{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Ny Trek MTB {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

For noget tid siden oprettede jeg en tråd med min GF, som var knækket i stellet. Jeg har nu fået 11.000 kr. til at købe en Trek cykel, jeg er selvfølgelig mere end velkommen til at bruge mere smiley

Jeg har kigget lidt på deres sortiment, og fundet ud af at jeg nok godt kunde tænke mig en Trek Superfly. Så langt så godt.

Men mit spørgsmål går så på, hvilket "niveau" i synes jeg skal tage den på?
Jeg kigger mest på:
Superfly 7, 8 og 9,6 (carbon)
Link: http://www.trekbikes.com/dk/da/bikes/mountain/cross_country/superfly/

Hvad synes i, er den 9,6 carbon ramme de 5.000 værd fra egen lomme, eller skal jeg overveje de andre to?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Trek MTB
  • #1   3. jun 2014 Hvis du overvejer superfly 7 ville jeg også tage 6 med i overvejelserne. Det er næsten det samme dog kan man sparer 1000 kr yderligere. Hvis du er til fox dæmper så vælg superfly 8. Jeg synes egentlig ikke der er en hel masse forskel på gear på superfly 6-7-8 og 9,6. Personligt ville jeg vælge superfly 6 og opgradere gear/bremser efterhånden som tingene slides. ( med de penge du sparer ).

  • #2   3. jun 2014 Jeg vil give dig ret i at der ikke er den store forskel på gear.. Det er jeg i bund og grund også lidt ligeglad med, for har nye gear dele liggende (1x10 setup som skulle have været brugt på min GF)..

    Jeg tænker bare lidt om det var nu her hvor man skulle tage skriftet til carbon? Kommer jo fra en 26" fullsuspension med 120 mm vandring, og har læst mig lidt frem til at en carbon kan flexe lidt?


  • #3   4. jun 2014 joh det kan godt flexe lidt, men jeg tror ikke det er det du skal købe den for. jo vægten er lidt lavere, men det er ikke voldsomt meget. Selvfølgelig er carbon stellet stivere end alu stellet. Dog tror jeg ikke man skal sammenligne stellet med top modellen.


  • #4   4. jun 2014 jeg ville nok vælge den carbon model, hvis du du alligevel vil ligge lidt til.
    så har du en skide god ramme, som med tiden kan bygges videre på.


  • #5   4. jun 2014 Superfly 8 er helt udsolgt hos Trek i hele europa, så hvis du vil have den, skal du være heldig at finde den hos en forhandler... Og når den er udsolgt hos Trek, skal du ikke forvente at få den store rabat...

  • #6   4. jun 2014 Har 6'eren ikke almindelig foraksel? 7'eren har 15 maxle lite.

  • #7   4. jun 2014 PS. Prøv lige en 29" ht inden du skrotter fullsuspension. Jeg havde også engang en skøn drøm om 29"ht, men den døde efter 20min på rødder smiley

  • #8   4. jun 2014 Prøv en ht i skoven inden du køber når du nu kommer fra en fully smiley

Kommentér på:
Ny Trek MTB

Annonce