... Det er en tung ramme, tunge hjul og en kedelig gaffel... Om der så står Deore, Altus eller Acera på bagskifteren er ligemeget når det bare er til at køre frem og tilbage i byen... Du kører ikke hurtigere af den grund... Støt nu bare op om de lokale forretninger, så de kan blive ved med at være lokale forretninger med lokale arbejdspladser, til glæde for alle i lokalsamfundet...

  • #9   12. mar 2014 http://www.designcykler.dk/shop/giant-talon-5-1564p.html

    Denne cykel koster 3999 og har alt hvad man skal bruge af moderne udstyr (hydr. skivebremser, lock-out forgaffel mm.) Dog kører den på shimano altus gear, men til den pris kan man vel ikke forvente meget mere.


  • Seppe
    Seppe Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 22
    #10   13. mar 2014 Når alt det andet er sagt, så er en Radon ZR Team en ganske udemærket cykel!

    Vil du primært køre hverdagskørsel er en 29" dog at foretrække imo.


  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   13. mar 2014 Jeg kan godt mærke at det trækker igen med MTB og skov men om det bider sig fast igen som det gjorde dengang svært at spå om.

    Har kigget lidt på ZR team 7.0 men såfremt jeg ryger i skov igen skal jeg prøve en 29 før jeg kan bedømme noget.

    Men 7-8000,- åbner også lige pludselig op for lidt mere. Dog bliver den købt online.


  • #13   13. mar 2014 Lars... Hvorfor holder du på at den absolut skal købes på nettet i setdet for at købe den i en butik..? Evt kan du finde en billig netpris, og så prøve at udfordre den lokale på prisen...

  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   13. mar 2014 Fordi jeg af erfaring ved at jeg får mere for pengene ved at købe online.

  • Johnni V
    Johnni V Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   19. mar 2014 Læste din tråd og jeg har det på samme måde som dig. Er også til MTB på landevej. Jeg købte denne ghost https://webshop.coop.dk/vare/ghost-29-mountainbike-44-cm-model-se-2950-2013-sort-graa-groen/8f7cad20-4333-414f-a920-04cae3f3bd9f?kategorier=cykler%2Fherrecykler , men desværre en str. for lille str. M :'(jeg er180 cm. Du kan købe den for 6000 kr. Har kørt 10 ture på landevej.

Kommentér på:
MTB til hverdag

Annonce