{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Pedaler og sko - hvad skal jeg vælge ud fra ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en Racer Cykel ( Giant) med Sram Force dele.
Der er ingen pedaler smiley Har i nogen at anbefale ? Jeg skal også ha sko som passer til pedaler..
Skal sko og pedaler være samme mærke eller sidder der en del under skoen som man skifter så det passer sammen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedaler og sko - hvad skal jeg vælge ud fra ?
  • #1   10. aug 2014 Hvilke pedaler du skal købe kan jeg ikke lige hjælpe med.

    Men sko og pedaler behøver ikke være samme mærke. Det er den klampe, man sætter på skoen som skal passe til pedalen.

    Så du skal finde en sko som passer godt til din fod. Pedaler og klamper skal du så finde der passer sammen.

    De følger af og til med når man køber pedaler :).


  • #2   10. aug 2014 Tak til Rasmus smiley
    Jeg er lidt af en nybegynder og vil gerne hurtigt finde nogen imorgen.

    Er der sko som er til Racer OG Mtb ?


  • #3   10. aug 2014 jeg ville tag mavic zxellium elite pedaler, super nemme at klikke i og ud, især for nybegynder.

    hader klik pedaler, men synes om dem her, har kørt med keo, speedplay og spd, men fortrækker mavic's samt jeg syness de er pæne:

    http://www.mavic.com/pedals-road-zxellium-elite#.U-eR7mNc5R8



  • #4   10. aug 2014 Man kunne jo også købe time og spare penge på noget mavic bare lægger navn på og får lavet af time smiley

    Et sæt shimano 105 i den nye udgave, genial pedal, klamperne holder også længe smiley


  • #5   10. aug 2014 De her er suveræne pedaler.
    Her er en video om dem: https://m.youtube.com/watch?v=8cFA4kOr2NQ
    Passer med den medfølgende adapter til alle road sko.
    Link til en god hjemmeside med gode priser hvor jeg køber det meste af mit.
    : http://www.cykelgear.dk/cykeltoj/cykelsko/racer-spinningsko


  • #6   10. aug 2014 Der er forskel på pedaler til MTB og landevej - men du kan evt. købe en mtb-pedal og køre med på landevejscyklen hvis du kun vil købe et par sko, den anden vej rundt kan ikke anbefales.

  • #7   10. aug 2014 Hvad med Look pedaler ? Nogen erfaring med dem ?

  • #8   10. aug 2014 Look er bare et mærke og laver pedaler i mange forskellige prisklasser. Jeg kører med look keo og er fint tilfreds.

  • #10   10. aug 2014 Jeg har look Keo 2 Max på min, og er glad for dem. Jeg er også ny med klik pedaler, syntes de er nemme at klikke ud af, og de holder rigtig godt fast på skoen. Det kan dog godt være lidt svært at klikke ind, specielt den højre. Men det er nok bare lidt tilvænning. De er lette og ser side godt ud synes jeg. smiley

  • #11   10. aug 2014 Fra feltet.dk :
    Hvis jeg holder i et vejkryds med de 3 pedaler, vil Speedplay være ud af krydset når SPD er halvvejs over og Look vil stadig ligge og rode med pedalen. Jeg skifter klampe på Speedplay ca. hvert andet år og de godt 300 kroner er ikke meget i forhold til det jeg bruger på dæk, slanger og kæder. Har også hørt godt om Time pedalerne men ikke prøvet dem.

    Jeg kan ikke mærke så meget forskel når jeg kører, men det handler mest af alt om at have en stiv cykelsko.

    Dani: Speedplay lyder til at ha et godt let kliksystem men trædefladen er ikke så stor. Mon dog det betyder så meget smiley


  • #12   11. aug 2014 Speedplay ser faktisk meget fornuftige ud også, måske man lige skulle prøve sådan nogen også...

  • #13   11. aug 2014 Så skal jeg bare ha fundet Speedplay pedaler til den bedste pris smiley
    Hmm.
    Er det billigere i Tyskland ? Har kigget lidt på cykelpartner.dk som vist er noget af det billigste jeg kan finde.
    Vil gerne have dem i titanium.


Kommentér på:
Pedaler og sko - hvad skal jeg vælge ud fra ?

Annonce