{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Rengøring af cykel {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål ang. rengøring af mtb.

Når jeg har været en tur i skoven, så starter jeg med at skylle cyklen med vandslangen for at fjerne det værste møg. Derefter så sprøjter jeg weldtite citrus degreaser udover kæden, bagskrifter, krank og forskrifter for at affedte (jeg lader det sidde 2-3 min. inden jeg skyller det af). Derefter sprøjter jeg Muc-off nano tech bike cleaner på jernhesten og laver det sidde i 2-3 min., for derefter at vaske cyklen med svamp og børste.

Mit spørgsmål er om det er en skidt ting at sprøjte degreaser på andet end kæden, så den er helt rent til når jeg skal smøre kæde, forskifter og bagskifter?

Jeg håber I kan guide mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøring af cykel
  • #1   5. apr 2015 Der er ingen grund til at bruge alle de kemikaler.
    Skyl cyklen, brug evt en blød auto børste.
    Til kæde, kassette og krank, bruger du en stiv opvaskebørste.
    Kør kæden igennem en gamel klud. Smører kæden op, igen.
    Det er generelt en dårlig ide at bruge degreaser andet end hvis kæden skal renses fuldstændig ren feks iforbindelse med første gang man smører kæden op med kædevoks.
    Degreaser fjerne fedt/olie fra steder hvor du gerne vil have det og ikke kun steder hvor det er uønsket.



  • #3   5. apr 2015 Enig med de andre.

    Du bruger alt for mange penge og tid på vask. Er den ikke voldsom beskidt, så kører du kæden og tandhjul igennem en stiv opvaskebørste uden vand og børster det meste skidt væk fra cyklens bevægelige dele.

    Degreaser produkter er sikkert ok når der er meget overskydende olie på kæde og kassette, men brug det ikke for ofte og slet ikke i nærheden af nogle lejer!


  • #4   6. apr 2015 Tak for rådene de herre smiley

    Ang. smøring af kabler, det sagde en cykelsmed til mig også, men jeg forstod ikke helt hvad han sagde. Hvordan skal man gøre? Han sagde noget med at man skulle tage kablet ud.. -_- Kan I prøve at forklare det?

    Kædevoks? Hvordan er det i forhold til kædeolie?


  • #8   6. apr 2015 Hvor sprøjter i olien ind henne på kablerne? smiley

  • #9   6. apr 2015 Cato - der er et eller to kabler som er indvendig.

    Jan J - det prøver jeg. Tak for tippet.


  • #10   10. apr 2015 https://m.youtube.com/watch?v=QvzVRxlIUL0

    Så er cyklen aldrig beskidt smiley


Kommentér på:
Rengøring af cykel

Annonce